Geachte medeleden,
ik (en de garage) hebben wat ondersteuning nodig.
Enkele weken geleden heeft de koppeling van mijn R53 het lever gegeven na 220.000 km.
Koppelingsplaten en drukgroep zijn inmiddels vervangen, alsook de cilinder van het hydraulische systeem, echter krijgt de garage de leidingen niet dusdanig ontlucht dat er volledige ontkoppeld wordt.
Ik heb naar aanleiding van informatie gevonden op het forum al aangegeven dat ze dit onder druk moeten doen maar ze hebben hier de apparatuur niet voor, maar door veel te herhalen, denken ze wel de meeste lucht eruit gehaald te hebben maar nog wordt er niet volledig ontkoppelt.
Zij bemerkte, dat bij het indrukken van het koppelingspedaal, de hydraulische vloeistof terug in het reservoir stroomt waardoor er dus geen druk opgebouwd lijkt te kunnen worden.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, of dit werkelijk een probleem is, en hoe dit dan opgelost kan worden?
Ik ben inmiddels al enkele weken aan het fietsen, en ondanks het mooie weer, wil ik mijn scheurijzer weer terug hebben dus alle hulp is welkom.
Problemen ontluchten koppeling
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Problemen ontluchten koppeling
Volgens mij verschillende opties kwa kennis via het forum;
- daveke ff Pm sturen
- Spenkelink (spenki)
- Roel (gogarage)
Ben zelf bij gijsbertsen in Odijk geweest. BMW/mini specialist. Wellicht ook een optie ?!
Succes
- daveke ff Pm sturen
- Spenkelink (spenki)
- Roel (gogarage)
Ben zelf bij gijsbertsen in Odijk geweest. BMW/mini specialist. Wellicht ook een optie ?!
Succes
- UdOPe
- Nieuw Lid
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Problemen ontluchten koppeling
Probleem is dat ik geen rijdende auto heb en dat de garage waar hij nu staat er niet uit komt (verkeerde keuze geweest dat snap ik, maar het is nu niet anders).
Ik probeer een werkbare oplossing voor hen aan te dragen en raadpleeg daarom de kennis die hier aanwezig is in de hoop een eenvoudige oplossing aan te kunnen dragen of in ieder geval de reden te achterhalen waarom het reservoir iedere keer terug volloopt als men probeert te ontkoppelen.
Ik probeer een werkbare oplossing voor hen aan te dragen en raadpleeg daarom de kennis die hier aanwezig is in de hoop een eenvoudige oplossing aan te kunnen dragen of in ieder geval de reden te achterhalen waarom het reservoir iedere keer terug volloopt als men probeert te ontkoppelen.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Problemen ontluchten koppeling
Telefonisch / Pm kan je ze altijd vragen. Daarvoor hoef je vast niet meteen langs te komen.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Problemen ontluchten koppeling
Zie anders hier. Volgens mij zelfde probleem Probleem met koppeling met R53
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t
- UdOPe
- Nieuw Lid
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Problemen ontluchten koppeling
Dank je wel Daniel.
ik had dat bericht al wel voorbij zien komen, maar om eerlijk te zijn niet helemaal goed doorgelezen.
Het is me nu wel duidelijk dat het echt een hele moeilijke klus is.
Men heeft inmiddels een apparaat geleend om er meer druk op te zetten dus hopelijk kan ik morgen weer rijden.
ik had dat bericht al wel voorbij zien komen, maar om eerlijk te zijn niet helemaal goed doorgelezen.
Het is me nu wel duidelijk dat het echt een hele moeilijke klus is.
Men heeft inmiddels een apparaat geleend om er meer druk op te zetten dus hopelijk kan ik morgen weer rijden.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Problemen ontluchten koppeling
Meer druk fixt het denk ik niet... de cilinder moet al gecomprimeerd worden ontlucht.
Daarvoor moet ie gedemonteerd worden, leiding laten zitten, comprimeren, en dan ontluchten
Daarvoor moet ie gedemonteerd worden, leiding laten zitten, comprimeren, en dan ontluchten
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors