Zo zag de mini er uit toen ik hem kocht:

Eerst een setje winterbanden/velgen via een forumlid aangeschaft omdat er een trip naar Duitsland op de planning stond in februari.

Toen was gelijk de uitlaat aan de beurt. Op de plofjes na nogal saai geluid in mijn ogen, dus bij Nik van NM-Parts in Noordwijkerhout een custom uitlaat laten maken.
Oude einddempers er onder vandaan, universele er onder en een powersprint middendemper er tussen om het geluid nog beschaaft te houden.
Deze is er overigens al weer snel onder vandaan gegaan omdat ik het geluid toch wat te beschaafd vond.
Dark-chrome eindtips gekozen omdat deze mooi passen bij wat ik verder met de auto wil doen. Hier wat foto's van de installatie.
Nik is er al met al bijna 5 uur mee bezig geweest.

Geluid:
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Na twee maanden waaide mijn chrome luchthapper van de auto af. Deze wel weer gevonden maar alle clipjes waren al een keer vastgelijmd en nu dus weer gebroken. Dat werd dus niks meer.

Zo zag het er uit op de auto. Wilde toch al naar een zwart-rood kleurencombinatie toewerken, dus dit is een mooi eerste stap:

Hierna samen met een vriend alle interieur verlichting door LED vervangen en dagrijverlichting ingebouwd en de JCW versnellingspook en handrem gemonteerd.

Hierna een klein akkefietje gehad met de stoep. Velg krom, deuk in de band en een wiellager stuk

Eigen schuld, zag in de sneeuw een stoepje over het hoofd. Snel dus via een facebook lid een andere set aangeschaft voor Duitsland. In Duitsland ook even bij de Nürburgring gestopt, die toen nog dicht was.
Was samen met een vriend gegaan die ook een R53 heeft, een parklane.

Terug uit Duitsland was de volgende stap de, in mijn ogen, lelijke, union jack spiegelkapjes vervangen. Via Winparts nieuwe kapjes in grondverf gekocht, en deze gespoten. Staat mooi met de zwarte luchthapper. Ook de zomerbandjes er weer onder.

Het zat al een tijdje te kriebelen om de 16" velgen met runflat banden te vervangen door 17 of 18" non-runflat. Toen ik op Marktplaats dit setje tegenkwam voor 300 euro was ik gelijk verkocht.
6 weken oud, geen schade en zo goed als nieuwe banden. Kwamen onder een Alfa Romeo Mito vandaan.
Merk en type: Lenso Project-D Spec-D
4x100, ET 40, 7,5j breed met 215/45/17 banden.

Gelijk gekocht en een paar dagen later gemonteerd. Naafdiameter was 73 dus moest naafringen hebben, en de Alfa Romeo stickers moesten er natuurlijk af.

Zo staat de Mini er nu bij.

Mod-lijstje so far:
- Custom uitlaat bij NM-Parts
- Zwarte luchthapper
- Zwarte spiegelkappen
- JCW versnellingspook en handremgreep
- LED interieurverlichting. Philips LED voor dagrijverlichting
- 17" Black R85 "Worst" velgen met 215/45 Federal RSR Semi's
- Armsteun aanschaffen/monteren
- 17% pulley bij GoGarage37
- Pre-cat & cat verwijderd
- R56S Remmenset voor
- Catcams 469 nokkenas
- 550cc Injectoren
- Bytetronic Tune
- GRS Intercooler
- GTT CAI
- JCW Sparco voorstoelen + JCW Achterbank in rood/zwart
Mod-lijstje To Do:
- Custom chiptuning bij Unlimited Tuning (waarschijnlijk met pops en bangs) Bytetronic getuned nu!
-JCW injectoren 550cc injectoren gemonteerd!
- Aero grill aanschaffen/monteren Bovenste zit er in, nu nog een Aero voorbumper voor het onderste deel!
- Dmv. schroefset verlagen