Luchtstroom K&N filter

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

Luchtstroom K&N filter

05 mar 2006, 14:56

Hoi,

Hier 3 manieren om de K&N van lucht te voorzien:

1: Standaard:
Afbeelding

2: 60mm koppeling:
Afbeelding

3: 70mm koppeling:
Afbeelding
Close up:
Afbeelding

Wat vinden jullie? Welke is het beste om te gebruiken (1, 2 of 3)?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

05 mar 2006, 15:05

2 en 3 zijn het beste.

Volgens mij maakt de dikte niet uit aangezien de buis waar het kniestuk op aangesloten zit de zelfde diameter blijft....
Gebruikersavatar
wally
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Haaltert
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 feb 2006, 16:12

05 mar 2006, 15:10

Ik heb optie drie eropstaan, doch heb geen idee of dit werkelijk een groot verschil uitmaakt. Zie mijn dyno-grafiek.

Afbeelding
Afbeelding
Herbie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Den Haag
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 nov 2005, 14:54

05 mar 2006, 16:32

@ maaij: Jij had toch een openair filter van pipercross? Althans op de testbankdag zag ik je er mee rondlopen. Waarom toch gekozen voor K&N filter? Of is deze niet van jou?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Herbie op 05 mar 2006, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

05 mar 2006, 17:27

Ik heb de vermogensgrafiek van snans gezien. 10 pk winst door een BMR filter zo te zien. Ik zou voor die gaan :)
Gebruikersavatar
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Best
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2006, 21:42

06 mar 2006, 08:23

Zal weinig uitmaken allemaal.

Het probleem is dat de lucht even makkelijk door de radiator als je luchtbuis gaat en zo de lucht rondom je filter opwarmt :shock:

Alhoewel ik een pipercross heb (ex van Maaij :wink: ) weet ik vrij zeker dat het vermogen kost door de warmere lucht maar mij gaat het meer om de sound.

Ik ga binnenkort weer terug naar standaard maar ga de pipercross op mijn BMWtje schroeven.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

06 mar 2006, 14:10

Herbie schreef:@ maaij: Jij had toch een openair filter van pipercross? Althans op de testbankdag zag ik je er mee rondlopen. Waarom toch gekozen voor K&N filter? Of is deze niet van jou?
Klopt. Had deze even in mijn MINI gemonteerd. Zit nu in de MINI van Hans :)
Had ook de K&N 57i erin gehad. Nu de K&N Typhoon :)
Berthil schreef:Ik heb de vermogensgrafiek van snans gezien. 10 pk winst door een BMR filter zo te zien. Ik zou voor die gaan :)
Ziet er idd goed uit. Misschien volgende keer ook eens proberen ;)
Gebruikersavatar
wally
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Haaltert
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 feb 2006, 16:12

09 mar 2006, 19:44

Maaij schreef:
Berthil schreef:Ik heb de vermogensgrafiek van snans gezien. 10 pk winst door een BMR filter zo te zien. Ik zou voor die gaan :)
Ziet er idd goed uit. Misschien volgende keer ook eens proberen ;)
Ik was ook op die testbank-dag waar Snans z'n BMC heeft laten monteren. Ik heb namelijk identiek
dezelfde MCC als Snans, maar dan met een Typhoon. Verschil in onze grafiek is !!! 10 PK !!! Wat is dan het
verschil tussen een Typhoon en een BMC ? Dat er geen enkele identieke filter bestaat, tot daar toe. Maar
10 PK verschil, dat gaat mijn petje te boven ......
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”