Schokken bij wegrijden (wel of geen Works)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 jun 2009, 13:21

Nee, geen rode veren.
Heeft hij nou 210pk?

Weten jullie wat voor een houder dit is?
Afbeelding

Waarschijnlijk voor een gsm.
Is dit nog compleet te maken voor mijn telefoon?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 jun 2009, 14:07

Het is een facelift Works dus op papier 210 pk.

Dat zal wel een beugel voor een telefoonhouder zijn. Alleen is de telefoonhouder weg.

Wij weten natuurlijk niet welke GSM je hebt maar je moet denk ik op zoek naar wat universeels en kijken of je dat er aan kunt schroeven.
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 jun 2009, 14:20

Wat Berthil zegt. 210pk. Bij twijfel kun je altijd Beek contacten voor een date op de rollerbank, dan weet je precies wat je hebt :D
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 jun 2009, 14:49

Sorry mensen ik blijf maar vragen :) sorry.

Als ik het contact aan heb kan ik zien wanneer er weer een beurt gedaan moet worden.
Ik zie dan "Inspectie 9.985 km" druk ik op het knopje zie ik "-976 km"

Wat betekent dit precies? het tweede heeft temaken met de remolie. Al 976 km over de limiet voor remolievervanging?

Het vreemde is dat bij de beurt van 23079km (16-02-2009) de remvloeistof en Olieservice is afgestempeld. :?
Volgens mij klopt er iets niet
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

28 jun 2009, 15:16

lijkt me dat ze een teller reset vergeten zijn.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 jun 2009, 15:18

FunkyRAT schreef:lijkt me dat ze een teller reset vergeten zijn.
Ga ik maandag effe achteraan
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 jun 2009, 21:28

Mooie MINI hoor. Ziet er lekker uit.
Heb je geen WORKS-certificaat bij je auto gekregen? Hierop kan je toch zien welk nummer van je KIT is gemonteerd en heb je toch gelijk duidelijkheid? Groet, Huib
iDarkDesign
Transformer

28 jun 2009, 21:38

Dat schokken had en heb ik ook. Ik heb zo om en nabij de 30k km op mijn 2005 Cooper S ook de drukgroepen (onder garantie) laten vervangen. Het is ook weer teruggekomen. Ietsje mee gas bijgeven en er is niets aan de hand.

iDD
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 jun 2009, 08:52

BRG schreef:Mooie MINI hoor. Ziet er lekker uit.
Heb je geen WORKS-certificaat bij je auto gekregen? Hierop kan je toch zien welk nummer van je KIT is gemonteerd en heb je toch gelijk duidelijkheid? Groet, Huib
Sorry ik ben nieuw met mini's. :oops: Maar op de kleppendeksel/kop staat "works" met een nummer. Bedoel je dat?
Als je het nummer weet, wat weet je dan?
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 jun 2009, 09:01

iDarkDesign schreef:Dat schokken had en heb ik ook. Ik heb zo om en nabij de 30k km op mijn 2005 Cooper S ook de drukgroepen (onder garantie) laten vervangen. Het is ook weer teruggekomen. Ietsje mee gas bijgeven en er is niets aan de hand.

iDD
Het lijkt inderdaad een kwestie van wennen.

Gisteren een paar uurtje gereden; gaat het bijna de hele rit goed, en dan ineens gebeurt het weer. Net of je in zijn 3 weg rijd ipv. in zijn 1. Koppeling er een beetje bij, iets meer gas en het is weer ok.

Het is natuurlijk een ander soort auto al wat ik gewend ben. Bij de laatste beurt zijn geen bougies vervangen. De laatste beurt waren olie en remolie. Misschien help het als ik er zelf eens de bougies vervang en een nieuw luchtfilter plaats.

De olie die er in is gegaan is Castrol 0W30-LL04. Wat vinden jullie hiervan. Is dat ok?
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jun 2009, 13:27

FrankieV schreef:
BRG schreef:Mooie MINI hoor. Ziet er lekker uit.
Sorry ik ben nieuw met mini's. :oops: Maar op de kleppendeksel/kop staat "works" met een nummer. Bedoel je dat?
Als je het nummer weet, wat weet je dan?
Hoi, Ja dat nummer staat dan officieel ook op een certificaat dat je na montage van de kit ontvangt. Zo kan je dus aantonen dat er een officiële Works KIT gemonteerd is.
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jul 2009, 11:26

FrankieV schreef:Nee, geen rode veren.
Heeft hij nou 210pk?

