Mmm........heb sinds vorige week raam aan bijrijderskant dat niet compleet meer zakt en automatisch omhoog komt bij sluiten van de deur. Bij R55/R56 zelfde verhaal? Reset via accu los en knopje omhoog houden? Kan ook motortje zijn?
Nog een overeenkomst met schuifdak? Want ook die gaat soms pas na 2-3 keer open of door er een duwtje aan te geven. (net of ie blijft hangen of niet sterk genoeg is)
Linker portierraam werkt niet meer, motor defect
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als de motor hapert dan zal het vast daaraan liggen. Als hij alleen niet goed sluit bij deur dicht kan het helpen om de stuurmodule te resetten.
Accu los daarna accu weer vast dan de deur dicht doen en contact aan en vervolgens de schakelaar voor dat raam 5 sec omhoog houden
Accu los daarna accu weer vast dan de deur dicht doen en contact aan en vervolgens de schakelaar voor dat raam 5 sec omhoog houden

- Glenn-DUB
- Be Mini
Bericht
mijn raam reageert niet meer????? HELP
Beste forumleden,
Sinds vanmiddag wou mijn vriendin het raam open doen maar hij ging dus niet naar beneden
naar eindeloos het hendeltje naar beneden te drukken zonder resultaat ging ik er van uit dat er iets niet goed was.
Ik hoor wel een getik uit de deur komen als ik het raam naar beneden wil doen, dus denk dus dat mijn motortje kapot is, voordat ik alles begin te slopen wil ik toch graag info aan jullie vragen, misschien is het wel iets kleins of iets anders?
Weet iemand ook wat een neiuw motortje kost en hoe kan ik dat het beste vervangen en kan ik de deurpaneel ook makkelijk er af halen????
Alvast bedankt voor het helpen
Sinds vanmiddag wou mijn vriendin het raam open doen maar hij ging dus niet naar beneden

Ik hoor wel een getik uit de deur komen als ik het raam naar beneden wil doen, dus denk dus dat mijn motortje kapot is, voordat ik alles begin te slopen wil ik toch graag info aan jullie vragen, misschien is het wel iets kleins of iets anders?
Weet iemand ook wat een neiuw motortje kost en hoe kan ik dat het beste vervangen en kan ik de deurpaneel ook makkelijk er af halen????
Alvast bedankt voor het helpen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
@Werner, ik heb de hele mikmak er nu ook uit liggen maar heb de fout gemaakt door de motor los te halen vh kabelmechanisme. Hierdoor is die katrol eruit gesprongen en dat krijg je vgl mij niet meer goed. Kabel is dus ook beschadigd
Ik neem aan dat dit bij jou niet gebeurd is ?? Indien wel dan ben ik erg benieuwd hoe je het weer goed in elkaar hebt gekregen.
Ik neem aan dat dit bij jou niet gebeurd is ?? Indien wel dan ben ik erg benieuwd hoe je het weer goed in elkaar hebt gekregen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
In de DIY sectie heb ik een tijd geleden al zelf een DIY samengeknutseld uit verschillende bronnen waar hiervoor specifiek gewaarschuwd.
Nieuwe halen dus. Die kost dacht ik 100 Euro. De motor zelf kost nog eens ongeveer 100 Euro.DIY schreef:Achtung!
Umlenkrolle (3) darf nicht aus Montageplatte (4)
herausgezogen werden.
Fensterheber muss in diesem Fall erneuert werden!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die heb ik gelezen Berthil ...................................................... nadat ik alles al losgehaald had ......
.... als ik veel zin heb maak ik wel weer een DIY met goede foto's .....
Berthil schreef:In de DIY sectie heb ik een tijd geleden al zelf een DIY samengeknutseld uit verschillende bronnen waar hiervoor specifiek gewaarschuwd.
Nieuwe halen dus. Die kost dacht ik 100 Euro. De motor zelf kost nog eens ongeveer 100 Euro.DIY schreef:Achtung!
Umlenkrolle (3) darf nicht aus Montageplatte (4)
herausgezogen werden.
Fensterheber muss in diesem Fall erneuert werden!
Die heb ik gelezen Berthil ...................................................... nadat ik alles al losgehaald had ......
.... als ik veel zin heb maak ik wel weer een DIY met goede foto's .....
- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Bij Paul zijn clubman was dat ook, is onder garantie verholpen, moest opnieuw ingelezen worden!smartie schreef:Mmm........heb sinds vorige week raam aan bijrijderskant dat niet compleet meer zakt en automatisch omhoog komt bij sluiten van de deur. Bij R55/R56 zelfde verhaal? Reset via accu los en knopje omhoog houden? Kan ook motortje zijn?
Nog een overeenkomst met schuifdak? Want ook die gaat soms pas na 2-3 keer open of door er een duwtje aan te geven. (net of ie blijft hangen of niet sterk genoeg is)

- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Electrisch raam
Hoi,
Mijn electrische raam van de bestuurderskant werkt niet meer. Iemand een idee? Of moet ik naar de stealer?
Killer-Bee
Mijn electrische raam van de bestuurderskant werkt niet meer. Iemand een idee? Of moet ik naar de stealer?
Killer-Bee
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Electrisch raam
Motor vervangen ! als je het zelf gaat doen eerst het verhaal hierboven goed lezenKiller-Bee schreef:Hoi,
Killer-Bee

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- pits
- Leerling Mini lid
Bericht
elec. raam pasagierszijde werkt niet ?
beste
mijn elec. raam aan de pasagierszijde werkt niet meer in de mini van mij dochter
wel klikt het motortje als je de raam bedienig gebruikt en dus hoor je het motortje schakelen
en heeft een monteur me gezegd dat als je het motortje hoord er ergens een kabelbreuk of
iets dergelijks moet zijn
ik heb het paneel erafgehaald maar kan nergens iets zien of er een kabelbreuk is
en zie voor de rest ook niets geks
weet iemand van jullie wat dit kan zijn
bij voorbaat dank alvast
harry
mijn elec. raam aan de pasagierszijde werkt niet meer in de mini van mij dochter
wel klikt het motortje als je de raam bedienig gebruikt en dus hoor je het motortje schakelen
en heeft een monteur me gezegd dat als je het motortje hoord er ergens een kabelbreuk of
iets dergelijks moet zijn
ik heb het paneel erafgehaald maar kan nergens iets zien of er een kabelbreuk is
en zie voor de rest ook niets geks
weet iemand van jullie wat dit kan zijn
bij voorbaat dank alvast
harry
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors