Sleutel afstandsbediening werkt niet naar behoren.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gertvs
One wheel wonder
One wheel wonder

Sleutel afstandsbediening werkt niet naar behoren.

15 sep 2011, 09:19

Hey jongens (en meisjes) :lol:

Ik heb plots een probleem met mijn afstandsbediening om mijn mini open én dicht te doen het probleem is als volgt:

De auto openen of sluiten met de afstandsbediening gaat soms wel, maar dan moet ik écht al bij de auto staan, terwijl deze in het begin gewoon vanop 5m gewoon goed werkte. Als ik de auto 1x open of sluit met de afstandsbediening, krijg ik hem meteen erna niet meer open/dicht met de afstandsbediening.

Als de auto op slot staat, krijg ik hem soms ook gewoon niet terug open met de afstandsbediening. Als ik hem dan open met de sleutel in deurslot door hem gewoon open te draaien werkt de centrale vergrendeling ook niet en gaat alleen de bestuurdersdeur open, als ik de deur dan open gaat mijn alarm af..

En het gekste is nog, ik had de auto eergisterenavond weggezet en heel de dag werkte de afstandsbediening normaal toen ik hem wegzette ook.. dag erna wil ik 's morgens vertrekken en doet de afstandsbediening plots zo gek als hierboven beschreven..

Betreft een mini one D van 10/2004, volgens mij kan de sleutel niet open om een de batterij te vervangen (voor zover ik kan zien toch..?)

Bij voorbaat dank.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 sep 2011, 09:29

Volgenmij moet je je boekjes bij de auto ff beter lezen :P
Daar staat in hoe de sleutel open moet..

maar het probleem klink heel bekend (niet mijn MINI) het is denk ik echt de batterij van de sleutel :)
Kan je ook bij de dealer laten doen en dat moet ook niet te veel kosten denk ik zo?! En weet je zeker dat t goed gaat :P haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 sep 2011, 10:14

http://newminiclub.nl/data/MINI_Handbook_nl_Mar03.pdf

en dan pagina 22 of 20 van je eigen boekje :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Gertvs
One wheel wonder
One wheel wonder

15 sep 2011, 13:57

Heb ik gedaan, hier staat dat de batterij zichzelf oplaad tijdens het rijden, zojuist ritje van 3,5u gemaakt (moest toch nog ergens zijn dus maar gelijk vertrokken) en sleutel doet nog steeds niet veel meer.. Sleutel dus toch kapot..?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 sep 2011, 14:02

Ook een oplaadbare batterij kan kapot..
ik zou eerst de batterij vervangen voordat je aan dure dingen gaat denken ;)
Gertvs
One wheel wonder
One wheel wonder

15 sep 2011, 14:26

BMX schreef:Ook een oplaadbare batterij kan kapot..
ik zou eerst de batterij vervangen voordat je aan dure dingen gaat denken ;)
Als ik nou is zou weten hoe die batterij uit mijn sleutel kan.. volgens mij krijg ik mijn sleutel niet open, heb hem intussen als zo goed bekeken en zie nergens een "naad" waar de sleutel open zou kunnen..? ben je zeker dat de sleutel open kan om batterij te vervangen?
coendek
Stoepsleutelaar

15 sep 2011, 17:13

volgens mij kan je hem niet open maken..

zou op moeten laden in het slot.. :?
Marcel Always Open
Cabrio-King

15 sep 2011, 19:17

je kunt de sleutel met een mesje opereren en hem zo een nieuwe batterij geven. Ergens op dit forum staat een beschrijving hoe je dit moet doen. Er worden zelfs 2ehands sleutels op ebay aangeboden zo nu en dan.
Echter deze "operatie" is gewoon onwijs onhandig dus ik zou eerst even goed inlezen en dan bepalen of je dit aandurft.

ik zou het zelf wel weten; ik bel de dealer wel. (en maak een prijsafspraak vooraf).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”