Audio upgrade vraag

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Wickedclaw
One wheel wonder
One wheel wonder

Audio upgrade vraag

18 okt 2015, 18:30

hallo allemaal

nadat ik zoveel bladzijdes heb gelezen op verschillende forum's zie ik even
door de bomen het bos niet meer dus hopelijk kunnen jullie me wat meer info bieden.
heb ook al de zoekfunctie hier gebruikt maar daar komen niet echt de antwoorden die ik wil hebben uit.

ik wil dus van me mini me voor speakers gaan vervangen,aangezien achter geen zin heeft.
nu heb ik dus al een andere radio een pioneer deh-1700ub. en nu heb ik een mooi composetje gezien van rockford fosgate de Rockford Fosgate Power Component T2652-S. en ik heb een fusion actieve sub liggen met versterker ingebouwd. nu zeggen verschillende mensen je moet je kabels aanpassen voor dat het op max vermogen gaat werken, dat snap ik dan nog wel maar het aansluiten snap ik nu even niks meer van.
ik heb dus dalijk die composet die bouw ik in, dan moet ik dus kabels trekken van me deuren naar me versterker, maar op die fusion actieve sub met versterker zie ik nergens aansluitingen voor kanalen,waar moet ik me composet dan op aansluiten ? of is het makkelijker om gwn een losse versterker te nemen met sub ? en wat doe ik met me oude speaker kabels die van me radio naar me deuren gaan gwn los gekoppeld laten of moet ik die ook aansluiten aan die composet ? want lijkt mij als ik die composet aansluit op me versterker krijg ik er geen geluid uit als ik iets afspeel of zie ik dat verkeerd ? en kan dat uberhaut je voorspeakers apart aansluiten op je versterker of moet ik dan de achterkant ook mee nemen ?

kan iemand me hierbij helpen ?

gr ryan
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: audio upgrade vraag

18 okt 2015, 19:04

Misschien dat deze links je kunnen helpen aan meer info!

http://www.showyoursound.nl/

http://forum.showyoursound.nl/
Afbeelding
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!

18 okt 2015, 21:15

Als eerste de vraag welk type actieve sub heb je precies.
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!

18 okt 2015, 21:35

Zie nu dat jou radio 1 RCA uitgang heeft deze zou ik gebruiken voor de actieve sub. Deze aansluiten met Tulp kabel op je radio.

De + voeding van de versterker rechtstreeks van je accu afhalen (nabij de accu een zekering plaatsen). Gebruik hiervoor wel een geschikte voedingsset kan je op internet vinden of bij een autoradio zaak.
De - haal je van een plaats nabij de versterker op een kaal metaal deel.

Daarnaast gebruik de aparte voeding vanaf de autoradio voor de aansturing van de versterker.

De composet sluit je direct aan op je autoradio.

Let wel op dat de voedingskabels voor de versterker niet aan dezelfde kant liggen als de Tulp kabel.

Hoop dat ik je hiermee een eind op weg geholpen heb.
Wickedclaw
One wheel wonder
One wheel wonder

19 okt 2015, 18:06

hallo

dus als ik het goed begrijp kan ik de compo set gewoon aansluiten aan de oude stekers van de speakers die er nu zitten, en dan doet de actieve sub het versterken zonder dat de composet daar rechtstreeks op aangesloten zit.

en het is trouwens deze sub
fusion CP-AS1080
8” 600 WATT SUPER SLIM ACTIVE SUBWOOFER
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Audio upgrade vraag

22 okt 2015, 19:59

Controleer wel even de diameter van je bestaande speaker kabels je kan ze gelijk maken aan de kabels van de radio aansluiting.

De versterker is dan alleen voor je sub.

De radio voor de compo set.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”