Arnoud, Mini Cooper S Cabrio, 2005, zwart

Stel je hier even voor.
Theinsider78
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Arnoud, Mini Cooper S Cabrio, 2005, zwart

25 mei 2025, 13:15

Goedemiddag,

Mijn naam is Arnoud, kom uit Hardenberg en sinds vorige week in het bezit van een zwarte Mini Cooper S Cabrio, uit 2005.
IMG_9221.JPG
In een ver verleden een golf 1 en paar jaar later een golf 3 cabrio gereden, wat toen ook erg leuk was.
Mijn plan was altijd, dat ik er zelf alles aan ging doen, qua onderhoud. Om dan toch vaak geen zin
of geen tijd te hebben….of iets niet durven te doen. Of gewoon nooit beginnen……. :oops:

Besloot ook altijd na de verkoop, dat ik nooit een hobby auto weer zou kopen, duur en altijd met verlies verkopen.

Vanaf 2019 in aanraking gekomen met Saab, de eerste was een 9-5 V6 uit 2003, wat een heerlijke auto was, met een heel fijne motor erin, heerlijk toeren met die V6 motor. Eenzelfde auto gekocht met een kapotte turbo, zodat ik die wel zou repareren. Uiteindelijk ook gelukt, na lange tijd, om er achter te komen, dat de klep seals ook allemaal verrvangen moeten worden, klein pufje blauwe rook bij starten en stationair lopen.
Dat is niet meer gebeurd, ook door andere omstandigheden, en beide auto’s tegelijk verkocht aan een saab liefhebber begin 2023, voor een appel en een ei, inclusief veel onderdelen.

Later in de zomer van 2023 heel veel Saab 9-3 cabrio’s bekeken, en net toen ik besloten had er geen meer te kopen, kwam er een hele nette op mijn pad, en deze na een hele korte proefrit gekocht.
Had daarvoor al zoveel cabrio’s bekeken, die volgens de advertentie veel mooier waren, en bij aankomst, toch echt veel gebreken hadden.
Het was een Saab 9-3 cabrio uit 2005, automaat, met 250pk, ook hier kon je heerlijk in toeren, windscherm en stoelverwarming, en de kap kon al snel open.

Begin dit jaar kreeg ik het verzoek, of ik hem niet terug wilde verkopen aan de gene waar ik hem van had verkocht. Dit heb ik gedaan, omdat ik dacht dat ik er toch minder in zou gaan rijden, had hem ook geschorst staan in de herfst en winter maanden.

Toen de eerste warme dagen er weer waren, betrapte ik mijzelf erop toch weer op marktplaats naar cabrio’s te kijken, en dan ook andere merken.

Wel direct bedacht dat ik er niet teveel geld aan wilde uitgeven, aangezien ik niet weet of het voor 1 seizoen is, of dat hem misschien toch graag langer wil houden.

De Mini heb ik aangeschaft in Venray. Afgelopen vrijdag aan het einde van de middag een proefrit gemaakt, kreeg er direct een glimlach op mijn gezicht. :D
Dat reed erg lekker, en een heerlijk geluid!
Nachtje over geslapen, en zaterdag tot een deal gekomen met de verkopers. De zaterdagmiddag zo rond de 100km wezen toeren, en het reed heerlijk, geen problemen. Schakelen was wel even wennen, erg zwaar. Mijn dagelijkse auto is een golf sportsvan, dat schakelt heel licht.
Zondag ook weer een stuk wezen toeren, en einde van de middag, hield de auto een paar keer in.
We konden nog wel doorrijden, maar in Tienray aangekomen voor een ijsje ging het mis.
Parkeren was nog even wennen, dus de mini stond te ver van het betonblok af, en ik wilde hem starten om hem wat netter te parkeren, maar hij viel direct weer uit.
IMG_9245.JPG
Hij sloeg aan,om voor mijn gevoel te verzuipen, of iets met een luchtlek, om daarna weer af te slaan.
We zijn opgehaald, en hebben met een omweg een sleepoog kunnen regelen, sleepkabel bij een tankstation gehaald, en achter de golf aan, de auto weer richting Meterik gesleept.
Dit ging prima met 30km per uur, maar wel een terleurstelling natuurlijk.
Direct wat rond gekeken op internet, over dit soort problemen, en al snel kwam ik uit op de brandstofpomp in de tank. Die hoorde ik niet.
Afgelopen woensdag de auto vanuit Meterik op een oprijwagen richting Hardenberg gehaald, nog wel geprobeerd te starten na 2 dagen stilstaan, maar nu sloeg hij ook helemaal niet meer aan. startmotor ging wel rond.
IMG_9270.JPG
Gisteren wat zaken uitgesloten, zekering goed, relais goed. Accu aan de lader gehad, auto op contact gezet, en een paar keer vanonder de auto met een rubber hamer op de benzine tank geslagen.
En jawel, na nog een keer van contact af en erop, deed de pomp het weer, wel met een heel zwaar geluid. Hij start weer, en loopt goed stationair, maar de pomp heeft het zwaar.
Die mag ik dus vervangen, maar daar maak ik wel een ander topic voor aan, want daar heb ik nog wel wat vragen over.

Terug naar “Who are U?”