Compressor check!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Ronald Wijnen
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Valkenswaard
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jul 2007, 21:15

Compressor check!

06 apr 2008, 17:50

Ik wil graag checken of mijn compressor en alles wat erbij hoort allemaal in orde is.
Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat de bypass vaak niet super afgesteld is, is dit makkelijk te checken?
En heeft het zin om een andere gasklep te kopen, zijn hier al ervaringen mee?

Zijn er verder punten waar ik op moet letten, bijvoorbeeld slangen die kunnen lekken oid.

Groeten,Ronald!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 apr 2008, 18:51

Gasklep heeft geen zin, ik heb er al één gehad. Ik zit nu op 255 pk met de originele gasklep, zegt genoeg denk ik.

Je komt er alleen achter of de bypass goed staat afgesteld of niet als je hem er uit haalt. Als je dat doet niet aan het stelschroefje draaien maar afvijlen, het stelschroefje breekt gemakkelijk af.

Als je wilt controleren of je drukverlies hebt moet je een boostmeter monteren of zoiets als een scangauge die de boostwaarde uitleest (al is dat moeilijk want die waarde wordt niet vaak genoeg ververst om betrouwbaar te zijn.

Als je echter drukverlies hebt door een kapotte bypass valve of lekke slang merk je dat echt wel door het vermogensverlies.
Laatst gewijzigd door Berthil op 06 apr 2008, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald Wijnen
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Valkenswaard
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jul 2007, 21:15

06 apr 2008, 18:58

Dus eigenlijk moet ik eens in een andere S rijden om te vergelijken :)

Ik wil die bypass er wel eens uithalen, vind zulke dingen altijd erg interessant!
Is dat ding er makkelijk uit te halen ?

Ronald
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 apr 2008, 20:14

Redelijk makkelijk, zit onder de gasklep (die er dus ook af moet).
De intercooler moet er ook af anders kom je er niet bij.
Als je gewend bent om wat te sleutelen is het niet moeilijk.
Ronald Wijnen
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Valkenswaard
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jul 2007, 21:15

06 apr 2008, 20:48

Ik heb al even onder de motorkap gekeken en het zal inderdaad redelijk simpel zijn!
Bedankt berthil! 8)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

06 apr 2008, 22:10

Berthil schreef:Gasklep heeft geen zin, ik heb er al één gehad. Ik zit nu op 255 pk met de originele gasklep, zegt genoeg denk ik.
M7 Tuning en Lohen schreven mij idd al eens dat een grotere gasklep meer zin heeft bij een One/Cooper dan bij een Cooper S

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”