Volgens mij zijn "amerikaanse PK's" ook nog eens anders dan "europese PK's".
Kijk hier maar eens.
wikipedia
maar dan nog zit je met een marginaal verschil.
WHP vs BHP
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Ja Toederdetoet, dat is SAE en in Duitsland praten ze over PS (Pferden Starcke). Mijn auto heeft 360 PS (dat is 355 PK DIN EU). En ga zo maar door. Dus al die cijfertjes her-en-der moet je wel met elkaar vergelijken. Nogmaals, het is ook niet zo relevant. Inderdaad, ga naar een (1) bank: meten - tuning - wederom meten. Daar gaat het om. Bovendien, gaat het er vooral om dat je 'in real life' ook wat merkt van een verbetering.
Het grappige is wel dat ik mijn Mini een keer gemeten had bij Beek en Fredriks: beiden kwamen op eenzelfde waarde uit (terwijl de banken verschillend zijn). Het is fijn wanneer tuners realistisch zijn over vermogen, en niet allerlei 'powerwaardes afgeven, om zo veel mogelijk peekaatjes op een papiertje te krijgen'. Je lacht je kapot wat er in de USA aan een rondrijdend circus gaat met tal van 'straat-dyno's' met giga afwijkingen om maar zo veel mogelijke horse-power grafiekjes uit te delen.
Het grappige is wel dat ik mijn Mini een keer gemeten had bij Beek en Fredriks: beiden kwamen op eenzelfde waarde uit (terwijl de banken verschillend zijn). Het is fijn wanneer tuners realistisch zijn over vermogen, en niet allerlei 'powerwaardes afgeven, om zo veel mogelijk peekaatjes op een papiertje te krijgen'. Je lacht je kapot wat er in de USA aan een rondrijdend circus gaat met tal van 'straat-dyno's' met giga afwijkingen om maar zo veel mogelijke horse-power grafiekjes uit te delen.

Veel rijplezier!
- brodie13
- Leerling Mini lid
Bericht
En hoe haal ik het beste de laatste pks er uit, helpt een andere spruit stuk nou echt of is dat 2 pk meer of de catback weg wat is nu nog mogelijke ???Ferdinand schreef:Ja Toederdetoet, dat is SAE en in Duitsland praten ze over PS (Pferden Starcke). Mijn auto heeft 360 PS (dat is 355 PK DIN EU). En ga zo maar door. Dus al die cijfertjes her-en-der moet je wel met elkaar vergelijken. Nogmaals, het is ook niet zo relevant. Inderdaad, ga naar een (1) bank: meten - tuning - wederom meten. Daar gaat het om. Bovendien, gaat het er vooral om dat je 'in real life' ook wat merkt van een verbetering.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
De meeste Worksen hadden op de bank 201pk. Ik had vandaag 213pk met een Milltek spruit + catback.
De Milltek catback geeft wat minder tegendruk dan de Works uitlaat maar het meeste zal komen uit het spruitstuk. Het standaard spruitstuk heeft behoorlijk wat restrictie door de pre-cat.
De Milltek catback geeft wat minder tegendruk dan de Works uitlaat maar het meeste zal komen uit het spruitstuk. Het standaard spruitstuk heeft behoorlijk wat restrictie door de pre-cat.