Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?
- adrie
- Nieuwsgierig
Bericht
ik moet er ook bijna aan geloven.....nieuwe banden
....na zo'n 35000 km.
Nou kan ik geinstalleerd en wel een setje van 4 Goodyear EAGLE NCT5 Runflat kopen voor de prijs van 530 euro.
Nu zitten er overigens Goodyear Excellence runflat onder.
530 euro valt reuze mee
Kent iemand de eagle? ervaring?
Nou kan ik geinstalleerd en wel een setje van 4 Goodyear EAGLE NCT5 Runflat kopen voor de prijs van 530 euro.
530 euro valt reuze mee
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Verder is dit een prima band, in de laatste autoweek als beste getest
prijs is ook goed!
Re: ik moet er ook bijna aan geloven.....nieuwe banden
Tip: zoekmachine van het forum.adrie schreef:....na zo'n 35000 km.
530 euro valt reuze mee
Verder is dit een prima band, in de laatste autoweek als beste getest

- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
Ervaring met banden
Ik heb nu 1 jaar de Dunlop run flats onder de mini liggen en ik ben er niet echt tevreden over.
Vooral bij een nat wegdek is het sportief weg rijden een probleem
.
Met de tractie controle uit slippen de banden in de 1e, 2e en soms zelf in de 3e versnelling
.
En dan hoef ik niet eens veel gas te geven.
Wie herkent dit probleem en op welk merk banden rijden jullie ?
Ron
Vooral bij een nat wegdek is het sportief weg rijden een probleem

Met de tractie controle uit slippen de banden in de 1e, 2e en soms zelf in de 3e versnelling

Ron
- tirex
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb Yokohama parada, super banden op droog wegdek!! (wel prijzig)
ze zijn goed bij nat wegdek (bochten werk) maar optrekken heb ik ook wielspin.. 1st,2de, en 3de vitess..
Re: Ervaring met banden
Mellow_Ron schreef:Ik heb nu 1 jaar de Dunlop run flats onder de mini liggen en ik ben er niet echt tevreden over.
Vooral bij een nat wegdek is het sportief weg rijden een probleem.
Met de tractie controle uit slippen de banden in de 1e, 2e en soms zelf in de 3e versnelling.
Ron
ik heb Yokohama parada, super banden op droog wegdek!! (wel prijzig)
ze zijn goed bij nat wegdek (bochten werk) maar optrekken heb ik ook wielspin.. 1st,2de, en 3de vitess..
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik heb de Dunlop runflats gehad en ook inmiddels mijn 2e setje Pirelli Euforia runflats. Hoewel ik hier op het forum meestal minder positieve reakties lees op de runflatbanden in het algemeen (worden als erg stug en hard ervaren) ben ik wel tevreden over de runflats. De Dunlops vond ik bij nat weer beter (water werd beter afgevoerd) en ze gingen erg lang mee. De Pirelli's zijn daarentegen stiller, eerder aan vervanging toe en iets goedkoper in aanschaf.
Mbt wielspin in z'n 1e, 2e, 3e versnelling: Dit had ik bij m'n Cooper niet zo, maar bij m'n Cooper S wel. Heeft naar mijn idee gewoon te maken met de enorme hoeveelheid pk's die de voorwielen te verwerken krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er banden zijn die dit kunnen voorkomen. Bovendien ben je op zoek naar nieuwe banden dus zullen de banden die je er nu onder hebt redelijk versleten zijn. Die wielspin zal daardoor dus nog eerder optreden.
Mbt wielspin in z'n 1e, 2e, 3e versnelling: Dit had ik bij m'n Cooper niet zo, maar bij m'n Cooper S wel. Heeft naar mijn idee gewoon te maken met de enorme hoeveelheid pk's die de voorwielen te verwerken krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er banden zijn die dit kunnen voorkomen. Bovendien ben je op zoek naar nieuwe banden dus zullen de banden die je er nu onder hebt redelijk versleten zijn. Die wielspin zal daardoor dus nog eerder optreden.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
Ik heb ook die dunlop runflats maar ik wil ze daarintegen er niet meer onder hebben
dingen hebben naar mijn mening voor geen meter grip, met wegtrekken heb ik met mijn COOPER op nat wegdek zelfs nog wel in 2de wielspin maar ik vind het ergst dat ik het gevoel heb die ie in snelle knikken erop gaat schuiven
dit is volgens mij wel bij alle runflats heb ik het idee
Greetz BigD

Greetz BigD
- Mellow_Ron
- Mod virus alert!
Bericht
De banden zijn nog niet versleten, vandaar dat ik het vreemd vindt dat de wielen zo doorslippen.
Pirelli's zijn inderdaad stiller maar dat komt volgens mij doordat het rubber wat zachter is (en dus gaan ze ook niet zo lang mee).
Pirelli's zijn inderdaad stiller maar dat komt volgens mij doordat het rubber wat zachter is (en dus gaan ze ook niet zo lang mee).
- NaZGuLL
- Leerling Mini lid
Bericht
Schuiven geeft niets, als het maar gebalanceerd schuiven is.BigD schreef:Ik heb ook die dunlop runflats maar ik wil ze daarintegen er niet meer onder hebbendingen hebben naar mijn mening voor geen meter grip, met wegtrekken heb ik met mijn COOPER op nat wegdek zelfs nog wel in 2de wielspin maar ik vind het ergst dat ik het gevoel heb die ie in snelle knikken erop gaat schuiven
dit is volgens mij wel bij alle runflats heb ik het idee
Greetz BigD

- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
ik heb de Dunlop SP sport RFT.. voor een RFT een erg goede band. Veel grip in het droge en ook als het nat ligt houdt hij goed baan.
Onze sponsors