Hoofdsteun achterbank kaduk!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Hoofdsteun achterbank kaduk!

18 apr 2008, 14:59

Mijn broer, Minipoeper heeft mijn hoofdsteun-geleider van de achterbank gesloopt. Hij had de hoofdsteun te hard omhoog getrokken, waardoor het bovenste kapje kapot is.

Het gaat om onderdeel nummer 2 en daar het bovenste plastic kapje van:

[web]http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=52&fg=30[/web]

De hoofdsteun kan nu niet meer in 'n bepaalde stand staan, dus hij blijft omlaag.
Weet iemand of dit onderdeel goed te verwijderen/vervangen is? Lijkt erop dat ie vastzit met weerhaakjes. Kan de achterbank eigenlijk losgemaakt worden? Graag wat tips! Bedankt alvast!

Grtz Henk
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 15:08

slopen=kopen :P
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 18:13

Zo'n doppie zal geen honderden euro's kosten denk ik ;)

Kun die die er niet met een schroevendraaier er uit halen ?
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2008, 18:47

Als de bekleding eraf is, is het zo gepiept. Dat plastic gevalletje (wat nu kapot is) schuif je in een metalen frame/bus. Die "weerhaakjes" (waar het streepje van 2 bij eindigt) vallen in een opening van die metalen bus. Je kunt proberen om met een schroevendraaier aan de buitenkant van die metalen bus de weerhaakjes naar binnen te drukken, maar ik vrees dat je dan je bekleding beschadigd.

succes,

marss
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 apr 2008, 10:08

marss schreef:Als de bekleding eraf is, is het zo gepiept. Dat plastic gevalletje (wat nu kapot is) schuif je in een metalen frame/bus. Die "weerhaakjes" (waar het streepje van 2 bij eindigt) vallen in een opening van die metalen bus. Je kunt proberen om met een schroevendraaier aan de buitenkant van die metalen bus de weerhaakjes naar binnen te drukken, maar ik vrees dat je dan je bekleding beschadigd.

succes,

marss
Nu nog bedenken hoe ik die bekleding eraf kan halen? :shock:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”