Paneel wielkuip verwijderen

MCS Floris
Be Mini
Be Mini

Paneel wielkuip verwijderen

02 aug 2015, 23:46

iemand een idee hoe je het (ronde) paneel van de wielkuip voorzijde er netjes af kan halen?
(moet later weer gewoon terug)

Heb al even wat gezocht, maar heb het paneel er nog niet geheel af kunnen krijgen. Voorzijde (bij sidemarker) al wel los kunnen krijgen (pinnetje met bumper ed). Nu het paneel zelf... Die zit volgens mij met 6-8 tal pinnen vast.

Of is het nu kwestie van gewoon hard trekken..? :?

Afbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Paneel wielkuip verwijderen

03 aug 2015, 07:18

Volgens mij is het gewoon hard trekken en met nieuwe clips terug plaatsen.
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 aug 2015, 08:56

Het moertje aan de binnenkant idd verwijderen, en dan de strip 1cm verschuiven, dan valt deze er zo uit. Hard trekken kan ook, als je inmiddels een nieuwe besteld hebt.
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

03 aug 2015, 12:45

Gewoon zorgen dat je voldoende clips op voorraad hebt, die breken gewoon af (is ook de bedoeling). Bij EKRIS 0,70 € p/st (worden in zakjes van 10 stuks verkocht), met korting 0,63 € p/st. Loshalen is gewoon vastpakken en naar buiten trekken. De clips zijn van hard plastic en zodra je deze plaats vouwen er 2 plastic deeltjes naar buiten. Als je ze van de binnenzijde benaderd en je knijpt deze pinnetjes in dan kan je ze heel eruit krijgen maar dat is zo'n gepiel plus die plastic clips drogen uit dus gewoon een paar nieuwe aanschaffen. Als je dat paneel weer terug plaats gewoon de nieuwe clips in paneel doen, clips op lijnen en terug in chassis duwen.

Clips: 07132757821 (zie nr 15 in tekening) : https://minishop.ekris.nl/49644-mini-mi ... id=51_6323
MCS Floris
Be Mini
Be Mini

03 aug 2015, 18:40

Oke. Super. Het is in ieder geval de bedoeling dat paneel heel blijft.
Ik zal vanavond (hopelijk) eens even gaan kijken of het (weer) gaat lukken...
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

03 aug 2015, 23:46

Nu zie ik het pas, jij hebt een gespoten exemplaar, vandaar dat je er niet wild aan wil gaan trekken, begrijpelijk. Wat je kan doen is je mini aan die kant op een bokje zetten, je wiel demonteren en de bekleding in de kuip loshalen zodat je aan de achter kant bij de clips kan komen. Ik zou dan om beschadigingen aan je paneel te voorkomen de clips aan de achterzijde met een kniptang kapot knippen, ik dacht 8 stuks, dus alle 8 stuks verwijderen. Je kunt dan je paneel afnemen en de 8 kapotte clips verwijderen en nieuwe erin plaatsen zoals in je foto die je in je bericht hebt geplaatst.

Suc6
MCS Floris
Be Mini
Be Mini

04 aug 2015, 08:15

Schroefie schreef:Nu zie ik het pas, jij hebt een gespoten exemplaar, vandaar dat je er niet wild aan wil gaan trekken, begrijpelijk. Wat je kan doen is je mini aan die kant op een bokje zetten, je wiel demonteren en de bekleding in de kuip loshalen zodat je aan de achter kant bij de clips kan komen. Ik zou dan om beschadigingen aan je paneel te voorkomen de clips aan de achterzijde met een kniptang kapot knippen, ik dacht 8 stuks, dus alle 8 stuks verwijderen. Je kunt dan je paneel afnemen en de 8 kapotte clips verwijderen en nieuwe erin plaatsen zoals in je foto die je in je bericht hebt geplaatst.

Suc6
Yup. De mijne zijn mee gespoten...
De kuip had ik deels al los. Inderdaad is het beter/makkelijker het wiel te demonteren. Had gister niet veel tijd, dus ik zal het ergens in de week even verder proberen. Maar is wel de manier zoals je zegt 'Schroefie'. Een emmer van die clips zijn de kosten ook weer niet! :wink:

@GP0029
Er zit al wel wat speling in maar 1 cm opschuiven lijkt me niet te lukken. Aangezien de clips in een 'radiaal' in gezet zijn...

Thanks!

Terug naar “Exterieur”