Comfort met 18 inch velgen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
mike0709
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2013, 13:02

Comfort met 18 inch velgen

24 jan 2013, 22:07

Goedenavond,

Hoe is het verschil tussen de comfort met 17 inch of 18 inch velgen op de mini r50? Gaat het met 18 al behoorlijk stuiteren of valt dit nog mee? Dit meer gezien de dunne banden die erom moeten?

Gr, Mike.
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2012, 20:02

24 jan 2013, 22:30

Ligt meer aan je ophanging/onderstel dan aan de maat van je wielen. Het is natuurlijk ook wel zo dat je met platte banden minder cm's om te veren hebt... 8) Het is ook wel bekend dat Runflats meer stuiteren dan niet-runflats.

Rijd zelf op Cooper S onderstel met 18 inch runflats. Dat stuitert wel lekker, maar niet storend.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 jan 2013, 22:34

maakt een groot verschil, is zeker niet alleen afhankelijk van je onderstel. Met 17" rijdt elke MINI beter.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2012, 20:02

24 jan 2013, 22:37

mushrop schreef:maakt een groot verschil, is zeker niet alleen afhankelijk van je onderstel. Met 17" rijdt elke MINI beter.
Ik snap wat je bedoeld... maar dat is een oorzaak van de bandenmaat, de wang van een 17 inch is normaal hoger, waardoor deze meer veert... Bij dezelfde bandenmaat maakt 17 of 18 niet zoveel uit toch?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 jan 2013, 22:40

Ik heb zowel 17" als 18" gehad. RF en non RF. En hoe dan ook, met 17" rijdt 'ie veel beter.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2012, 20:02

24 jan 2013, 22:42

mushrop schreef:Ik heb zowel 17" als 18" gehad. RF en non RF. En hoe dan ook, met 17" rijdt 'ie veel beter.
En dan is het een kwestie van smaak of je erg vind dat ie wat meer stuiterd met 18 inch, terwijl 18 inch toch altijd wel dikker staat... :P
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 jan 2013, 22:44

het is sowieso een kwestie van smaak of 18" mooier is. Ik was altijd 18" fan, maar vind ik 17" veel mooier staan. Met 17" kun je ook veel lager, en dat staat bij mij synoniem voor mooier.

op 17"

Afbeelding

Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

24 jan 2013, 22:53

Heb onder elke auto die ik gehad heb grotere velgen gehad onder me vorige E60 had ik 19 inch heb ze na een seizoen weg gedaan ik vond het niets qua comfort. Mijn mening is dat je het geld wat een 18 inch meer kost in combinatie met de veel duurdere banden. Dan beter kan steken in een mooiere velg lees in dit geval 17 inch velg. Maar het blijft een kwestie van smaak En die is bij een ieder verschillend. Ik denk dat ik met deze Mini 17 inch blijf rijden en dan een mooier velg ga rijden
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

24 jan 2013, 22:57

ik ben voorstander van 18inch zonder runflat banden--> ruis en stuiteren velen malen minder als met runflat ook als 17 inch met runflat.

17 inch zonder runflat rijd dan weer beter als 18 inch zonder runflat minder stuiteren...
snapje :D
mike0709
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2013, 13:02

25 jan 2013, 14:17

Bedankt voor de informatie. De bedoeling is dat er een setje 17 of 18 inch onderkomt. In het hele Runflat gebeuren moet ik me maar eens in verdiepen.

Er zit nu standaard 15 inch onder, ben bang dat het behoorlijk verschil gaat maken met 18.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

25 jan 2013, 19:19

Ik zeg ga voor de 17 want de overstap van 15 naar 18 is veel, maar net zoveel meningen als mensen dus moet gewoon doen wat jij goed vind voelen :lol:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8531
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

27 jan 2013, 08:29

Beleving van comfort is erg persoonlijk. Ik denk dat de sprong van 15 naar 18 zo enorm is, dat je jezelf gaat irriteren aan het harde onderstel/stuiteren enzo. Dus daarom niet ineens naar 18 maar naar 17. Dan kan je een jaar later alsnog wisselen (en weer een mooie upgrade mogelijkheid) :-)


Daarnaast, op een Gen-1 mini (r50,52,53) vind ik 17 inch mooier dan 18 inch. Op een Gen-2 mini (r56,55,57,58,59) vind ik 18-inch mooier. Dat heeft te maken met de vormgeving van wielbogen enzo, en is alleen maar mijn mening over optiek.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

27 jan 2013, 11:38

mijn ervaring is 18 inch runonflat SUCKS het stuitert en het breekt sneller uit

dus doe maar 17 inch NONrunonflat als je comfort wil hebben en lekker wil hoeken
burn rubber not your soul

Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

27 jan 2013, 12:28

Mijn ervaring,
-Standaard onderstel 15" non RF: zeepkist, wiggle wiggle 2cv
-Standaard onderstel 17" RF: standaard combi, prima, beetje stug
-Standaard dempers met Eibach verlagingsveren -3, 17" RF: hard en stug, vullingen eruit bij klinkers
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 17" RF: hard en stug doorbochten, wat milder over klinkers
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 15" non RF: niet voor elkaar geschapen combi, bandjes slaan dubbel in een bocht
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 18" non RF: hard en stug doorbochten, redelijk comfi over klinker, iets comfortabeler dan 17" RF zomerbanden
-Koni FSD dempers Eibach verlaginsveren -3, 17" RF wintersloffen: hard en stug doorbochten, klinkers prima. Zijn de RF's tegenwoordig wat minder stug?
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”