Algehele Mini upgrade per 1 augustus

MCmies
Enthousiast
Enthousiast

Algehele Mini upgrade per 1 augustus

23 jul 2007, 12:12

Zoals velen van jullie al weten worden alle Mini's per 1 augustus voorzien van allerlei snufjes om het verbruik terug te brengen. Mijn Mini is 7 juli besteld, maar gaat met deze upgraderonde mee. Ik heb de dealer even een maitje gestuurd, omdat ik officieel nog niets hierover heb gehoord. Dit was het antwoord:

Het betreft het Brake Energy Regeneratie, dit houdt in dat de dynamo van de auto erop gericht is alleen tijdens het uitrollen en remmen stroom opwekt. Zo is er tijdens acceleratie altijd vol vermogen beschikbaar.

Daarnaast is er inderdaad een automatische start stop functie toegevoegd, de start stop functie zet automatisch de motor af bij stilstand in file of bij een rood stoplicht. Zodra het koppelingspedaal wordt aangeraakt, start de motor direct. Over het aan en uit kunnen zetten van de functie is niets bekend, maar zodra wij meer informatie hebben, nemen wij direct contact met u op.

Ook zal er een gear shift indicator worden ingebouwd, deze geeft het ideale schakelmoment aan om zoveel mogelijk brandstof te besparen.

De MINI Cooper zal van brandstofverbruikslabel C naar label B gaan, het gemiddelde verbruik zal van 5,8 naar 5,4 liter/100km gaan en de co2 uitstoot zal van 164 naar 149 gram per km gaan.

Op zich dus goede maatregelen (gezien de hoogste brandstofprijzen van Europa!) al weet ik niet wat voor effect die start-stop functie op het rijgedrag zal hebben. :shock: Men wist nog niet te vertellen of dit uit te schakelen zal zijn.

Ik ben benieuwd of iemand al een Mini heeft met al deze snufjes.
RUUDJE1980
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 jul 2007, 16:42

beste leden,

Ik heb een nieuwe mini one besteld(r56) en 31 juli mag ik hem ophalen(kan niet wachten) betekent dat ik de mini later moet terug brengen voor de upgrate of val ik buiten de mand?

Groetjes,

Rudy
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2007, 17:04

Op zich dus goede maatregelen (gezien de hoogste brandstofprijzen van Europa!) al weet ik niet wat voor effect die start-stop functie op het rijgedrag zal hebben. Men wist nog niet te vertellen of dit uit te schakelen zal zijn.
Ik las dat de motor pas uitschakelt als je stilstaat en de versnelling in z'n vrij zet (en de koppeling weer los laat neem ik aan). De motor gaat weer aan als je weer naar 1 schakelt. Of het echt uit te schakelen is weet ik niet, maar zolang je de versnelling voor het stoplicht niet in z'n vrij zet maar gewoon in de 1 laat staan, zal de motor ook niet uit gaan.
betekent dat ik de mini later moet terug brengen voor de upgrate of val ik buiten de mand?
Jouw MINI zal dan inderdaad net van voor de update zijn lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze snufjes achteraf zomaar in kunnen bouwen.
Afbeelding
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2007, 19:00

@ Ruud: Ik zit je foto's te bekijken in je gallery, maar het is toch een Astro Black MINI of niet?
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
RUUDJE1980
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 jul 2007, 19:29

Hoi Wint,

Klopt het is een mini one (astro black) de langzaamste ;(

Groetjes,

Rudy
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2007, 19:42

Niet snel zijn maakt niet (altijd) uit natuurlijk.
Je MINI ziet er echt goed uit.
Op de foto's leek het een beetje op cosmo black namelijk, ik schrok al :wink:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Sam
One wheel wonder
One wheel wonder

24 jul 2007, 20:05

RUUDJE1980 schreef:Ik heb een nieuwe mini one besteld(r56) en 31 juli mag ik hem ophalen(kan niet wachten) betekent dat ik de mini later moet terug brengen voor de upgrate of val ik buiten de mand?
Yep, valt buiten de mand, kan me niet voorstellen dat de afgeleverde mini's nog worden aangepast :?
-Brandstof besparing voor als je stil staat ga je niet missen mi (komt er in Amerika zz niet op)
-Shift indicator is digitaal en niet de JCW met led-jes

Wel jammer van de USB-poort en bluetooth :evil: , nice gadget

gr.sam
RUUDJE1980
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Algehele Mini upgrade per 1 augustus

24 jul 2007, 20:15

Het betreft het Brake Energy Regeneratie, dit houdt in dat de dynamo van de auto erop gericht is alleen tijdens het uitrollen en remmen stroom opwekt. Zo is er tijdens acceleratie altijd vol vermogen beschikbaar.

Volgens mij is dit wel jammer dat het er niet opzit?

groetjes
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jul 2007, 13:16

RUUDJE1980 schreef:Het betreft het Brake Energy Regeneratie, dit houdt in dat de dynamo van de auto erop gericht is alleen tijdens het uitrollen en remmen stroom opwekt. Zo is er tijdens acceleratie altijd vol vermogen beschikbaar.

Volgens mij is dit wel jammer dat het er niet opzit?

groetjes
Vermogen voor welk doel? Het is stroom! De wielen worden niet aangedreven door elektromotoren. Ok, nu wordt er geen aandrijf energie verspilt aan de dynamo. Zal dat zoveel uitmaken?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2007, 13:32

Mini Poeper schreef:
RUUDJE1980 schreef:Het betreft het Brake Energy Regeneratie, dit houdt in dat de dynamo van de auto erop gericht is alleen tijdens het uitrollen en remmen stroom opwekt.
Zal dat zoveel uitmaken?
Wat heet veel? Denk zelf van niet;
De MINI Cooper zal van brandstofverbruikslabel C naar label B gaan, het gemiddelde verbruik zal van 5,8 naar 5,4 liter/100km gaan en de co2 uitstoot zal van 164 naar 149 gram per km gaan.
:wink:

Terug naar “MINI-talk”