Ik wil graag checken of mijn compressor en alles wat erbij hoort allemaal in orde is.
Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat de bypass vaak niet super afgesteld is, is dit makkelijk te checken?
En heeft het zin om een andere gasklep te kopen, zijn hier al ervaringen mee?
Zijn er verder punten waar ik op moet letten, bijvoorbeeld slangen die kunnen lekken oid.
Groeten,Ronald!
Compressor check!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gasklep heeft geen zin, ik heb er al één gehad. Ik zit nu op 255 pk met de originele gasklep, zegt genoeg denk ik.
Je komt er alleen achter of de bypass goed staat afgesteld of niet als je hem er uit haalt. Als je dat doet niet aan het stelschroefje draaien maar afvijlen, het stelschroefje breekt gemakkelijk af.
Als je wilt controleren of je drukverlies hebt moet je een boostmeter monteren of zoiets als een scangauge die de boostwaarde uitleest (al is dat moeilijk want die waarde wordt niet vaak genoeg ververst om betrouwbaar te zijn.
Als je echter drukverlies hebt door een kapotte bypass valve of lekke slang merk je dat echt wel door het vermogensverlies.
Je komt er alleen achter of de bypass goed staat afgesteld of niet als je hem er uit haalt. Als je dat doet niet aan het stelschroefje draaien maar afvijlen, het stelschroefje breekt gemakkelijk af.
Als je wilt controleren of je drukverlies hebt moet je een boostmeter monteren of zoiets als een scangauge die de boostwaarde uitleest (al is dat moeilijk want die waarde wordt niet vaak genoeg ververst om betrouwbaar te zijn.
Als je echter drukverlies hebt door een kapotte bypass valve of lekke slang merk je dat echt wel door het vermogensverlies.
Laatst gewijzigd door Berthil op 06 apr 2008, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ronald Wijnen
- 4 op een rij!
Bericht
Dus eigenlijk moet ik eens in een andere S rijden om te vergelijken 
Ik wil die bypass er wel eens uithalen, vind zulke dingen altijd erg interessant!
Is dat ding er makkelijk uit te halen ?
Ronald

Ik wil die bypass er wel eens uithalen, vind zulke dingen altijd erg interessant!
Is dat ding er makkelijk uit te halen ?
Ronald
- Ronald Wijnen
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb al even onder de motorkap gekeken en het zal inderdaad redelijk simpel zijn!
Bedankt berthil!
Bedankt berthil!

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
M7 Tuning en Lohen schreven mij idd al eens dat een grotere gasklep meer zin heeft bij een One/Cooper dan bij een Cooper SBerthil schreef:Gasklep heeft geen zin, ik heb er al één gehad. Ik zit nu op 255 pk met de originele gasklep, zegt genoeg denk ik.
Onze sponsors