Zijramen met eigen wil?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Peecee
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Zijramen met eigen wil?

17 mei 2007, 08:53

Hallo en help,
Ik heb een heel raar probleem. SOS
Als mijn Mini geparkeerd en op slot staat, zijn mijn zijramen twee keer uit zichzelf naar beneden gegaan. Eergisteren toen het zo hard regende (de eerste keer, ik had niet in de gaten dat het gebeurde) heeft hij de hele nacht met open ramen in de regen gestaan met als gevolg een drijfnat interieur. Het is niet zo dat de ramen iedere keer naar beneden gaan, als de auto op slot staat.
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Groeten, Peecee
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2007, 09:26

Misschien draag je je sleutel in je broekzak? Bij het continue indrukken van de knop "deur open" zakken de ramen voor de helft namelijk.
Peecee
Nieuw Lid
Nieuw Lid

17 mei 2007, 09:45

Dank voor je reactie. :lol:
Nee, de ramen gaan volledig open. Ik zal idd kijken of het niet meer gebeurt als mijn sleutel niet in broekzak zit.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

17 mei 2007, 10:13

bij het continue indruken van de knop kunnen de ramen ook helemaal zakken, en een eventueel panodak opengaan... bij de dealer af te stellen. M.i. de meest nutteloze optie ooit. Maar lijkt me dat je dit ondertussen wel ontdekt had, bij het spelen met de afstandsbediening... check het ff na in ieder geval
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2007, 10:24

FunkyRAT schreef:bij het continue indruken van de knop kunnen de ramen ook helemaal zakken, en een eventueel panodak opengaan... bij de dealer af te stellen. M.i. de meest nutteloze optie ooit. Maar lijkt me dat je dit ondertussen wel ontdekt had, bij het spelen met de afstandsbediening... check het ff na in ieder geval
Heb de optie ook nooit begrepen, alsof je op een warme zomerdag onderweg naar je MINI alvast de ramen openzet om een frisse wind door het interieur te laten waaien? Dat doe je toch niet.
Wel weer handig dat je op afstand de kap van de cabrio open kan doen. Alhoewel het ook weer nutteloos is, dat doe je alleen voor de show. (stoer zeg kijk die Benno eens spelen met zijn cabriootje)

De MINI zit trouwens vol verrassingen: naar het schijnt gaat de auto ook "leven" als je een flinke aanrijding krijgt.
De radio gaat dan zachter en de ramen een paar centimeter open, ook de alarmlichten gaan aan.

Vol verrassingen die MINI.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2007, 10:34

Deze optie kun je bij de dealer uit zetten. Heb ik ook gedaan, nadat mijn ramen ook plotseling open gingen! :wink:
Peecee
Nieuw Lid
Nieuw Lid

17 mei 2007, 13:36

Jullie hebben gelijk! :-))
Dank voor de geruststelling. Ik dacht dat er een storing was.
Maar dat deze optie bestaat, hadden ze mij wel mogen vertellen bij de dealer.....
Tyrone
One wheel wonder
One wheel wonder

18 mei 2007, 17:29

Het is zelfs zo dat als je de "deuren open" knop van je afstandsbediening ingedrukt houdt gaan je ramen open. naarmate je de knop langer indrukt, blijven de ramen naar beneden gaan. Stop je dan stoppen de ramen zelf ook. Je bepaalt dus zelf hoeveel lager je de ramen wilt hebben.
Greetzz Tim
-----------------------------------------------------
geen dreigement maar een belofte......LEO
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2007, 17:59

bij mij gaat de koffer open dan
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 dec 2007, 20:28

Bij mij was het vandaag ook prijs !
Tot drie keer toe heb ik mijn auto afgesloten, ben ik naar kantoor gegaan en wanneer ik net binnen was, was alles nog in orde, maar een kwartier later stonden gewoon alle twee mijn portierramen en het panoramadak wagenwijd open ... Ra ra hoe kan dit ? Iets voor de candid camara :lol:
Je begint te denken dat je in maling genomen wordt ...
Mijn man nam de auto mee naar huis en zei: dit ligt aan jou, je doet vast iets verkeerd met de afstandbediening. :s
Komt hij een half uur later buiten, Gelukkig, zelfde probleem ... Het ligt dus niet aan mij ! :lol:
We hebben de mini nu dus maar binnen gezet !!!
Morgen maar even langs de garage ...
Wat een auto ... hij blijft ons verrassen met z'n signaallampjes, rare trucjes, enz.
Francisca uit Axel.
Peecee
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 dec 2007, 19:55

Francisca,
Bij mij kwam het doordat ik de sleutel in mijn krappe broekzak bewaarde. Waar had jij toen je sleutel?
Grt, Wai Yee :mrgreen:
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 dec 2007, 21:31

Peecee schreef:Francisca,
Bij mij kwam het doordat ik de sleutel in mijn krappe broekzak bewaarde. Waar had jij toen je sleutel?
Grt, Wai Yee
:mrgreen:
Gewoon in mijn jaszak, of op mijn bureau, dat maakte niet uit.
Vandaag is bij de garage de optie ramen openenen uitgeschakeld, wel moeten we nog even in de gaten houden of hij nu de deuren niet van slot af haalt, dat schijnt ook nog mogelijk te zijn, zo ja, dan moeten we weer even terug.
Wat ik wel heel vreemd vind ... hoe kan dit probleem zo ineens beginnen en niet meer ophouden, ik heb de auto al enkele maanden en dit probleem nog nooit eerder gehad. Volgens de garagehouder is het ook mogelijk dat de auto ineens ergens een bepaald signaal ontvangt (infrarood), maar we hebben de auto later thuis neergezet, en ook daar gebeurde het weer.
Als het alleen op 1 bepaalde plek gebeurd kan dat het probleem zijn.
Ra, Ra, Ra ...

Groetjes, :)(
Francisca uit Axel.
kamiel
Be Mini
Be Mini

05 dec 2007, 10:14

een behekste mini :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”