Wie heeft er ervaring met motortuning van de 1.5
Er worden powerboxen aangeboden maar ook chiptuning.
Beiden beloven ongeveer 30pk extra.
Ben benieuwd of iemand zo'n box erin heeft zitten.
Tuning
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Tuning
Powerbox sowieso niet aan beginnen.... maar volgens mij heeft hier nog niemand ervaring.
- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
Re: Tuning
nee inderdaad. maar gewoon chippen dan krijg ge ook 30pk bij.
dit kunt ge bij br performance al verkrijgen.
one: 75 pk -> 95 pk / 180 Nm -> 250 Nm
one d: 95 pk -> 150 pk / 220 Nm -> 320 nm
cooper: 136 pk -> 165 pk / 220 Nm -> 300 Nm
cooper d: 116 pk -> 150 pk / 270 Nm -> 320 Nm
cooper sd: 170 pk -> 220 pk / 360 Nm -> 440 Nm
cooper s : 192 pk - > 240 pk / 280 Nm -> 360 Nm
dit kunt ge bij br performance al verkrijgen.
one: 75 pk -> 95 pk / 180 Nm -> 250 Nm
one d: 95 pk -> 150 pk / 220 Nm -> 320 nm
cooper: 136 pk -> 165 pk / 220 Nm -> 300 Nm
cooper d: 116 pk -> 150 pk / 270 Nm -> 320 Nm
cooper sd: 170 pk -> 220 pk / 360 Nm -> 440 Nm
cooper s : 192 pk - > 240 pk / 280 Nm -> 360 Nm
- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
Re: Tuning
inderdaad dat klopt lars. voorbij zomer gehoord. een paceman jcw kon een cooper f56 niet los rijden. dus geloof het best 

- C-Tecks
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Tuning
Uit de F56 Cooper S + JCW valt nog meer als 240 pk te halen.
Chiptuning momenteel in ontwikkeling, mijne heeft nu 274 pk en 400nm maar er kan meer (binnenkort ondergaat hij tweede beurt van de ontwikkeling)
Vooral het koppel is ongelofelijk vet op lagere toeren t.o.v. de standaard 192pk afstelling.
Ook op hoge snelheden trekt hij lekker door.
Chiptuning momenteel in ontwikkeling, mijne heeft nu 274 pk en 400nm maar er kan meer (binnenkort ondergaat hij tweede beurt van de ontwikkeling)
Vooral het koppel is ongelofelijk vet op lagere toeren t.o.v. de standaard 192pk afstelling.
Ook op hoge snelheden trekt hij lekker door.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Tuning
Dat is wel een serieuze stap voorwaarts t.o.v. stock: een kleine 100 pk meer! 
Ben wel benieuwd hoeveel druk de stock turbo dan levert. Ik dacht dat het een klein turbootje zou zijn gezien het snelle opspoelen ervan...

Ben wel benieuwd hoeveel druk de stock turbo dan levert. Ik dacht dat het een klein turbootje zou zijn gezien het snelle opspoelen ervan...
- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
maar ik weet dat bij shiftech al ene gedaan hebben naar 292kp en 392nm
Re: Tuning
blijkbaar staat op de site dat deze motor het zelfde is als de jcw alleen dicht gedraait.Brightness schreef:Dat is wel een serieuze stap voorwaarts t.o.v. stock: een kleine 100 pk meer!
Ben wel benieuwd hoeveel druk de stock turbo dan levert. Ik dacht dat het een klein turbootje zou zijn gezien het snelle opspoelen ervan...
maar ik weet dat bij shiftech al ene gedaan hebben naar 292kp en 392nm
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Tuning
Ja, dat zag ik. Zijn de internals bij een JCW hetzelfde als bij een S of zijn die aangepast?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Tuning
Dat is toch ook bij de BMW 114i.
Als je die laat chippen, ga je van 120pk naar 230pk!! Echt gekkenhuis!
Als je die laat chippen, ga je van 120pk naar 230pk!! Echt gekkenhuis!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Tuning
Hoeft er verder niets aan de koeling oid te worden aangepast dan? Wel een erg gaaf resultaat!
Onze sponsors