Noodwiel F serie

Vespaman
Enthousiast
Enthousiast

Noodwiel F serie

18 apr 2025, 12:15

Goedemiddag,

Nu al 2 keer een lekke band gehad, notabene in dezelfde band van de MINI. gepropt, maar helaas de laatste prop is niet goed, blijft lekken. Ben dus aan de beurt voor een nieuwe band :oops:
Was even aan het surfen op de website van Ekris en zag een noodvelg. In de specificatie zag ik dat het een 15 inch wiel was.
Geen tpms etc.
Heeft er iemand ervaring met dit wiel/deze velg. Heb runflat banden, kan altijd nog wel even doorrijden uiteraard.
Zit er over te denken om er toch maar eentje aan te schaffen. Wat voor bandenmaat kan hierop. Koop dan een goedkope non runflat band.
Zal je zien dat je hem dan jaren niet nodig heb, maar 2 lekke banden, binnen 1 jaar :roll:
Maar rij nu met 1 winterband in afwachting levering en montage van nieuwe band.
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Noodwiel F serie

19 apr 2025, 22:44

Ik heb n reservewiel in mn Clubman gelegd. Hiervoor moet je een kleine aanpassing doen aan de bekleding om 'm pas te maken. Heb 'm ook al nodig gehad.

In onderstaande link kan je meer info vinden.
https://www.detroittuned.com/mini-coope ... kit-5-lug/
figlio del commesso
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 apr 2025, 10:35

Als je RF bandjes hebt, dan heb je toch geen reservewiel nodig ? Alleen maar onnodig gewicht. En als je hem na jaren eens moet gebruiken, blijkt de lucht er voor 80% uitgelopen te zijn.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast

22 apr 2025, 19:42

figlio del commesso schreef:
20 apr 2025, 10:35
Als je RF bandjes hebt, dan heb je toch geen reservewiel nodig ? Alleen maar onnodig gewicht. En als je hem na jaren eens moet gebruiken, blijkt de lucht er voor 80% uitgelopen te zijn.
Met runflat kan je niet onbeperkt door rijden. Zo een lekke band krijg je altijd op zaterdagavond, ergens op de autobahn in Duitsland en dan wordt je echt pas op maandagmorgen geholpen. Betaal je de hoofdprijs voor een reparatie danwel een nieuwe band (zoals ik dus had, spijker in de wang, kan niet meer gepropt worden).
Spanningscontrole altijd gelijk met de gewone banden doen en je heb nooit een te zachte band.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast

22 apr 2025, 19:46

innocenti1300 schreef:
19 apr 2025, 22:44
Ik heb n reservewiel in mn Clubman gelegd. Hiervoor moet je een kleine aanpassing doen aan de bekleding om 'm pas te maken. Heb 'm ook al nodig gehad.

In onderstaande link kan je meer info vinden.
https://www.detroittuned.com/mini-coope ... kit-5-lug/
Zie dat het voor clubman is, heb een 3 deurs cooper S JCW pakket.
Zal even snuffelen of dat gaat passen.
Wel de waarschuwing erbij dat je hem niet aan de voorkant moet zetten. Klinkt logisch.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

22 apr 2025, 23:49

Check op thuiskomer website: https://www.thuiskomer24.nl/

Hier kun je voor elke auto thuis brengers vinden.

Gr. Milco
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast

24 apr 2025, 19:40

Thx Milco,

Hier kan ik wat mee. Zeker als wij naar het buitenland gaan.

Terug naar “Exterieur”