Ventilatie onder motorkap blijft aan na uitzetten auto??
- Peerkie
- Be Mini
Bericht
Ventilatie onder motorkap blijft aan na uitzetten auto??
Ik heb het al eerder gemerkt, maar wanneer ik een eindje heb gereden en ik parkeer de auto, slaat de ventilatie nog even aan als ik al ben uitgestapt. Dat duurt dan meestal een paar seconden. Vandaag echter tot 2x toe bleef hij maar aan, minutenlang... Ik ben dan maar weer ingestapt, contact gemaakt en weer uitgezet en dan is het over. Is dit normaal??
Of moet ik hiernaar laten kijken? Ik vind het niet zo'n prettig idee dat die auto nog van alles staat te doen als ik allang ergens binnen ben. Omdat ik geen idee heb of hij er ook weer vanzelf mee ophoudt en ik anders bang ben voor een lege accu??

- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
De ventilator slaat aan, om de motor te koelen. Dit is normaal en daar moet je niks aan doen. Als ik een stuk heb gereden met warm weer en ik parkeer hem. Dan blijft hij soms ook wel minuten lang koelen. Om de motor op een goede temp te laten komen.
Dus maak je maar geen zorgen!
Dus maak je maar geen zorgen!

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
- svendekoster
- Enthousiast
Bericht
Nee, inderdaad, ik zou er mij absoluut geen zorgen om maken.
Dat is heel normaal.
En met de lente die we tegenwoordig mogen beleven...
Dat is heel normaal.
En met de lente die we tegenwoordig mogen beleven...

- Helenk
- Be Mini
Bericht
Bijna alle moderne auto's doen het en de oude mini inderdaad niet!
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
het viel mij ook op, maar had wel zo'n idee dat de motor afgekoeld moet wroden en dat dat de ene keer langer als de andere keer duurt.
gr.
floris van Dam
gr.
floris van Dam
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik rij meestal de laatste 5 minuten naar huis vrij rustig.coendek schreef:JULLIE MET DIE TURBO... laten toch zowiezo wel ff de motor nadraaien toch???????????
anders is het snel DOEI DOEI met de turbo
Coen

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thanks man! Jij ook!coendek schreef:dan is het goed
Kaj.. succes met je tentamens straks
Coen

- svendekoster
- Enthousiast
Bericht
Geldt dat ook voor de turbo op een diesel?coendek schreef:JULLIE MET DIE TURBO... laten toch zowiezo wel ff de motor nadraaien toch???????????
anders is het snel DOEI DOEI met de turbo
Coen
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors