Goedenmiddag,
Ik heb een probleem met mijn mini r55 uit 2011.
Ik was op vakantie van de week een met het starten ging hij net aan. Op gegeven moment wilden de ramen niet meer open en de afstandsbediening werkte ook niet meer. Volgende dag starte hij ook niet meer. Mijn neefje heeft een nieuwe accu gebracht. Hij starte gelukkig weet direct. Maar de ramen willen nog steeds niet open, knipperlichten werken niet, afstandsbediening werkt niet, 1 achterlicht doet ineens niet meer. Het lampje van dat de deur open staat brand ook, omdat het raam net niet helemaal dicht zit. En het lampje van storing brand. Ik ben al bij iemand geweest die heeft gekeken of het aan de dynamo lag. Maar dat was niet zo. Hij heeft hem ook aan de computer gelegd,daar kwam uit dat de olie ververst moet worden . Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze problemen? En hoe ik die eventueel zou kunnen oplossen.
Bvd groetjes klarien
Mini r55 probleem elektronica
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Mini r55 probleem elektronica
Welkom op het forum. Helaas begint je forumperiode gelijk met een probleem met je MINI. Ter info: weet dat er een voorstel-topic is voor jezelf en ook de MINI. ( Linkje voor: Jezelf en de MINI )
Wat betreft je probleem denk ik dat je moet kijken naar de footwell-module (FRM). Want veel van de onderdelen waar je storing op hebt, worden vanuit die module aangestuurd. De module is te vinden in de voetenbak van de bestuurder achter de kappen. Wellicht een waterlekkage of zoiets, dat is vanaf afstand moeilijk te beoordelen. Voor hetzelfde gemak is een reset van die module ook al voldoende.
Als je een goede start wilt hebben om de problemen op te lossen, dan zul je de MINI moeten (laten) uitlezen op de storingen, liefst met uitleesapparatuur gericht op BMW/MINI. Dat geeft je wellicht een beter beeld waar je moet beginnen. Anders blijft het een soort tombola van dingetjes proberen en vervangen, en uiteindelijk schiet je er niet veel mee op.
En als de MINI aangeeft dat ie verse olie nodig heeft, dan moet je daar niet te lang mee wachten. Onderhoud is gewoon belangrijk om lang plezier van je MINI te hebben. En die melding over de olie staat, denk ik, los van de vele andere verstoringen die je MINI heeft.
Wat betreft je probleem denk ik dat je moet kijken naar de footwell-module (FRM). Want veel van de onderdelen waar je storing op hebt, worden vanuit die module aangestuurd. De module is te vinden in de voetenbak van de bestuurder achter de kappen. Wellicht een waterlekkage of zoiets, dat is vanaf afstand moeilijk te beoordelen. Voor hetzelfde gemak is een reset van die module ook al voldoende.
Als je een goede start wilt hebben om de problemen op te lossen, dan zul je de MINI moeten (laten) uitlezen op de storingen, liefst met uitleesapparatuur gericht op BMW/MINI. Dat geeft je wellicht een beter beeld waar je moet beginnen. Anders blijft het een soort tombola van dingetjes proberen en vervangen, en uiteindelijk schiet je er niet veel mee op.
En als de MINI aangeeft dat ie verse olie nodig heeft, dan moet je daar niet te lang mee wachten. Onderhoud is gewoon belangrijk om lang plezier van je MINI te hebben. En die melding over de olie staat, denk ik, los van de vele andere verstoringen die je MINI heeft.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors