Beste experts,
Is het mogelijk om alleen de leren greepjes te demonteren of zitten deze "eenmalig vast" aan het deurpaneel (R53)? En...zo ja, hoe haal ik ze los?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groet,
Ron
Leren handgreepjes in deurpanelen demonteren R53
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die gaan er af. Aan de onderkant zitten drie of vier inbus-schroefjes. Met een klein inbus sleuteltje en wat mazzel dat je de schroefjes op de tast kan vinden kun je ze er uit draaien. Van onderen wegkantelen, aan de bovenkant zitten ze er alleen achter gehaakt.
Als dat niet lukt moet de hele ring er uit maar dat is niet zomaar iets.
Als dat niet lukt moet de hele ring er uit maar dat is niet zomaar iets.
- Ash
- Enthousiast
Bericht
Dag allemaal,
Ik heb niet alleen op ons forum, maar op heel het internet gezocht;
- Kunnen de handgreepjes/armsteuntjes er nou wel of niet uitgeschroeft worden in het PF model?
- En vond een topic waarin er gesproken werd om de steuntjes in leer te laten bekleden, maar verder niet of iemand dit gedaan heeft en hoeveel dit ongeveer zou kosten?
Ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt!
Gr. Ashley
Ik heb niet alleen op ons forum, maar op heel het internet gezocht;
- Kunnen de handgreepjes/armsteuntjes er nou wel of niet uitgeschroeft worden in het PF model?
- En vond een topic waarin er gesproken werd om de steuntjes in leer te laten bekleden, maar verder niet of iemand dit gedaan heeft en hoeveel dit ongeveer zou kosten?
Ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt!
Gr. Ashley
- Ben
- 4 op een rij!
Bericht
Hoe oud is de R53.
Je heb twee modellen.
Eerste is zo als boven al word uitgelegd alleen geen inbus maar torx 10
aan de achterkant van het greepje.
Je komt er erg moeilijk bij maar kan wel
Tweede is een grotere greep waarbij je een nokje weg moet schuiven.
Gr ben
Je heb twee modellen.
Eerste is zo als boven al word uitgelegd alleen geen inbus maar torx 10
aan de achterkant van het greepje.
Je komt er erg moeilijk bij maar kan wel
Tweede is een grotere greep waarbij je een nokje weg moet schuiven.
Gr ben
- Ash
- Enthousiast
Bericht
Dag Ben,
Bedankt voor je reactie; het is voor mijn R50 uit 2002, dus prefacelift! En daarnaast de deurpanelen van een prefacelift R53, dus met de kleinere armsteuntjes... die dus vast zitten met kleine torx-schroeven.
Maar heb jij die al eens losgemaakt/-gekregen? Weet je zeker dat ze T10 zijn? Dacht zelf nog kleiner... maar ik kom er zo slecht bij; dat ik even de moed heb opgegeven.
Gr. Ash
Bedankt voor je reactie; het is voor mijn R50 uit 2002, dus prefacelift! En daarnaast de deurpanelen van een prefacelift R53, dus met de kleinere armsteuntjes... die dus vast zitten met kleine torx-schroeven.
Maar heb jij die al eens losgemaakt/-gekregen? Weet je zeker dat ze T10 zijn? Dacht zelf nog kleiner... maar ik kom er zo slecht bij; dat ik even de moed heb opgegeven.
Gr. Ash
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Heeft volgens mij niet te maken met pre facelift of facelift, maar de bouwdatum is in deze bepalend en die grens ligt op 09/2002.
Zou ook Torx 8 moeten zijn, zie http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/06/81 voor een visuele uitleg.
Zou ook Torx 8 moeten zijn, zie http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/06/81 voor een visuele uitleg.
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Indien de auto van 09/2002 of ouder is dan heb je de volgende link nodig: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/10/06/80Ash schreef:Wauw... mooi gevonden, thanks!!
Ga eens kijken wanneer ik tijd heb.
Hoewel mijn auto van november 2002, heb ik trouwens wel deze armsteuntjes?!
Onze sponsors