mijn vorige aftermarket alarm is er mee gestopt nu heb ik een nieuwe geïnstalleerd en hier zit een extra optie op voor het automatissch sluiten van de ramen bij het activeren van het alarm, voor het sluiten van de ramen is één draad aanwezig (rood) en deze moet aangesloten worden op een comfortrelais wat standaard in de auto zit of een eigen gemaakt systeem.
na een eindeloos gezoek kom ik daar maar niet achter waar die nu zit, het enigste wat ik kan vinden is een witte draad die van de body control unit komt (rechtsonder bijrijder) en dat die voor het openen en sluiten van de ramen is.
nu is mijn vraag, waar kan ik deze draad het beste op aanlsuiten zodat allebeide ramen dicht gaan met het activeren van het alarm, als dat al mogelijk is.
verder is van het vorige alarm de knipperlichten niet gebruikt en in de handleiding van de nieuwe staat dat ik twee draden (bruin) aan moet sluiten aan de linker en rechter voedingsdraad van de knipperlichten, deze zouden moeten komen van het knipperlichtrelais, misschien weet iemand waar die zich bevind, ik heb zelf het vermoeden dat hij achter de alarmlichten zit.
voor dat ik alles ga uitbouwen en op zoek ga naar waar die relais zit weet misschien iemand anders hier waar die dan wel zit.
verder heb ik allerlei schema's bekeken en ik kom er maar niet achter welke draden ik nu moet gebruiken voor zowel auto ramen en knipperlichten.
ps,
even voor de reccords, ik rijd nu al zeker 2,5 jaar rond in de mini en tot nu toe geen enkele reparatie of rare gebeurtenis, ben heel blij met het karretje

het enigste is dat mij vorige alarm mij €1400 euro bespaard heeft, er reed iemand met de trekhaak in de voorkant van mijn mini (was zelf niet in de buurt) vervolgens ging het alarm af, de persoon in kwestie keek even rond en zag niemand, en je raad het al vroemm vroem weggereden, ik had geluk dat iemand het gejank van het alarm in gaten kreeg en netjes het kenteken heeft opgeschreven en aan mij doorgegeven heeft, daarna meteen aangifte gedaan de persoon opgespoord en hij kon dokken, altans zijn verzekering, hij wist ook nog te verklaren ik dacht dat het nog wel mee viel.
al met al wat een goedkoop alarmpje nog aan kosten kan schelen.