Weten jullie wat voor een houder dit is?
Afbeelding

Waarschijnlijk voor een gsm.
Is dit nog compleet te maken voor mijn telefoon?
kheb ut gevonde......., bekerhouder.

Afbeelding
Afbeelding

Tjonge jonge, niet echt mijn smaak. :?

Wat betreft het schokken van de mini af en toe;

Ik ga er effe vanuit dat het een works met 210 pk is. Het schijnt zo te zijn dat het works-pakket geen software update bevat. (wie weet hier meer over?) Dit is op zich natuurlijk vreemd, omdat bij grotere injectoren, de timing van verschillende zaken niet meer klopt. Dit kan naar mijn mening een van de oorzaken zijn, dat de Mini bij het wegrijden niet altijd een goed mengsel/ timing heeft. Mijn plan is nu om bij Beek, hun update te laten doen, om de "drivability" te verbeteren. Alleen als ik de grafieken op de site van Beek zie, lijkt het onder de 2000 toeren (niet te zien op de grafieken) als je de lijnen doortrekt, geen verbeteringen te geven. Alhoewel de grafieken, denk ik, dus niets zeggen over de "drivability"???

Afbeelding

De Mini is ook erg schadelijk in benzine verbruik. (1:8) (12,5L / 100)Voor mijn gevoel zou dit na een software-update ook beter worden. Als het inderdaad de orginele cooper-s software nog is, is deze bij verre weg van ideaal lijkt mij. Zij moeten namelijk ook rekening houden met emissie eisen ed.

Wat denken jullie? Is het de moeite om de Mini Works" te voorzien van de software van Beek? Heeft iemand hier al ervaring mee? Graag een ondebouwde uitleg :D Wie waagt zich eraan?

Groeten,
Frank

***EDIT*** Ik lees net in een ander topic dat er wel degelijk voor de works ander software geladen wordt. Heeft de software van Beek dan nog zin??? Wie o wie.....
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 jul 2009, 11:58

Volgens mij zit bij een Works kit ook een softwareupdate. Hang me er nietaan op trouwens hoor :wink:
En ik zou eerst een afspraak maken voor op de rollenbank, kijken wat de echte PeeKaa's zijn en daarna, afhankelijk van je budget, je eens goed laten informeren door Klaas. En handig is natuurlijk ook om je alvast te verdiepen in de tuning materie op minispeed.nl

Suc6 drmee hoor!!! :lol: :lol: :lol:
FrankieV
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jul 2009, 12:15

jimmysx schreef:Volgens mij zit bij een Works kit ook een softwareupdate. Hang me er nietaan op trouwens hoor :wink:
En ik zou eerst een afspraak maken voor op de rollenbank, kijken wat de echte PeeKaa's zijn en daarna, afhankelijk van je budget, je eens goed laten informeren door Klaas. En handig is natuurlijk ook om je alvast te verdiepen in de tuning materie op minispeed.nl

Suc6 drmee hoor!!! :lol: :lol: :lol:
Het gaat mij eigenlijk niet om de pk's. Vind het al prima zo. Als je in zijn vrij gas geeft, reageert hij met de lagere toeren niet altijd goed aan het gas. Vroeger kon je dan een carburateur bijregelen :D . Dat gaat natuurlijk niet meer.

Dus vraag ik mij af of dit met ander (beek) software is op te lossen?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2009, 12:30

Volgens mij zit er alleen bij de 2e gen. een software update. Maar ook ik weet het niet zeker (Berthil HELP!).

Ik vond de drivability van onze Works eigenlijk wel OK.

De software van Beek zet de Works meer op scherp. Dit komt de drivability in principe NIET te goede. Het gaspedaal wordt wat meer een "aan/uit" schakelaar. Om een betere drivability te krijgen zullen ze waarschijnlijk compleet andere software moeten schrijven (als het al wat brengt zal dat ook een lieve duit kosten). Waarschijnlijk zouden andere nokkenassen nog het meeste koppel in het middengebied kunnen opleveren.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”