Mijn R 53 verbruikt ook best olie .
Als ik flink "trap" ruik ik het zelfs met dak open ...
Voor dat ik moeilijke ingrepen ga doen heb ik een vraag;
Kan de carterventilatie dicht zitten of zitten er klepjes oid in het systeem die defect kunnen zijn?
Of zijn het simplel 2 slangen die van het kleppedeksel op de inlaat aan gesloten zitten?
Dus zonder vaatje elke de olie bv terug laat lopen het carter in zoals bij bv Volvo!
Mvg
Raymond
Carterventilatie R53
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Carterventilatie R53
R53 heeft toch maar 1 carterventilatie?
R56 heeft er wel 2
R56 heeft er wel 2
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Ray001
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Carterventilatie R53
Meen dat er links en rechts op het kleppendeksel een slnag richting inlaat traject gaat..BMX schreef:R53 heeft toch maar 1 carterventilatie?
R56 heeft er wel 2
- Martyn_MCSR53
- One wheel wonder
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Carterventilatie R53
Klopt, R53 heeft er 2...
Dat weet ik omdat ik een catch tank heb gemonteerd, inlaat was heul erg vet... Na cleanen van de zuigerveren en flushen van de motor is bij mij het verbruik gedaald van 1L per 1500km naar 1L op bijna 5000km... Ik ga het nog een keer doen... Hopelijk dan weer wat verbetering... Catch tank blijft overigens redelijk leeg (heb ook de de terugslagklep in de kleppendeksel vervangen, maar geen idee of dat een bijdrage heeft geleverd)
Wat ik heb gedaan is de bougies verwijderd, alle zuigers gelijk gezet, cilinders volgespoten met die kool oplossende bocht van Forté. Bak in zijn vijf gezet en de auto een paar uur elk kwartier wat heen en weer geduwd zodat die rommel lekker tussen de zuigers en cilinderwanden tussen de kleppen kon kruipen...
Daarna droog gestart (stekker van bobine afhalen) en de boel dichtgebouwd, motor warm laten draaien, liter ATF bij de olie gegooid, en half uurtje stationair laten draaien!! NIET mee gaan rijden, ATF smeert niet goed genoeg!! Daarna olie afgetapt (pik zwart hoewel maar 5000km oud) Nieuwe olie erop gedaan, weer warm laten draaien, weer afgetapt (nog steeds wel donker als olie na 15000km) Daarna filter vervangen en opnieuw nieuwe olie erin gedaan...
Dat weet ik omdat ik een catch tank heb gemonteerd, inlaat was heul erg vet... Na cleanen van de zuigerveren en flushen van de motor is bij mij het verbruik gedaald van 1L per 1500km naar 1L op bijna 5000km... Ik ga het nog een keer doen... Hopelijk dan weer wat verbetering... Catch tank blijft overigens redelijk leeg (heb ook de de terugslagklep in de kleppendeksel vervangen, maar geen idee of dat een bijdrage heeft geleverd)
Wat ik heb gedaan is de bougies verwijderd, alle zuigers gelijk gezet, cilinders volgespoten met die kool oplossende bocht van Forté. Bak in zijn vijf gezet en de auto een paar uur elk kwartier wat heen en weer geduwd zodat die rommel lekker tussen de zuigers en cilinderwanden tussen de kleppen kon kruipen...
Daarna droog gestart (stekker van bobine afhalen) en de boel dichtgebouwd, motor warm laten draaien, liter ATF bij de olie gegooid, en half uurtje stationair laten draaien!! NIET mee gaan rijden, ATF smeert niet goed genoeg!! Daarna olie afgetapt (pik zwart hoewel maar 5000km oud) Nieuwe olie erop gedaan, weer warm laten draaien, weer afgetapt (nog steeds wel donker als olie na 15000km) Daarna filter vervangen en opnieuw nieuwe olie erin gedaan...
Finding way in a world of Mini...
Onze sponsors