Advies nieuwe zomer banden (run-flat of geen runflat)?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2008, 11:23

Met autobandenmarkt heb ik persoonlijk niet zulke goede ervaringen. Tenminste, ze adverteren met hele lage prijzen, maar dan hebben ze toevallig net niet die maat, of net niet dat merk, of net de laatste verkocht :roll:. Als je begrijpt wat ik bedoel.
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

ik moet er ook bijna aan geloven.....nieuwe banden

03 jun 2008, 19:13

....na zo'n 35000 km.

Nou kan ik geinstalleerd en wel een setje van 4 Goodyear EAGLE NCT5 Runflat kopen voor de prijs van 530 euro.

Nu zitten er overigens Goodyear Excellence runflat onder.
530 euro valt reuze mee

Kent iemand de eagle? ervaring?
kamiel
Be Mini
Be Mini

Re: ik moet er ook bijna aan geloven.....nieuwe banden

03 jun 2008, 22:14

adrie schreef:....na zo'n 35000 km.

Nou kan ik geinstalleerd en wel een setje van 4 Goodyear EAGLE NCT5 Runflat kopen voor de prijs van 530 euro.

Nu zitten er overigens Goodyear Excellence runflat onder.
530 euro valt reuze mee

Kent iemand de eagle? ervaring?
Tip: zoekmachine van het forum.

Verder is dit een prima band, in de laatste autoweek als beste getest :mrgreen: :mrgreen: prijs is ook goed!
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Ervaring met banden

21 jul 2008, 08:13

Ik heb nu 1 jaar de Dunlop run flats onder de mini liggen en ik ben er niet echt tevreden over.
Vooral bij een nat wegdek is het sportief weg rijden een probleem :mad: .

Met de tractie controle uit slippen de banden in de 1e, 2e en soms zelf in de 3e versnelling :? .
En dan hoef ik niet eens veel gas te geven.
Wie herkent dit probleem en op welk merk banden rijden jullie ?

Ron
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Ervaring met banden

21 jul 2008, 09:23

Mellow_Ron schreef:Ik heb nu 1 jaar de Dunlop run flats onder de mini liggen en ik ben er niet echt tevreden over.
Vooral bij een nat wegdek is het sportief weg rijden een probleem :mad: .

Met de tractie controle uit slippen de banden in de 1e, 2e en soms zelf in de 3e versnelling :? .
En dan hoef ik niet eens veel gas te geven.
Wie herkent dit probleem en op welk merk banden rijden jullie ?

Ron

ik heb Yokohama parada, super banden op droog wegdek!! (wel prijzig)
ze zijn goed bij nat wegdek (bochten werk) maar optrekken heb ik ook wielspin.. 1st,2de, en 3de vitess..
Ron1965
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 jul 2008, 11:23

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de Bridgestone Potenza. Goede rijeigenschappen ook bij nat weer en een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Groet,
Ron
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jul 2008, 11:28

Ik heb de Dunlop runflats gehad en ook inmiddels mijn 2e setje Pirelli Euforia runflats. Hoewel ik hier op het forum meestal minder positieve reakties lees op de runflatbanden in het algemeen (worden als erg stug en hard ervaren) ben ik wel tevreden over de runflats. De Dunlops vond ik bij nat weer beter (water werd beter afgevoerd) en ze gingen erg lang mee. De Pirelli's zijn daarentegen stiller, eerder aan vervanging toe en iets goedkoper in aanschaf.

Mbt wielspin in z'n 1e, 2e, 3e versnelling: Dit had ik bij m'n Cooper niet zo, maar bij m'n Cooper S wel. Heeft naar mijn idee gewoon te maken met de enorme hoeveelheid pk's die de voorwielen te verwerken krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er banden zijn die dit kunnen voorkomen. Bovendien ben je op zoek naar nieuwe banden dus zullen de banden die je er nu onder hebt redelijk versleten zijn. Die wielspin zal daardoor dus nog eerder optreden.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 jul 2008, 11:44

Sluit me geheel aan bij Sepp. Ik heb dan wel de dunlop runflats onder de auto (18").
En ben zeer tevreden.. en zeker met nat weer zoals vandaag. :wink:
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

21 jul 2008, 13:08

Ik heb ook die dunlop runflats maar ik wil ze daarintegen er niet meer onder hebben :? dingen hebben naar mijn mening voor geen meter grip, met wegtrekken heb ik met mijn COOPER op nat wegdek zelfs nog wel in 2de wielspin maar ik vind het ergst dat ik het gevoel heb die ie in snelle knikken erop gaat schuiven :? dit is volgens mij wel bij alle runflats heb ik het idee

Greetz BigD
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2008, 13:24

De banden zijn nog niet versleten, vandaar dat ik het vreemd vindt dat de wielen zo doorslippen.
Pirelli's zijn inderdaad stiller maar dat komt volgens mij doordat het rubber wat zachter is (en dus gaan ze ook niet zo lang mee).
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

21 jul 2008, 13:39

Ik heb Bridgestone Potenza's eronder en ik heb ook best wel last met wegrijden op nat wegdek, nahjah last.. je voelt ze beetje weg glijden.. alsof je op het randje rijdt..
R53 :D
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 jul 2008, 13:51

heb onder al mijn auto's michelins gehad,nu dunlop run flats onder mijn Cooper maar ben er ZEER :''O ontevreden over,stug,niet comfortabel,slecht weggedrag bij nat weer!
dus zo gauw ze aan vervanging toe zijn dan weer snel michelins :wink:
NaZGuLL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 jul 2008, 15:15

BigD schreef:Ik heb ook die dunlop runflats maar ik wil ze daarintegen er niet meer onder hebben :? dingen hebben naar mijn mening voor geen meter grip, met wegtrekken heb ik met mijn COOPER op nat wegdek zelfs nog wel in 2de wielspin maar ik vind het ergst dat ik het gevoel heb die ie in snelle knikken erop gaat schuiven :? dit is volgens mij wel bij alle runflats heb ik het idee

Greetz BigD
Schuiven geeft niets, als het maar gebalanceerd schuiven is. 8)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 jul 2008, 15:28

ik heb de Dunlop SP sport RFT.. voor een RFT een erg goede band. Veel grip in het droge en ook als het nat ligt houdt hij goed baan.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 aug 2008, 17:01

18 inch runflat pirelli p zero nero verhaal er nu onder, die dingen zijn echt de beste banden die ik ooit onder een straat auto heb gehad.
bij droog nooit wielspin en met nat alleen in 1 of 2 als je als een malloot op het gas gaat staan.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”