Ook ik zal mij hier maar eens voorstellen met onze eerste new Mini.
Ik ben Mike 32 jaar en woon in Amsterdam en werk ook als monteur vaak aan deze Mini’s.
Toen ik 18 jaar was en net mijn rijbewijs had kocht ik als beginnende auto een Mini 1000 HLE uit 1985.
Deze heb ik toen helemaal omgebouwd naar het allerlaatste Mini van bouwjaar 2000, dus spatbordjes (sportspack), 13 inch oem velgen, houtdash met 3 extra metertjes in het midden, een 1275 John cooper motor 90 pk, en een versnellingsbak van het laatste type (andere overbrenging).
Na deze verkocht te hebben, achteraf met spijt

En niet zomaar een Volvo nee heb eigenlijk altijd de Volvo 850 T-5R en of 850 R gehad, en voor de kenners is dat dus een zeer snelle en luxe Volvo en nu tegenwordig zeldzaam en erg duur worden.
Bij deze wil ik ook mijn R53 Mini cooper S JCW bij jullie voorstellen.
Het was even zoeken voor dat we een Mini vonden met de opties die we op onze wensen lijst haddan, en ook kwa hoe de Mini er bij staat en dan met name onderhoud.
Ik zocht niet zo zeer een JCW maar deze had alle opties en dus gekocht.
Het is een org NL Mini en al zeg ik het zelf best full opties.
Er zit Harman Kardon in, panodak, voorruitverwarming, xenon, mulifuctioneel stuurwiel, leer en nog meer.

Bij aanschaf was er wel wat dat de motor niet echt super liep en vermogensverlies.
Na toch even getwijfelt te hebben de Mini gekocht.
Na het vervangen van de vacuumslangen, bobine, bougie’s (er zaten geen JCW bougie’s in

Ook zou ik toch de Mini weer op oem veren willen hebben er zitten nu verlaagingsveren onder maar aangezien wij in Amsterdam wonen het niet echt heel handig is zo, dus mocht iemand verlaagings zoeken?, ik zoek dus de oem veren voor de Mini.
Nu genoeg geschreven een paar foto’s van de JCW.
Betere foto’s komen nog.