Aangezien ik graag ooit nog eens een spruitstuk op mijn mini wil hebben rees de volgende vraag bij me op;
is het mogelijk om een universele (bijv. supersprint uitlaat op een quicksilver uitlaat te monteren of ander soort uitlaat?
de reden waarom ik dat mezelf afvraag is het volgende. Aangezien ik een supersprint spruitstuk heb gezien op de beurs in Essen leek me dit wel mooi om die er op te zetten. Maar omdat ik een quicksilver uitlaat besteld heb weet ik niet of dit gaat passen??
Maakt dit uit in geluid of pk verhoudingen wanneer ik er een ander merk spruitstuk op ga zetten?
Hopelijk kan iemand mij hier mee vooruit helpen....
alvast bedankt!
Spruitstuk op uitlaat
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Uurtje.. tegenwoordig
Maandag weer, poepoe.. het Beek spruitje!
Ik zal even wachten met de supersprint, kwiebje! want bij een S gaf deze weinig vermogenswinst.. bij een cooper is die wel goed.. Maandag weet ik meer van de Beek spruit.. dan hebben we ook gelijk een vergelijk met 3 verschillende spruitjes.. MTH, Supersprint en de Beek spruit!

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben van het idee afgestapt om er eentje onder te doen. Als ik dat zou doen trilt heel me mini uit elkaar. Me nieuwe uitlaat maakt al herrie genoeg en trilt er lekker op los
Maar is wel leuk om te experimenteren met die spruitstukken. Zo weten andere members ook wat ze het beste kunnen kopen als ze het willen aanschaffen.

Maar is wel leuk om te experimenteren met die spruitstukken. Zo weten andere members ook wat ze het beste kunnen kopen als ze het willen aanschaffen.
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
ik weet dat het geratel komt van de rechter rubber en de stalen bevestiging van de demper die er doorheen gaat, door de wrijving en trillingen beginnen die dan te ratelen. heel erg vervelend hoor...
de mijn trilt ook heel erg, en gaat een zeer schel geratel produceren als de uitlaat warm gereden is.....kwiebje schreef:Ik ben van het idee afgestapt om er eentje onder te doen. Als ik dat zou doen trilt heel me mini uit elkaar. Me nieuwe uitlaat maakt al herrie genoeg en trilt er lekker op los![]()
![]()
ik weet dat het geratel komt van de rechter rubber en de stalen bevestiging van de demper die er doorheen gaat, door de wrijving en trillingen beginnen die dan te ratelen. heel erg vervelend hoor...

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
VInd ik ook niet gek dat jij dat niet hebt hans. Jou uitlaat hang vast aan 2 rubbers en aan iedere kant. Bij mij is dat nog maar 2 rubber en aan 1 kant. Van dat schel geratel heb ik geen last. Maar een spruitje heeft geen zin meer op mijn mini. VInd het geluid prima zo.
Onze sponsors