Spruitstuk op uitlaat

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

Spruitstuk op uitlaat

03 dec 2006, 22:26

Aangezien ik graag ooit nog eens een spruitstuk op mijn mini wil hebben rees de volgende vraag bij me op;

is het mogelijk om een universele (bijv. supersprint uitlaat op een quicksilver uitlaat te monteren of ander soort uitlaat?

de reden waarom ik dat mezelf afvraag is het volgende. Aangezien ik een supersprint spruitstuk heb gezien op de beurs in Essen leek me dit wel mooi om die er op te zetten. Maar omdat ik een quicksilver uitlaat besteld heb weet ik niet of dit gaat passen??

Maakt dit uit in geluid of pk verhoudingen wanneer ik er een ander merk spruitstuk op ga zetten?

Hopelijk kan iemand mij hier mee vooruit helpen....

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

03 dec 2006, 22:37

Aansluitingen zijn allemaal gelijk, het moet ook op standaard uitlaatdemper passen. Dit zelfde geldt van demper naar standaard spruitstuk!
In het vermogen kunnen kleine verschillen zitten tussen diverse systhemen. :wink:
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

18 jan 2007, 23:02

Hoelang zou je ongeveer bezig zijn met het monteren van een uitlaat spruitstukje??

groeten

coentje
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

18 jan 2007, 23:11

Uurtje.. tegenwoordig :p Maandag weer, poepoe.. het Beek spruitje! :D Ik zal even wachten met de supersprint, kwiebje! want bij een S gaf deze weinig vermogenswinst.. bij een cooper is die wel goed.. Maandag weet ik meer van de Beek spruit.. dan hebben we ook gelijk een vergelijk met 3 verschillende spruitjes.. MTH, Supersprint en de Beek spruit!
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

18 jan 2007, 23:45

Ik ben van het idee afgestapt om er eentje onder te doen. Als ik dat zou doen trilt heel me mini uit elkaar. Me nieuwe uitlaat maakt al herrie genoeg en trilt er lekker op los :D :D
Maar is wel leuk om te experimenteren met die spruitstukken. Zo weten andere members ook wat ze het beste kunnen kopen als ze het willen aanschaffen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 jan 2007, 07:11

Trillingen :shock: Daar heb ik helemaal geen last van.. alleen door die motordemper, maar die is er alweer vanaf :wink: Dus ik denk dat je uitlaat niet goed in de rubbers zit..
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:20

19 jan 2007, 10:59

kwiebje schreef:Ik ben van het idee afgestapt om er eentje onder te doen. Als ik dat zou doen trilt heel me mini uit elkaar. Me nieuwe uitlaat maakt al herrie genoeg en trilt er lekker op los :D :D
Maar is wel leuk om te experimenteren met die spruitstukken. Zo weten andere members ook wat ze het beste kunnen kopen als ze het willen aanschaffen.
de mijn trilt ook heel erg, en gaat een zeer schel geratel produceren als de uitlaat warm gereden is.....

ik weet dat het geratel komt van de rechter rubber en de stalen bevestiging van de demper die er doorheen gaat, door de wrijving en trillingen beginnen die dan te ratelen. heel erg vervelend hoor... :oops:
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

19 jan 2007, 13:48

VInd ik ook niet gek dat jij dat niet hebt hans. Jou uitlaat hang vast aan 2 rubbers en aan iedere kant. Bij mij is dat nog maar 2 rubber en aan 1 kant. Van dat schel geratel heb ik geen last. Maar een spruitje heeft geen zin meer op mijn mini. VInd het geluid prima zo.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

19 jan 2007, 14:49

Spruitje is ook voor meer vermogen en koppel.. die herrie mogen ze houden.. alleen gaat dat helaas niet :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”