ik ben voor mijn R50 opzoek naar een nokkenas upgrade. Ja, een R50.
Ik heb al genoeg gehoord over de upgrade naar een R53, maar dat doe ik niet. (verzekeringspremie/full-time student).
Anyway, ik heb zo goed als zeker al een jcw cilinderkop op de kop getikt. daarnaast ben ik ook op zoek naar een rvs catback uitlaat voor een R50 (single pipe exhaust).
Als toch alles open ligt kan net zo goed de nokkenas vervangen worden.
Hiervoor ben ik opzoek naar een nokkenas die meer koppel onderin geeft. vermogen bovenin heeft voor mij niet echt een voorkeur. Het is een daily, toeren t/m ongeveer 4500 gebruik ik het meeste.
Welk merk/type nokkenas kan ik het beste aanschaffen? In een ander topic heb ik dit wel al gevonden:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... as#p703793
Dit is wel gebaseerd op een mini R53. Maakt dit verder iets uit voor een R50?Nokkenas: De nokkenas zorgt ervoor dat de kleppen open en dicht gaan. Het wisselen naar een nokkenas met scherpere of langere nokken kan er voor zorgen dat kleppen eerder open gaan, of juist langer open blijven staan en de motor dus meer lucht en benzine in de kamer kan verwerken. Ook hier zijn er een aantal opties. De Schrick zorgt voor meer vermogen en koppel bovenin, de Newman voor meer PK’s en koppel onderin. De CatCam 461 is een nokkenas die een beetje van beiden combineert samen met een uitstekende driveability. De 469 variant, de laatste, ook de 1320-nok genoemd is de beste in de linie. Over de gehele linie een fikse toename in vermogen en een heerlijke koppelcurve. Bij het vervangen van een nokkenas is een upgrade naar 550 cc injectoren wel wenselijk.
Als dit equal is zou ik, dit topic volgende, gaan voor de Newman BMWI/264/396 PH1
http://www.newman-cams.com/pdf/bmw.pdf
Alvast bedankt!