Nou dan gooi ik maar direct mijn eerste probleem op tafel.
Toen ik mijn mini (One uit 2005 met ingebouwde navigatie) kocht, zat er een originele mini-radio met casettedesc in, en geen cd-wisselaar. Gezien ik nogal een muziekliefhebber ben en ook graag mijn ipod in een aux ingang aan wou kunnen sluiten heb ik er een nieuwe radio in laten zetten voor de aankoop. Ze hebben er een mooie Pioneer (DEH-1420UB) radio voor me in gezet waar ik erg blij mee ben, maar nou zijn er 2 probleempjes. Als eerste stoort de radio verschrikkelijk en valt eigenlijk niet te beluisteren. Dit zal waarschijnlijk niet goed aangesloten zijn of iets, en is dan ook niet mijn grootste zorg. Veel erger vind ik het nog dat sindsdien het geluid van de ingebouwde navigatie niet meer werkt!! Op de originele radio werkte dit perfect, volume van de radio draaide zacht zodra de navigatie iets te zeggen had etc. Hier baal ik natuurlijk erg van en ik zou dan ook graag willen weten of het mogelijk is de navigatie op deze radio te laten werken of dat dit alleen op originele mini radio's werkt. Ik ben met mijn vraag al terug naar de verkoper en naar een mini dealer gegaan maar tot nu toe lijkt niemand het echt zeker te weten. Is hier iemand die weet of dit kan??
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Nieuwe radio, geen geluid navigatie meer
- Motormuisje
- Nieuw Lid
- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zal een heel gedoe zijn om het werkend te krijgen als je uit kan zoeken welke signalen de Mini gebruikt en of de Pioneer die wil accepteren. Als je stuurbediening hebt zal die ook niet meer werken.
Je moet even uitzoeken of je originele radio een Boost of Wave is.
Als het een boost is zit er een CD wisselaar ingang op waar je een iPod interface op aan kunt sluiten.
Als je helemaal los gaat met een Intravee krijg je zelfs tekst op je navigatiescherm. Maar dan heb jwel wel en facelift radio nodig (grotere volumeknop).
Set kost in Engeland ongeveer 320 Euro nieuw zonder CD-wisselaar kabel waar moeilijk aan te komen is.

Je moet even uitzoeken of je originele radio een Boost of Wave is.
Als het een boost is zit er een CD wisselaar ingang op waar je een iPod interface op aan kunt sluiten.
Als je helemaal los gaat met een Intravee krijg je zelfs tekst op je navigatiescherm. Maar dan heb jwel wel en facelift radio nodig (grotere volumeknop).
Set kost in Engeland ongeveer 320 Euro nieuw zonder CD-wisselaar kabel waar moeilijk aan te komen is.

- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Als je echt alleen een AUX aansluiting had willen hebben dan was er een goedkoper manier, zie het volgende topic
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9561
Nu je een aftermarket radio hebt kun je kijken naar een Navigation interface. Ik heb er geen ervaring mee, maar de beschrijving lijkt wel te voldoen aan jouw wensen.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9561
Nu je een aftermarket radio hebt kun je kijken naar een Navigation interface. Ik heb er geen ervaring mee, maar de beschrijving lijkt wel te voldoen aan jouw wensen.
- Motormuisje
- Nieuw Lid
- Contacteer:
Bericht
Mag ik vragen wat zo'n radio dan zou kosten? want toen ik die vraag aan de mini dealer stelde schrok ik nogal...
Groetjes, Denise
Overigens voor de rest: allemaal heel erg bedankt voor de tips, het is deels nog wat chinees voor mij maar ik ga het allemaal uitzoeken!
Hoi Spenki,spenki schreef:Hoi.
Mocht je er niet uitkomen en wil je er wel een facelift org.mini radio- cd boost in hebben dan
moet je me dst even laten weten.
Ik krijg nl na het weekend weer zo n radio binnen.
Gr roy
Mag ik vragen wat zo'n radio dan zou kosten? want toen ik die vraag aan de mini dealer stelde schrok ik nogal...
Groetjes, Denise
Overigens voor de rest: allemaal heel erg bedankt voor de tips, het is deels nog wat chinees voor mij maar ik ga het allemaal uitzoeken!
- frederik1978
- One wheel wonder
Bericht
ik heb ook dit probleem ondervonden met het plaatsen van mijn pioneer dvd het bedrijf waar ik dit liet inbouwen contacte pioneer hierover en erkennen het probleem ze stelden voor een externe speaker op de navi te zetten zodat je deze weer zou horen 

Onze sponsors