Mijn MCS (facelift model, augustus 2005, 24k op de teller) maakt bij het starten van de motor een behoorlijk hard rattelend geluid. Dit geluid lijkt de laatste tijd erger te worden.
Als ik de koppeling intrap is het weg. Het wordt niet minder als de motor warm is. Als ik 'na 50 km snelweg de versnelling in z'n vrij zet is het er weer.
Wie weet wat dit is en of het ernstig is?
MCS ratel bij starten motor, weg bij intrappen koppeling
- Philips
- Nieuw Lid
- kamiel
- Be Mini
Bericht
is inderdaad de koppeling en een cooper S kwaal, het heeft iets met het vliegwielen druklager te maken dacht ik.
Je kunt het verhelpen door deze te vervangen door een geupdate exemplaar, maar kost rond de 1000euro
Ik heb het zelf ook, maar als ik de auto in zijn vrij zet en ik laat heel langzaam de koppeling opkomen is het weg, laat ik hem in z'n vrij snel opkomen, zoals iedereen gewend is, begint het te ratelen.
Niet om je zorgen over te maken dus, maar het hoort zo slorgig aan
Je kunt het verhelpen door deze te vervangen door een geupdate exemplaar, maar kost rond de 1000euro

Ik heb het zelf ook, maar als ik de auto in zijn vrij zet en ik laat heel langzaam de koppeling opkomen is het weg, laat ik hem in z'n vrij snel opkomen, zoals iedereen gewend is, begint het te ratelen.
Niet om je zorgen over te maken dus, maar het hoort zo slorgig aan

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb er ook last van. En als het warm weer is maakt ie wel eens zo'n uuuuuuhhh geluid bij het wegrijden.
Waarschijnlijk zal ik het wel ooit een keer laten vervangen door een sach sportkoppeling. Maar nu is het nog niet echt hinderlijk. Dit is gewoon het karakter van de auto
Waarschijnlijk zal ik het wel ooit een keer laten vervangen door een sach sportkoppeling. Maar nu is het nog niet echt hinderlijk. Dit is gewoon het karakter van de auto

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je start dan staat de bak stil. Er is dus niets in de bak wat draait en dus kan er geen ratel uit komen.
Nou dat lijkt me sterk....henne schreef:het kan ook in de bak zitten!
cooper s heeft nog wel eens problemen met de 6 bak dat er een lager kapot gaat of de synchromes kapot loopt!
Als je start dan staat de bak stil. Er is dus niets in de bak wat draait en dus kan er geen ratel uit komen.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
X2
dat uuuuhhh is wat minder
soms is het gewoon een paar weken weg
en dan hoor je het elke dag.
kwiebje schreef:Ik heb er ook last van. En als het warm weer is maakt ie wel eens zo'n uuuuuuhhh geluid bij het wegrijden.
X2

- kamiel
- Be Mini
Bericht
Volgens mij waren juist de versnellingsbakken van de cooper s beresterk en al helemaal niet kapot te krijgen, de versnelligsbakken van de coopers zijn daarintegen erg snel stuk
Precies!!peter schreef:Nou dat lijkt me sterk....henne schreef:het kan ook in de bak zitten!
cooper s heeft nog wel eens problemen met de 6 bak dat er een lager kapot gaat of de synchromes kapot loopt!
Volgens mij waren juist de versnellingsbakken van de cooper s beresterk en al helemaal niet kapot te krijgen, de versnelligsbakken van de coopers zijn daarintegen erg snel stuk
- Philips
- Nieuw Lid
Bericht
.
Daar zou ik ook eens foto's van moeten maken, op klaar lichte dag is de S van mijn achterklep gejat met veel geweld. In dezelfde week gelukkig ook nog een snelheidsovertreding, een put in mijn portier en in mijn dak...maar ach, zie die bloempot in het profiel van PPCSPPCS schreef:Zou me meer zorgen maken over mensen die de S met een schroevendraaier van je kofferdeksel jatten.
Kan volgens mij geen kwaad. Je kan idd nieuwe koppeling steken @ 1000 euro idd. Maar das dan weer onzin.

- kamiel
- Be Mini
Bericht
vroeger met oude vrachtwagens ja, maar nu is dat totaal overbodig.
Het is de koppeling zelf, er is ook al behoorlijk veel over geschreven hier op het forum

Nee dat kan niet want met starten staat een versnellingsbak stil en dubbel clutchen in een moderne autoWoK schreef:Dacht dat zo'n ratel iets van de synchroniser is??
Een gevalletje meer double clutchen

Het is de koppeling zelf, er is ook al behoorlijk veel over geschreven hier op het forum
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors