hallo, wij hebben sinds een tijdje een mini cooper D
de auto trekt in lage toeren (1200-1500) heel slecht op en af en toe schokt deze zelfs?
dit is toch niet normaal ?
iemand enig idee wat het kan zijn ? de wagen is nog in garantie maar het is niet bij een erkende garage
ook start de wagen niet echt vlot maar heeft ie koud toch een sec of 3 nodig?
Mvg lost
Cooper D schokken en slecht reageren op gas, EGR?
- Lost
- Nieuw Lid
Bericht
Re: cooper D schokken en slecht reageren op gas
na wat opzoekwerk ben ik te weten gekomen dat dit waarschijnlijk de EGR klep is die open blijft staan ?
kan ik deze gewoon afsluiten met en plaatje en de fout laten wegschrijven ? of zal dit nadelig zijn voor iets anders ook nog ?
kan ik deze gewoon afsluiten met en plaatje en de fout laten wegschrijven ? of zal dit nadelig zijn voor iets anders ook nog ?
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: cooper D schokken en slecht reageren op gas EGR???
Mijn cooper D had ook last van schokken rond de 1300 toeren, dacht ook eerst de EGR klep, maar die bleek schoon te zijn, de brandstoffilter daarentegen niet.
- Lost
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Cooper D schokken en slecht reageren op gas, EGR?
brandstoffilter is net vervangen... het schokken is ook niet altijd, het inhouden wel ? de mini is echt traag gewoon. En als je constant rijd met de auto heb je helemaal geen problemen maar het is in het accelereren om bvb een andere auto in te halen.
en ik had op internet gelezen dat de egr kan schoon zijn maar dat de werking ervan defect kan zijn, dat deze constant open staat waardoor je dus als je gas geeft veel "vuile" lucht binnen krijgt. En doordat je net op lage toeren veel zuurstof nodig hebt ?
ik heb een plaatje besteld om de egr af te sluiten, als dit zorgt dat de auto weer normaal rijd moet er een nieuwe egr in dan zeker ?
ik ben bij mijn garage geweest maar deze zeggen natuurlijk weer dat de wagen normaal rijd?
Wat natuurlijk totaal het geval niet is maar de wagen heeft geen fout dus ze willen niet zomaar de egr vervangen...
en ik had op internet gelezen dat de egr kan schoon zijn maar dat de werking ervan defect kan zijn, dat deze constant open staat waardoor je dus als je gas geeft veel "vuile" lucht binnen krijgt. En doordat je net op lage toeren veel zuurstof nodig hebt ?
ik heb een plaatje besteld om de egr af te sluiten, als dit zorgt dat de auto weer normaal rijd moet er een nieuwe egr in dan zeker ?
ik ben bij mijn garage geweest maar deze zeggen natuurlijk weer dat de wagen normaal rijd?
Wat natuurlijk totaal het geval niet is maar de wagen heeft geen fout dus ze willen niet zomaar de egr vervangen...
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Belachelijk zo'n 'garantie', maar soit.
Als dat plaatje je auto weer goed doet rijden, dan is je probleem toch opgelost? Voor zover ik weet is zo'n EGR niet strikt noodzakelijk en kun je die er gewoon tussenuithalen, of plaatje tussen steken.
Bij mij was het zo dat hij schokte bij constante snelheid, vooral voelbaar bij bvb 50 of 70, voelde alsof de motor geen adem kreeg of zich verslikte, soms varieerde het toerental bij stationair draaien ook erg...
Mijn turbo is ook recent gesneuveld, maar dat voelde nog heel anders, ik had plots geen power meer, niks, 2 minuten nodig om van 100 aan 120 te geraken, zelfs in 4e... Dan maar gestopt en laten slepen...
Als dat plaatje je auto weer goed doet rijden, dan is je probleem toch opgelost? Voor zover ik weet is zo'n EGR niet strikt noodzakelijk en kun je die er gewoon tussenuithalen, of plaatje tussen steken.
Bij mij was het zo dat hij schokte bij constante snelheid, vooral voelbaar bij bvb 50 of 70, voelde alsof de motor geen adem kreeg of zich verslikte, soms varieerde het toerental bij stationair draaien ook erg...
Mijn turbo is ook recent gesneuveld, maar dat voelde nog heel anders, ik had plots geen power meer, niks, 2 minuten nodig om van 100 aan 120 te geraken, zelfs in 4e... Dan maar gestopt en laten slepen...
- Lost
- Nieuw Lid
Bericht
Als ik deze afsluit zal deze zowiezo een fout geven, deze kan je laten wegschrijven maar die mannen zeggen nu ook dat je dan problemen krijgt met je dpf ??
- Manick
- Sponsor
Bericht
Heb je al eens de auto uitgelezen op foutcodes? Evt parameters bekeken?
Al eens de luchtmassameter los gehaald en geprobeerd te rijden?
Al eens de luchtmassameter los gehaald en geprobeerd te rijden?
- Lost
- Nieuw Lid
Bericht
Auto geeft geen foutmelding maar heb nog niet uitgelezen. Als je de lmm loshaalt wat zou er dan moeten gebeuren? Beter rijden of slechter?
- Manick
- Sponsor
Bericht
Beter zonder inhouden b.v als de luchtmassameter het probleem veroorzaakt, in de ECU zit altijd een "vervanging's waarde" mocht hij het signaal missen van de LMM. Dus is de aangezogen lucht altijd optimaal op hij dan voor de gek wordt gehoudenLost schreef:Auto geeft geen foutmelding maar heb nog niet uitgelezen. Als je de lmm loshaalt wat zou er dan moeten gebeuren? Beter rijden of slechter?
- Lost
- Nieuw Lid
Bericht
klinkt als een plan ! waar vind ik de stekker ? geeft dit een fout ?
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Onze sponsors