Om 04.00 uur vertrok ik naar Frankrijk om daar de kanaaltunnel te nemen naar Engeland. Alles goed en wel gegaan, ondanks dat ik waarschijnlijk weer geflitst ben in Frankrijk (maar 10km te hard overigens bij het optrekken) kom ik aan op de terminal. Auto in de trein gereden en vervolgens na 30 min kom ik aan in Folkestone. Eenmaal op de weg in Engeland ging het lekker vlot totdat ik bij de M25 (bij de ring van Londen) in de file kom te staan. Na een uurtje of twee ben ik dan eindelijk in Brackley waar BBR gevestigd is.
Ik word hartelijk ontvangen door David de eigenaar en hij vertelde mij dat hij het erg leuk vond dat een Hollander helemaal met zijn Mini naar hem gereden is.
Na het tonen van zijn werkplaats, wat een complete chaos was omdat er gewoon overal onderdelen lagen liet hij mij nog wat andere auto's zien zoals twee totaal opgevoerde Ford Cosworths, en nog een aantal nieuwe auto's die in de planning stonden om getuned te worden.
Zo hier een focus ST die ze willen 'oppeppen' naar 320 pk:

en hier een Golf V5 met daarnaast een Renault Clio:

Helaas had ik geen gelegenheid gekregen om meer foto's te maken van zijn werkplaats, maar mijn mening is wel ondanks de grote zooi het overal was toch een professionele organisatie hier bezig is. David heeft 6 mensen in dienst die continue auto's aan het tunen zijn.
Vervolgens gingen we naar zijn kantoortje om het een en ander te bespreken wat er met mijn mini precies ging gebeuren onder het genot van een kop koffie.

Terwijl we een kop koffie dronken reden ze mijn Mini naar binnen en bekeken ze de huidige modificaties. Vervolgens hebben ze mijn auto voorzien van nieuwe software en hebben deze gedurende de middag aangepast. Ze hebben ook tussendoor 4x gereden met de Mini om het een en ander uit te testen. Ook is er nog een kleinere pulley erop gezet van 19%.
Daarna hebben ze ook nog gesleuteld aan het software gedeelte van het intercooler management systeem.
Ook heeft David mij een bonnet scoop meegegeven (overigens gratis want ik wilde hem eigenlijk niet kopen voor 70 pond) waardoor de compressor meer lucht zou krijgen.
De prijs voor dit alles wat ik betaald heb was veel minder dan de uiteindelijke prijs die op de website staat. (in totaal heb ik 480 pond betaald!!) Een beetje onderhandelen kon dus niet kwaad. Daarnaast heb ik gevraagd of ik nu ook bewezen 220 pk zou hebben omdat we geen dyno hebben gedaan. David staat er namelijk op dat een dyno zeer slecht is voor de Cooper S ondanks een blower ervoor omdat de Supercharger hierdoor veel te heet wordt.
Hoeveel pk ik nu heb is dus eigenlijk wel een raadsel moet ik eerlijk zeggen maar deze twijfel ging volledig weg toen ik met hem in mijn auto stapte er een stukje ging rijden. Een enorm verschil voelde ik in de S. Vooral in de tweede, derde en vierde versnelling hoorde en voelde ik de auto veel meer trekkracht geven.
Ook het verbruik zou veel minder zijn, wat ik wel degelijk merkte op de weg terug.
Concluderend kan ik zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat, maar dat ik wel baal dat ik geen uitdraai heb of een indicatie hoeveel vermogen ik meer heb. Ook twijfel ik nu of ik weer een dyno moet doen ivm het verhaal hij mij verteld heeft dat het slecht zou zijn voor de supercharger. Toch geloof ik er wel in dat hij gelijk heeft (hij heeft immers meer dan 20 jaar ervaring met het opvoeren van auto's dus hij zal niet uit zijn nek lullen lijkt mij.
Ten slotte liet hij mij de Cooper S 300 zien waar ik een aantal pics van gemaakt heb. Helaas konden we er niet in rijden omdat deze niet van hem zelf was maar eentje van een klant die hem ieder moment kon komen ophalen. Jammer dus...

Op de terugweg heb ik nog genoten van een paar droomauto's waar ik ook ff een pic van gemaakt heb vanuit de auto. Hier ruil ik mijn Mini dus per direkt op in

Op het laatst heb ik toch maar even doorgeknald. Kon het toch niet laten

Motorisch gezien vind ik het nu wel welletjes, op de intercooler na, die ik wel nog ga vervangen door een grotere. Nog ff wachten op de postbode met het GTT pakket.
Gr. Tom