Remmen, hoe wat waar en waarom?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

28 aug 2013, 10:36

@ Franklyn85 hartelijk dank voor de snelle en duidelijke uitleg :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

28 aug 2013, 19:28

Als je perse een fancy schijfje wil, neem dan een gegroefde ipv een geboorde
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

28 aug 2013, 19:33

Daveke-Orranje schreef:Als je perse een fancy schijfje wil, neem dan een gegroefde ipv een geboorde
En waarom? (voel me net een klein kind met deze vraag)
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

28 aug 2013, 19:55

boris_brznjef schreef:
pegasus schreef:
Daveke-Orranje schreef:Als je perse een fancy schijfje wil, neem dan een gegroefde ipv een geboorde
En waarom? (voel me net een klein kind met deze vraag)
Geboorde hebben de nijging te scheuren bij de gaatjes
O, O :shock:
Dus als je iemand zou adviseren om schijven te kopen dan zouden het gegroefde schijven zijn..
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

28 aug 2013, 20:33

pegasus schreef: (voel me net een klein kind met deze vraag)
Alle vragen zijn toegestaan, (mits het nog niet beschreven staat). Alleen door vragen wordt men slimmer.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

28 aug 2013, 22:00

Marcel Always Open schreef:
pegasus schreef: (voel me net een klein kind met deze vraag)
Alle vragen zijn toegestaan, (mits het nog niet beschreven staat). Alleen door vragen wordt men slimmer.

Lief, en lang leve de zoekfunctie :D
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Remmen, hoe wat waar en waarom?

30 sep 2013, 15:40

ik bestel m'n remmen eigenlijk altijd bij VDG. Stock spul volstaat meer dan prima bij normaal gebruik. Groefjes en gaatjes zijn natuurlijk geweldig, maar m.i. het geld niet waard. Mocht je willen upgraden dan kan je beter kijken naar wat daadwerkelijk een upgrade is i.p.v. of het er leuk uitziet. Voor een R50/52/53 is bijvoorbeeld de OEM remmenset (klauwen en schijven/blokken) van een R56 Cooper S een mega upgrade. Zet je daar een paar performance schijven en blokken op dan heb je helemaal leuke remmen. Ze zijn daarnaast ook nog eens relatief licht tov van een BBK en voldoen meer dan goed. Vooral in de UK en Duitsland zijn er genoeg time attackers en trackday-racers die "gewoon" deze remmen gebruiken.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”