Nu heb ik in eerste instantie altijd geluisterd naar datgene wat mijn plaatselijke bandenboer te vertellen had. In tweede instantie ook weer omdat het een kennis van me is. So far so good.
Sinds gisteren, 1 november 2012 hebben we een nieuwe Europese wet die voorziet dat elke band die in Europa verkocht gaat worden voorzien moet zijn van een soort van consumenten certificaat (sticker) met enkele richtlijnen.
1: Verbruik
2: Wegligging-Remafstand
3: Decibel
Nu ben ik het één en ander eens gaan nakijken op de bekende websites als autobandenonline ... en heb ik voor mijn bandenmaat 205-45-17" gaan zoeken en vergelijken. Dit roept toch wat vragen op als je moet vergelijken.
De meest goedkoopste bijvoorbeeld van het merk Sunny

1: Is Europa (wederom) gek geworden en hebben we hier weer te maken met pure theoretische Kafka?
2: Hebben we steeds te dure merkbanden gekocht en de evengoede alternatieve goedkopere merken laten liggen?
Wat zijn de ervaringen van winterbanden rijders hieromtrent? Wie rijdt er met pakweg Bridgestone's, Pirelli's of andere A-merken? Wie heeft er ervaring met de zogenaamde 'B' merken? Ik ben toch even verschoten van die zogenaamde quoteringen van Europa

Uiteindelijk, als de Italiaanse Pirelli van pakweg 175€ dezelfde waarde's krijgt opgelegd als de Taiwanese Nangkang van +-75€.
Waarom zou ik dan +- 100€ per band X4 = 400€ meer uitgeven aan de Pirelli's?
Nu, ik heb nog geen band gekocht (al wordt het wel dringend