Goedenavond,
Hoe is het verschil tussen de comfort met 17 inch of 18 inch velgen op de mini r50? Gaat het met 18 al behoorlijk stuiteren of valt dit nog mee? Dit meer gezien de dunne banden die erom moeten?
Gr, Mike.
Comfort met 18 inch velgen
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Ligt meer aan je ophanging/onderstel dan aan de maat van je wielen. Het is natuurlijk ook wel zo dat je met platte banden minder cm's om te veren hebt...
Het is ook wel bekend dat Runflats meer stuiteren dan niet-runflats.
Rijd zelf op Cooper S onderstel met 18 inch runflats. Dat stuitert wel lekker, maar niet storend.

Rijd zelf op Cooper S onderstel met 18 inch runflats. Dat stuitert wel lekker, maar niet storend.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
maakt een groot verschil, is zeker niet alleen afhankelijk van je onderstel. Met 17" rijdt elke MINI beter.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Ik snap wat je bedoeld... maar dat is een oorzaak van de bandenmaat, de wang van een 17 inch is normaal hoger, waardoor deze meer veert... Bij dezelfde bandenmaat maakt 17 of 18 niet zoveel uit toch?mushrop schreef:maakt een groot verschil, is zeker niet alleen afhankelijk van je onderstel. Met 17" rijdt elke MINI beter.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik heb zowel 17" als 18" gehad. RF en non RF. En hoe dan ook, met 17" rijdt 'ie veel beter.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
En dan is het een kwestie van smaak of je erg vind dat ie wat meer stuiterd met 18 inch, terwijl 18 inch toch altijd wel dikker staat...mushrop schreef:Ik heb zowel 17" als 18" gehad. RF en non RF. En hoe dan ook, met 17" rijdt 'ie veel beter.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
het is sowieso een kwestie van smaak of 18" mooier is. Ik was altijd 18" fan, maar vind ik 17" veel mooier staan. Met 17" kun je ook veel lager, en dat staat bij mij synoniem voor mooier.
op 17"


op 17"


MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Heb onder elke auto die ik gehad heb grotere velgen gehad onder me vorige E60 had ik 19 inch heb ze na een seizoen weg gedaan ik vond het niets qua comfort. Mijn mening is dat je het geld wat een 18 inch meer kost in combinatie met de veel duurdere banden. Dan beter kan steken in een mooiere velg lees in dit geval 17 inch velg. Maar het blijft een kwestie van smaak En die is bij een ieder verschillend. Ik denk dat ik met deze Mini 17 inch blijf rijden en dan een mooier velg ga rijden

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ik zeg ga voor de 17 want de overstap van 15 naar 18 is veel, maar net zoveel meningen als mensen dus moet gewoon doen wat jij goed vind voelen 


mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Beleving van comfort is erg persoonlijk. Ik denk dat de sprong van 15 naar 18 zo enorm is, dat je jezelf gaat irriteren aan het harde onderstel/stuiteren enzo. Dus daarom niet ineens naar 18 maar naar 17. Dan kan je een jaar later alsnog wisselen (en weer een mooie upgrade mogelijkheid) :-)
Daarnaast, op een Gen-1 mini (r50,52,53) vind ik 17 inch mooier dan 18 inch. Op een Gen-2 mini (r56,55,57,58,59) vind ik 18-inch mooier. Dat heeft te maken met de vormgeving van wielbogen enzo, en is alleen maar mijn mening over optiek.
Daarnaast, op een Gen-1 mini (r50,52,53) vind ik 17 inch mooier dan 18 inch. Op een Gen-2 mini (r56,55,57,58,59) vind ik 18-inch mooier. Dat heeft te maken met de vormgeving van wielbogen enzo, en is alleen maar mijn mening over optiek.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
mijn ervaring is 18 inch runonflat SUCKS het stuitert en het breekt sneller uit
dus doe maar 17 inch NONrunonflat als je comfort wil hebben en lekker wil hoeken
dus doe maar 17 inch NONrunonflat als je comfort wil hebben en lekker wil hoeken
burn rubber not your soul


- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Mijn ervaring,
-Standaard onderstel 15" non RF: zeepkist, wiggle wiggle 2cv
-Standaard onderstel 17" RF: standaard combi, prima, beetje stug
-Standaard dempers met Eibach verlagingsveren -3, 17" RF: hard en stug, vullingen eruit bij klinkers
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 17" RF: hard en stug doorbochten, wat milder over klinkers
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 15" non RF: niet voor elkaar geschapen combi, bandjes slaan dubbel in een bocht
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 18" non RF: hard en stug doorbochten, redelijk comfi over klinker, iets comfortabeler dan 17" RF zomerbanden
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 17" RF wintersloffen: hard en stug doorbochten, klinkers prima. Zijn de RF's tegenwoordig wat minder stug?
-Standaard onderstel 15" non RF: zeepkist, wiggle wiggle 2cv
-Standaard onderstel 17" RF: standaard combi, prima, beetje stug
-Standaard dempers met Eibach verlagingsveren -3, 17" RF: hard en stug, vullingen eruit bij klinkers
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 17" RF: hard en stug doorbochten, wat milder over klinkers
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 15" non RF: niet voor elkaar geschapen combi, bandjes slaan dubbel in een bocht
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 18" non RF: hard en stug doorbochten, redelijk comfi over klinker, iets comfortabeler dan 17" RF zomerbanden
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 17" RF wintersloffen: hard en stug doorbochten, klinkers prima. Zijn de RF's tegenwoordig wat minder stug?
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Onze sponsors