Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 jul 2009, 11:15

Hahaha, die verwachte Stefan niet!

Maaruh is ie nou 0% of 100%? :mrgreen: :()
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

12 jul 2009, 12:49

Berthil schreef:
StefanCS schreef:Hoeveel % pulley zit er standaard op een Cooper S?
0%
Thnx :mrgreen: :lol: :lol:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 jul 2009, 09:51

Vrijdag is het voor mij Judgement day :P
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

14 jul 2009, 10:03

Ben benieuwd. Ga je voor stage 2?
Je zat standaard toch ook al behoorlijk hoog? Dan ga je de 215pk waarschijnlijk ook wel halen...
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 jul 2009, 12:06

nee, een door mij zelf verzonnen Stage :P

Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully) :D

Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

14 jul 2009, 12:11

Ik zal wel een GP intercooler nemen.. de standaard IC kan het niet aan..
Works bougies kan geen kwaad! Je merkt er niks van maar ze zijn iets kouder dus je hoeft niet bang te zijn dat er een gat in je cilinder brandt..
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jul 2009, 12:13

Wel works bougies
Wel een GP intercooler
Geen 102% pulley

Gisteren uitgebreid op de bank gestaan een de inlaatluchttemperatuur loop binnen NO-TIME op van 45 graden naar 65 graden.

Je kan niet eens in 1 keer een run doen omdat ie zo onwijs opwarmt! En dan heb ik al een GP intercooler.... Kan je nagaan als je die niet neemt.

Just my 2 cents.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

14 jul 2009, 12:18

Of je neemt deze:



Afbeelding

Afbeelding

Water/luchtgekoelde intercooler 8) Werkt top! Veel minder vermogensverlies, de leidingen zijn transparant en hier heeft Beek rode koelvloeistof in gedaan, staat gaaf! Als je een blauwe Mini heb neem je blauwe vloeistof..
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 jul 2009, 12:57

Adrenalin Junkie schreef:nee, een door mij zelf verzonnen Stage :P

Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully) :D

Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Tevens komt er gelijk een nieuwe kettingspanner op voor de distributieketting.
Powerflex rubbers voor de motorsteunen.
Olie verversing.

En dan inderdaad misschien de GP Intercooler, lijkt me ook wel nodig idd..

Iemand nog andere bruikbare tips die ik gelijk zou kunnen vervangen?
Km stand is nu ca. 70.000 km
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

14 jul 2009, 13:19

Je Mini! :wink:

Ik heb een mooie GP voor je.. :P
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jul 2009, 13:22

Hans schreef: Ik heb een mooie GP voor je.. :P
Die trouwens wel lekker aanvoelt! :D
Alleen piepen de runflats wel erg snel. :()
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

14 jul 2009, 17:05

Adrenalin Junkie schreef:nee, een door mij zelf verzonnen Stage :P

Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully) :D

Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Compressor van Jimmysx? Is die van hem vervangen?
Ik zou inderdaad de GP intercooler er nog bij pakken, dan moet 225-230pk zeker mogelijk zijn.

Works bougies heb ik ook niet gemonteerd, deze laat ik wel monteren als deze versleten zijn. Beek gaf aan dat het niet nodig was en dat ie met Works bougies in de winter meer schokt met een koude start.

Je gaat toch wel rollen he?
Laatst gewijzigd door StefanCS op 14 jul 2009, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 jul 2009, 17:06

StefanCS schreef:
Adrenalin Junkie schreef:nee, een door mij zelf verzonnen Stage :P

Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully) :D

Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Compressor van Jimmysx? Is die van hem vervangen?
Ik zou inderdaad de GP intercooler er nog bij pakken, dan moet 225-230pk zeker mogelijk zijn.

Works bougies heb ik ook niet gemonteerd, deze laat ik wel monteren als deze versleten zijn. Beek gaf aan dat het niet nodig was en dat ie met Works bougies in de winter meer schokt met een koude start.

Je gaat toch wel rollen he?
Jep, hij had bij zijn Works pakket een nieuwe Works compressor, met Works pully.

Ik ga als ik aankom op de bank om te kijken hoeveel hij nu heeft.
(vorige keer was die geheel standaard @ 186 pk / 220 Nm)
Nu heb ik dus de Alta open luchtfilter en Milltek Catback.
Ben benieuwd hoe anders hij nu op de bank is.

Wel was de buitentemperatuur toen een stuk lager (volgens mij ca. 6 tot 10 gr. C.)

Na de tuning ook op de bank :)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

14 jul 2009, 17:36

Hans schreef:Je Mini! :wink:

Ik heb een mooie GP voor je.. :P
haha ;)

die ligt iets tever buiten budget... en volgens mij gaat die ook niet bij je weg.. of wel ?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jul 2009, 18:09

Het was bij mij gisteren op de bank makkelijk om um te laten detoneren (pingelen). Ik heb de Works bougies erin. De koudere bougies zorgen ervoor dat de motor bij zware belasting (hoge temperatuur/druk in de cilinder) niet te vroeg gaat ontbranden. Je gaat nu de druk verhogen en vaker gebruik maken van het grotere vermogen, maar je gaat de bougies dan niet vervangen (goedkoop en in mijn optiek heel belangrijk).

Ik zou ze meteen doen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”