Van BMW naar Mini, en nog zoekende

Stel je hier even voor.
M.S.Laarman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Van BMW naar Mini, en nog zoekende

31 dec 2015, 14:37

Na een tijd lang een BMW E46 Touring 328 gereden te hebben kwam opeens het besef dat een grote auto waar ik meestal alleen in zit toch wel duur is qua wegenbelasting, verbruik en onderhoud. Ik had ook pech gehad ermee, de motor moest worden vervangen doordat de eigenaar hiervoor, een prutser uit Groningen, de motor niet goed had gemonteerd waardoor er een scheur was ontstaan in het onderblok. €3000 en veel irritatie verder was dat pas verholpen. Daarna zeker wel genoten van de auto, de befaamde ' glimlach op het gezicht' had ik vaak, zowel rijdend als stilstaand.

Maar goed, opeens kwam het moment dat ik een Mini wilde. Het is natuurlijk een icoon en leuk autorijden.ik wil meer als van A naar B. Dus de laatste weken hier veel meegelezen, dus mini buyers guide gekocht en gelezen, vier mini's bekeken en gereden, en vandaag mijn auto verkocht. Minder dan verwacht, maar met wat spaargeld erbij kan ik nu ook op de particuliere markt kijken, inruilen is niet meer nodig.

Wel nog een aantal vragen, hopelijk kan iemand zijn ervaring delen:

- garage waar ik vanmorgen was en die ik vertelde over mijn Miniwens was van mening dat de kwaliteit van mini's voor 2006 niet goed was en deze meer dan andere auto's storings en onderhoudsgevoelig is. Klopt dit enigzins? Daarbij opgemerkt dat ik elke auto die ik wil kopen zal onderwerpen aan een aankoopkeuring, dus een deel kan ik dat voorkomen ipv iemand op zijn blauwe ogen geloven bij aankoop. Natuurlijk koop je in de range van mijn budget, circa 4000-4500 geen nieuwe auto en zal onderhoud een blijvende activiteit zijn. Ik heb ook de prijzen op MP in de gaten gehouden en zodoende de gangbare prijzen meegekregen, dus ik denk dat ik voor dat bedrag wel moet kunnen slagen.

- de keuze tussen een rijk uitgeruste ONE en COOPER heb ik nog niet helemaal gemaakt. Ik lees dat de cooper wat sneller is en zuiniger. Nog tips hierbij?

Graag lees ik jullie respons, en als er nog iemand een goede mini te koop weet binnen genoemd budget hoor ik dat graag. Voorkeur qua kleur; groen, blauw, zwart, beige, wit, liefst halflederen bekleding en Panorama dak.

Bij voorbaat dank!

Maurice
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Van BMW naar Mini, en nog zoekende

31 dec 2015, 14:39

M.S.Laarman schreef:...in de range van mijn budget, circa 400-45000 geen nieuwe auto en zal onderhoud een blijvende activiteit zijn.
Nou Maurice, voor 45000 kom je een heel eind hoor! :roll: :lol:

Welkom! :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
M.S.Laarman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

31 dec 2015, 16:05

Remco, je was snel, had het al aangepast : ) Voor 45.000 zal je inderdaad wat moois kunnen kopen.

Leceur, mijn nieren gebruik ik toch regelmatig.. Doorsparen zou betekenen met de bus naar werk, dat kan wel, maar heeft niet de voorkeur. Bedankt voor de tips!

Maurice
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

31 dec 2015, 20:56

deze kwam recentelijk nog voorbij op de MINI stuff te koop, mooi S-je:

https://www.facebook.com/groups/2023709 ... 895538555/
M.S.Laarman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 jan 2016, 22:59

Schroefie, is inderdaad leuke wagen en gunstig geprijsd, maar dan zit ik qua verbruik hetzelfde als bij de BMW en ik wilde juist wat zuiniger gaan rijden.
JelmerVisser
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

03 jan 2016, 13:49

Hoi Maurice,

wat grappig dat je van BMW naar Mini wilt :)

Wij hebben een tijd een Z4 gehad, weggedaan ivm de kosten tov het weinige gebruik, toch een beetje spijt en gisteren een Cooper S Clubman gekocht omdat de Mini liefde altijd bleef... :)

Veel succes met je zoektocht, het gaat vast lukken met alle adviezen hier op het forum!

