Allen,
Ik ga mij een nieuwe Mini aanschaffen, maar heb nog wat vragen bij de configuratie. Vooral dan de velgen.
Witte velgen zijn heel mooi. Maar ik stel mij vragen bij de onderhoudbaarheid. Zijn er hier mensen die met witte velgen rijden? Raden jullie het aan of af? Welke producten kan ik best gebruiken om de velgen mooi te onderhouden?
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd!
Witte velgen of niet?
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je ze (2)wekelijks wast, blijft het kinderspel om ze schoon te houden.
Wacht je langer, dan wordt het steeds moeilijker om ze wit te houden.
Vooral de binnenkant, waar je lastiger bij komt.
Met de Protech workshop een simpele, maar zooo goeie tip gekregen:
Ga naar de Boerenbond of Blokker en koop je een rattestaart of ragger (lange, stok met ronder borstel om je verwarmingsradiatoren stofvrij te maken)
Daarmee is echt leuk om ze schoon te maken!
Gisteren heb ik de mijne bovendien in de Maxi Shine gezet.
Moest na de poetsbeurt even 10 minuten weg. Thuis gekomen even met een klam doekje de velgen na geveegd;
Maxi Shine rules!
(niet vergeten om dadelijk wat EHBO spullen mee te nemen; Eerste Hulp Bij Onreinheden
)
Wacht je langer, dan wordt het steeds moeilijker om ze wit te houden.
Vooral de binnenkant, waar je lastiger bij komt.
Met de Protech workshop een simpele, maar zooo goeie tip gekregen:
Ga naar de Boerenbond of Blokker en koop je een rattestaart of ragger (lange, stok met ronder borstel om je verwarmingsradiatoren stofvrij te maken)
Daarmee is echt leuk om ze schoon te maken!
Gisteren heb ik de mijne bovendien in de Maxi Shine gezet.
Moest na de poetsbeurt even 10 minuten weg. Thuis gekomen even met een klam doekje de velgen na geveegd;
Maxi Shine rules!

(niet vergeten om dadelijk wat EHBO spullen mee te nemen; Eerste Hulp Bij Onreinheden

- hansie
- Mod virus alert!
Bericht
Zoveel verschil zit er niet met het standaard zilvergrijs, daar zie je ook bijna ieder smetje op!
Heb op mijn oude Beemer antraciet kleurige wielen, die hoeven nooit gereinigd te worden!
Zit dan ook sterk te overwegen om mijn Park Lane wielen in het Park Lane grijs te laten spuiten....ben niet zo'n poetser, vooral de wielen heb ik een broertje dood aan.
Heb op mijn oude Beemer antraciet kleurige wielen, die hoeven nooit gereinigd te worden!
Zit dan ook sterk te overwegen om mijn Park Lane wielen in het Park Lane grijs te laten spuiten....ben niet zo'n poetser, vooral de wielen heb ik een broertje dood aan.
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn velgen maak ik minimaal wekelijks schoon, maar dan rij ik weinig. Als ik mijn auto dagelijks gebruik en ik wil me velgen ECHT schoonhouden, dan moet je gewoon dagelijks of twee dagelijks even met een doek er overheen (is vijf minuten werk). Helaas, ondanks alle goede voornemens, lukt dat niet altijd.
marss
marss
- ruudglas01
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb ook witte velgen
, staat super met de electric blue lak, de witte spiegels en dak! Ik heb ze gisteren nog ff gepoetst, moest toch ff naar Zandvoort toe!
Ik rij zelf om de 3/4 weken een keer door de wasstraat en gisteren heb ik na een week of 6 mijn velgen weer gereinigd met velgenreiniger van Mini, zien er weer uit als nieuw! Tuurlijk zie je op wit meer als op grijs, maar wil je totaal geen onderhoud, dan neem je zwarte velgen
Het is dus puur en kwestie van smaak, onderhoud en uitkijken met stoeprandjes!
Suc6, greetz, Ruud

Ik rij zelf om de 3/4 weken een keer door de wasstraat en gisteren heb ik na een week of 6 mijn velgen weer gereinigd met velgenreiniger van Mini, zien er weer uit als nieuw! Tuurlijk zie je op wit meer als op grijs, maar wil je totaal geen onderhoud, dan neem je zwarte velgen

Het is dus puur en kwestie van smaak, onderhoud en uitkijken met stoeprandjes!
Suc6, greetz, Ruud
Onze sponsors