1. Achter het dashboard en net voor het raam
2. In de stijl tussen de A- en B-stijl
3. In verticale richting aan de linkerkant van mijn raam

RDS/TMC ontvanger van TomTom voor de GO 510/710/910

Mijn raam!
Als ik de antenne buiten de auto hang dan krijg ik wel ontvangst, maar zo gaan rijden is ook niet alles. De ontvanger ligt nu weer onder het raam op de eerste plek. De kleine stukjes raam die geen draadjesstructuur hebben totaal links en rechts van de voorruit zijn niet voldoende om ontvangst te krijgen. Dat was dus optie 3.

Niet de meest ultieme oplossing

Dus heb je een dergelijk raam, wacht nog even met kopen van een dergelijke ontvanger. Het is mooi gratis file informatie, maar je ontvangt het niet en dan is een dergelijke ontvanger toch ineens wat prijzig. Zodra er nieuwe hardware/antenne voor in de GO-serie komt dan laat ik dat weten. Mochten er mensen zijn zonder die raamstructuur en met een andere oplossing of bijvoorbeeld een ervaring met een dergelijke antenne. De zoektocht gaat door totdat de nieuwe antenne binnen is.
Heb je toch een antenne gehaald leg hem dan even onder het raam en achter het dashboard dan heb je soms nog wel eens wat dekking! Mocht iemand een tip hebben waar de antenne te leggen dan houd ik me aanbevolen? Bij Renova wisten ze geen oplossing.
MR