Grt, Jelmer.

P: zou altijd voor een Sje gaan ;)
Cooper S Clubman / R55-N18-Aug-2010 8)
JR mini
Enthousiast
Enthousiast

04 jan 2016, 14:50

http://www.autospenkelink.nl/mini-coope ... lor=323232

Is wel net boven budget, maar je koopt dan wel bij iemand die Mini's van binnen en buiten kent. Op dit forum bekend als Spenki.
M.S.Laarman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 jan 2016, 19:19

Dank voor het meedenken allen!

JR, ja, dat is zeker een hele interessante! Ik heb wel de indruk dat de prijzen, na die wat in de gaten gehouden te hebben via MP wat lager zullen liggen. ( wat natuurlijk een open deur is) . Donderdag ga ik bij een blauwe cooper in Overijssel kijken. Het lijkt er ook op dat de kleur geel en rood minder populair zijn dan groen, blauw en zwart.

Jelmer, een Z-4 is ook een hele leuke auto, zou daar nog wel eens een ritje in de Eiffel mee willen maken. gefeliciteerd met de nieuwe Clubman!

Groet,

Maurice
M.S.Laarman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2016, 14:29

Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een Mini Cooper uit 2004 met met 101.000 km. Dit forum is een goede hulp geweest bij de zoektocht, dank daarvoor! Gisteren naar huis gereden vanaf Mijdrecht, mooie omgeving voor een ritje. Ik ben ook blij dat de vorige eigenares er goed voor gezorgd heeft, geen krassen, deuken, en in zeer goede technische staat.
Wel hoop ik dat de bekende problemen zich niet voordoen, zoals stuurhuispomp en koppeling/ versnelling, is dat iets wat gegarandeerd komt of kun je het daarmee ook treffen?
Zijn er overigens ook evenementen in Rotterdam en omgeving?

BVD

Maurice

[img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... JXpD1l.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... vNJftD.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... gbnRFd.jpg[/img][/img][img][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... i31XHJ.jpg[/img][/img]
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

10 jan 2016, 14:56

Nou Maurice,

die ziet er inderdaad zowel van buiten als binnen prima uit. Gefeliciteerd met je aankoop en veel (rij)plezier :rijden met je nieuwe MINI :icon_top:
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jan 2016, 06:47

Van harte gefeliciteerd met jouw Mini! :rijden

Problemen kunnen altijd nog komen, auto is nu natuurlijk al wel ongv. 12 jaar oud. Stuurpomp is echt een kwaal waar je weinig aan doet. Mocht deze al vervangen zijn dan mag je hopen dat de vorige eigenares er een goede in heeft laten zetten en niet een die zo weer kapot kan gaan. De bak is natuurlijk ook alweer een aantal jaar oud, maar zo te zien heb je het facelift model. Dus dat moet verbeterd zijn. Maar als hij nu stuk zou gaan, dan is het of gewoon aan vervanging toe, of de vorige eigenares heeft er niet goed mee gereden :wink:. Maar tot die tijd gewoon rijden! 8)
Afbeelding
M.S.Laarman
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2016, 21:48

Dank Jer, ik had eigenlijk pas na jouw bericht in de gaten dat ik een facelift model heb, dat lost dus inderdaad het versnellingsbakprobleem op. En natuurlijk hebben auto's onderhoud nodig, er zal best nog eens iets kapot gaan. Maar vooralsnog rij ik met plezier!

Terug naar “Who are U?”