WHP vs BHP

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Toeterdetoet
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

07 mei 2009, 14:47

Volgens mij zijn "amerikaanse PK's" ook nog eens anders dan "europese PK's".

Kijk hier maar eens.
wikipedia

maar dan nog zit je met een marginaal verschil.
brodie13
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

08 mei 2009, 12:54

Hans schreef:Waarom al die moeite.. hij staat alweer te koop! :?

http://link.marktplaats.nl/232177947
Hallo Hans

Dat noemen ze nu een hobby hihi en probeer het nummer maar te bellen neemt toch niemand op :roll:
En komt er iemand voor dan gaan we aan de nieuwe Works werken en die hebben een turbo dus daar moet meer uit te halen zijn :oops: hoop ik.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

11 mei 2009, 10:37

Ja Toederdetoet, dat is SAE en in Duitsland praten ze over PS (Pferden Starcke). Mijn auto heeft 360 PS (dat is 355 PK DIN EU). En ga zo maar door. Dus al die cijfertjes her-en-der moet je wel met elkaar vergelijken. Nogmaals, het is ook niet zo relevant. Inderdaad, ga naar een (1) bank: meten - tuning - wederom meten. Daar gaat het om. Bovendien, gaat het er vooral om dat je 'in real life' ook wat merkt van een verbetering.

Het grappige is wel dat ik mijn Mini een keer gemeten had bij Beek en Fredriks: beiden kwamen op eenzelfde waarde uit (terwijl de banken verschillend zijn). Het is fijn wanneer tuners realistisch zijn over vermogen, en niet allerlei 'powerwaardes afgeven, om zo veel mogelijk peekaatjes op een papiertje te krijgen'. Je lacht je kapot wat er in de USA aan een rondrijdend circus gaat met tal van 'straat-dyno's' met giga afwijkingen om maar zo veel mogelijke horse-power grafiekjes uit te delen. :s
Veel rijplezier!
brodie13
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 mei 2009, 14:33

Ferdinand schreef:Ja Toederdetoet, dat is SAE en in Duitsland praten ze over PS (Pferden Starcke). Mijn auto heeft 360 PS (dat is 355 PK DIN EU). En ga zo maar door. Dus al die cijfertjes her-en-der moet je wel met elkaar vergelijken. Nogmaals, het is ook niet zo relevant. Inderdaad, ga naar een (1) bank: meten - tuning - wederom meten. Daar gaat het om. Bovendien, gaat het er vooral om dat je 'in real life' ook wat merkt van een verbetering.

Het grappige is wel dat ik mijn Mini een keer gemeten had bij Beek en Fredriks: beiden kwamen op eenzelfde waarde uit (terwijl de banken verschillend zijn). Het is fijn wanneer tuners realistisch zijn over vermogen, en niet allerlei 'powerwaardes afgeven, om zo veel mogelijk peekaatjes op een papiertje te krijgen'. Je lacht je kapot wat er in de USA aan een rondrijdend circus gaat met tal van 'straat-dyno's' met giga afwijkingen om maar zo veel mogelijke horse-power grafiekjes uit te delen. :s
En hoe haal ik het beste de laatste pks er uit, helpt een andere spruit stuk nou echt of is dat 2 pk meer of de catback weg wat is nu nog mogelijke ???
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mei 2009, 14:43

De meeste Worksen hadden op de bank 201pk. Ik had vandaag 213pk met een Milltek spruit + catback.

De Milltek catback geeft wat minder tegendruk dan de Works uitlaat maar het meeste zal komen uit het spruitstuk. Het standaard spruitstuk heeft behoorlijk wat restrictie door de pre-cat.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

11 mei 2009, 18:18

ha brodie13. Er is nog van alles mogelijk. Dan zou ik r53.nl even raadplegen en kijken wat Berthil allemaal heeft gedaan. Dan zit je zo rond de 250 pk. Maar er rijden Mini's geloof ik met turbo etc. met 300 pk +
Veel rijplezier!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”