Maaruh is ie nou 0% of 100%?
Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
Bericht
nee, een door mij zelf verzonnen Stage 
Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully)
Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully)
Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Peter
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Wel works bougies
Wel een GP intercooler
Geen 102% pulley
Gisteren uitgebreid op de bank gestaan een de inlaatluchttemperatuur loop binnen NO-TIME op van 45 graden naar 65 graden.
Je kan niet eens in 1 keer een run doen omdat ie zo onwijs opwarmt! En dan heb ik al een GP intercooler.... Kan je nagaan als je die niet neemt.
Just my 2 cents.
Wel een GP intercooler
Geen 102% pulley
Gisteren uitgebreid op de bank gestaan een de inlaatluchttemperatuur loop binnen NO-TIME op van 45 graden naar 65 graden.
Je kan niet eens in 1 keer een run doen omdat ie zo onwijs opwarmt! En dan heb ik al een GP intercooler.... Kan je nagaan als je die niet neemt.
Just my 2 cents.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
Bericht
Powerflex rubbers voor de motorsteunen.
Olie verversing.
En dan inderdaad misschien de GP Intercooler, lijkt me ook wel nodig idd..
Iemand nog andere bruikbare tips die ik gelijk zou kunnen vervangen?
Km stand is nu ca. 70.000 km
Tevens komt er gelijk een nieuwe kettingspanner op voor de distributieketting.Adrenalin Junkie schreef:nee, een door mij zelf verzonnen Stage
Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully)
Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Powerflex rubbers voor de motorsteunen.
Olie verversing.
En dan inderdaad misschien de GP Intercooler, lijkt me ook wel nodig idd..
Iemand nog andere bruikbare tips die ik gelijk zou kunnen vervangen?
Km stand is nu ca. 70.000 km
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Ik zou inderdaad de GP intercooler er nog bij pakken, dan moet 225-230pk zeker mogelijk zijn.
Works bougies heb ik ook niet gemonteerd, deze laat ik wel monteren als deze versleten zijn. Beek gaf aan dat het niet nodig was en dat ie met Works bougies in de winter meer schokt met een koude start.
Je gaat toch wel rollen he?
Compressor van Jimmysx? Is die van hem vervangen?Adrenalin Junkie schreef:nee, een door mij zelf verzonnen Stage
Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully)
Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Ik zou inderdaad de GP intercooler er nog bij pakken, dan moet 225-230pk zeker mogelijk zijn.
Works bougies heb ik ook niet gemonteerd, deze laat ik wel monteren als deze versleten zijn. Beek gaf aan dat het niet nodig was en dat ie met Works bougies in de winter meer schokt met een koude start.
Je gaat toch wel rollen he?
Laatst gewijzigd door StefanCS op 14 jul 2009, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ik ga als ik aankom op de bank om te kijken hoeveel hij nu heeft.
(vorige keer was die geheel standaard @ 186 pk / 220 Nm)
Nu heb ik dus de Alta open luchtfilter en Milltek Catback.
Ben benieuwd hoe anders hij nu op de bank is.
Wel was de buitentemperatuur toen een stuk lager (volgens mij ca. 6 tot 10 gr. C.)
Na de tuning ook op de bank
Jep, hij had bij zijn Works pakket een nieuwe Works compressor, met Works pully.StefanCS schreef:Compressor van Jimmysx? Is die van hem vervangen?Adrenalin Junkie schreef:nee, een door mij zelf verzonnen Stage
Beek Stage IV,5 tuning:
Mijn compressor wordt vervangen voor een facelift compressor (van Jimmysx - ca. 16,500 km) daarop gaat een 15% RVS Cravenspeed pully plus software, + Catcam nokkenas! (nog geen GP IC, en ik begin niet aan een 102% krukaspully)
Zit alleen te twijfelen aan de Works bougies, deze heb ik zelf al liggen maar Beek zegt vaak dat ze geen nut hebben..?
Ik zou inderdaad de GP intercooler er nog bij pakken, dan moet 225-230pk zeker mogelijk zijn.
Works bougies heb ik ook niet gemonteerd, deze laat ik wel monteren als deze versleten zijn. Beek gaf aan dat het niet nodig was en dat ie met Works bougies in de winter meer schokt met een koude start.
Je gaat toch wel rollen he?
Ik ga als ik aankom op de bank om te kijken hoeveel hij nu heeft.
(vorige keer was die geheel standaard @ 186 pk / 220 Nm)
Nu heb ik dus de Alta open luchtfilter en Milltek Catback.
Ben benieuwd hoe anders hij nu op de bank is.
Wel was de buitentemperatuur toen een stuk lager (volgens mij ca. 6 tot 10 gr. C.)
Na de tuning ook op de bank
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
Bericht
die ligt iets tever buiten budget... en volgens mij gaat die ook niet bij je weg.. of wel ?
hahaHans schreef:Je Mini!![]()
Ik heb een mooie GP voor je..
die ligt iets tever buiten budget... en volgens mij gaat die ook niet bij je weg.. of wel ?
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Peter
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Het was bij mij gisteren op de bank makkelijk om um te laten detoneren (pingelen). Ik heb de Works bougies erin. De koudere bougies zorgen ervoor dat de motor bij zware belasting (hoge temperatuur/druk in de cilinder) niet te vroeg gaat ontbranden. Je gaat nu de druk verhogen en vaker gebruik maken van het grotere vermogen, maar je gaat de bougies dan niet vervangen (goedkoop en in mijn optiek heel belangrijk).
Ik zou ze meteen doen.
Ik zou ze meteen doen.
Onze sponsors

















