RUSOR on the Can Am Spyder

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!

RUSOR on the Can Am Spyder

06 mei 2008, 23:38

Hoi,
Even een kopietje hier geplaatst van wat ik op het motor forum heb gepost. Ik weet dat er hier mensen zijn die intresse hebben in alles wat wielen heeft... Vandaar
Mijn moto is binnen voor zijn duizend kilometer onderhoud. Van mijn dealer CENMOTO die ook verdeler is van de CAN AM SPYDER ééntje meegekregen als vervanger voor de GSA. Ik heb daar nu al een paar uurtjes mee gaan bollen en vooral even gaan oefenen op een parking om de bochtentechniek onder de knie te krijgen van dat spel. Zeer leuk om mee rond te tuffen maar buiten de kijktechniek mag je alles vergeten wat je van motorrijden afweet. Dit is geen motor maar iets totaal anders. Hier wil ik niet mee zeggen dat het minder plezierig is om mee te rijden. De fun factor, eens de knop was omgedraait, steeg ziender ogen zodra je de kneepjes te pakken had. Als je er sportief wil mee vlammen is het een vrij intensief toestel om mee te rijden.
Verder is het een eyecather tot en met... Zeer gevaarlijk voor de mede weggebruikers. Vanbij de dealer tot thuis heb ik twee fietsers bijna ineen zien haken omdat ze naar dat vreemde toestel aan gapen waren. Ook autobestuurders die bijna van de baan rijden is schering en inslag. Zelfs voetgangers breken bijna hun nek. Jong en oud moet weten wat het is en hoe dat rijdt. Voor het rode licht in Kapellen een persoon met een nieuwe Audi R8 die zijn ruitje liet zaken om te vragen wat tuig dat was???? De wereld staat op zijn kop als je hem ergens parkeerd. Morgen eens kijken wat ze ervan vinden onderweg want dan ga ik er een hele dag mee opuit :grin:

Afbeelding
Eerst even gewoon worden en het bochten gedrag onder de knie krijgen...

Afbeelding
Eventjes wennen hoor maar na een tijdje ging het wel goed en was best leuk.

Afbeelding
Chris ook eens geprobeerd maar na een rondje aan lage snelheid hield ze het voor bekeken. Dit is niet mijn ding was de uitspraak
Duidelijk een alles of niets toestel... je houd ervan of je bent ertegen.
Zodra ik even tijd heb meer pics en een verslagje.

GRTS Danny
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2008, 18:31

Gaaf ding! :D
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!

07 mei 2008, 21:51

Hoi,
Zoals belooft vandaag het echte werk met de spyder.
Afbeelding

Ik ben er een dagje mee gaan toeren. Uiteindelijk lekker ding om met te cruisen. Het blijft toch wel zeer speciaal en niet alleen om met te rijden.
Ook als je ermee stilstaat staan er direct mensen rond dit ding. Allemaal met dezelfde reactie... Is het een vogel, is het een vliegtuig , is megga mindy????
Nee t'is een can am.
Afbeelding

Het rijden dan... De zit is vrij sportief. Na een tijdje eist dit wel wat zijn tol en begon mijn rug wat op te spelen. Bij cruisen is het wel te doen om grotere afstanden te doen. Maar bij sportief rijden , en dit is het leukst, vraagt de spyder wel wat input van de berijder. Het is een echte sport om de spyder tegen een redelijke snelheid de lijn te laten rijden die je wil. Begrijp me niet verkeerd... het is een geweldig uitdagend machien die een verslavende versnelling in petto heeft. En dit wil je keer op keer weer ervaren. Het is een bom.
Afbeelding

Ik heb mij vandaag goed mee geammuseerd en ben helemaal gewonnen voor dit concept. Ik zie het echter niet als een motor. Maar als ik zou moeten kiezen tussen een cabrio of de spyder zou ik voor de spyder gaan.

Tot zover het spyder avontuur

GRTS Danny
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 15:21

mooi verslagje danny :wink:
zou ik ook wel eens zien zitten om mee te spelen.
motorijbewijs nodig of is een autorijbewijs al voldoende?
RUSOR
4 op een rij!
4 op een rij!

08 mei 2008, 17:08

smetje schreef:mooi verslagje danny :wink:
zou ik ook wel eens zien zitten om mee te spelen.
motorijbewijs nodig of is een autorijbewijs al voldoende?
He Smetje,
Dat kan in pricipe wel een testritje als je "geinterseerd" bent.
Kijk maar even op mijne Smug Mug op de volgende link. Hier staan alle foto's van dat ding en wat info.
Daar staat een e mail adreske van Luc Peeters verkoper bij cenmoto.
Hij kan je graag op al je vragen beantwoorden. Welk je rijbewijs je nodig hebt enz...
Ik had daar nog niet bij stilgestaan.
http://rusor.smugmug.com/gallery/4699087_jizTo#P-1-20

GRTS Danny

Terug naar “Kletshoek”