Linker portierraam werkt niet meer, motor defect

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jun 2009, 12:32

Mmm........heb sinds vorige week raam aan bijrijderskant dat niet compleet meer zakt en automatisch omhoog komt bij sluiten van de deur. Bij R55/R56 zelfde verhaal? Reset via accu los en knopje omhoog houden? Kan ook motortje zijn?
Nog een overeenkomst met schuifdak? Want ook die gaat soms pas na 2-3 keer open of door er een duwtje aan te geven. (net of ie blijft hangen of niet sterk genoeg is)
Regards
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2009, 16:31

Als de motor hapert dan zal het vast daaraan liggen. Als hij alleen niet goed sluit bij deur dicht kan het helpen om de stuurmodule te resetten.
Accu los daarna accu weer vast dan de deur dicht doen en contact aan en vervolgens de schakelaar voor dat raam 5 sec omhoog houden :wink:
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

mijn raam reageert niet meer????? HELP

13 jun 2009, 18:14

Beste forumleden,

Sinds vanmiddag wou mijn vriendin het raam open doen maar hij ging dus niet naar beneden :( naar eindeloos het hendeltje naar beneden te drukken zonder resultaat ging ik er van uit dat er iets niet goed was.

Ik hoor wel een getik uit de deur komen als ik het raam naar beneden wil doen, dus denk dus dat mijn motortje kapot is, voordat ik alles begin te slopen wil ik toch graag info aan jullie vragen, misschien is het wel iets kleins of iets anders?

Weet iemand ook wat een neiuw motortje kost en hoe kan ik dat het beste vervangen en kan ik de deurpaneel ook makkelijk er af halen????

Alvast bedankt voor het helpen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 jun 2009, 19:14

werner schreef:@Berthil dan kan ik de kapotte reviseren voor reserve :wink:
Dat is eigenlijk wel een goed idee :)
Kan op zijn gemak gebeuren dan.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 jun 2009, 22:28

@Werner, ik heb de hele mikmak er nu ook uit liggen maar heb de fout gemaakt door de motor los te halen vh kabelmechanisme. Hierdoor is die katrol eruit gesprongen en dat krijg je vgl mij niet meer goed. Kabel is dus ook beschadigd

Ik neem aan dat dit bij jou niet gebeurd is ?? Indien wel dan ben ik erg benieuwd hoe je het weer goed in elkaar hebt gekregen.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jun 2009, 23:11

Bij ,mij is dit niet gebeurd! Ik heb een TIS CD van bmw en daar staat een beschrijving in.
Als het mechaniek is losgesprongen is dit niet meer goed te krijgen volgens de mannen van BMW.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 jun 2009, 23:48

In de DIY sectie heb ik een tijd geleden al zelf een DIY samengeknutseld uit verschillende bronnen waar hiervoor specifiek gewaarschuwd.
DIY schreef:Achtung!
Umlenkrolle (3) darf nicht aus Montageplatte (4)
herausgezogen werden.
Fensterheber muss in diesem Fall erneuert werden!
Nieuwe halen dus. Die kost dacht ik 100 Euro. De motor zelf kost nog eens ongeveer 100 Euro.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jun 2009, 06:08

Berthil schreef:In de DIY sectie heb ik een tijd geleden al zelf een DIY samengeknutseld uit verschillende bronnen waar hiervoor specifiek gewaarschuwd.
DIY schreef:Achtung!
Umlenkrolle (3) darf nicht aus Montageplatte (4)
herausgezogen werden.
Fensterheber muss in diesem Fall erneuert werden!
Nieuwe halen dus. Die kost dacht ik 100 Euro. De motor zelf kost nog eens ongeveer 100 Euro.

Die heb ik gelezen Berthil ...................................................... nadat ik alles al losgehaald had ......

.... als ik veel zin heb maak ik wel weer een DIY met goede foto's .....
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

29 jun 2009, 07:47

smartie schreef:Mmm........heb sinds vorige week raam aan bijrijderskant dat niet compleet meer zakt en automatisch omhoog komt bij sluiten van de deur. Bij R55/R56 zelfde verhaal? Reset via accu los en knopje omhoog houden? Kan ook motortje zijn?
Nog een overeenkomst met schuifdak? Want ook die gaat soms pas na 2-3 keer open of door er een duwtje aan te geven. (net of ie blijft hangen of niet sterk genoeg is)
Bij Paul zijn clubman was dat ook, is onder garantie verholpen, moest opnieuw ingelezen worden! :wink:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jun 2009, 14:32

Bij Paul zijn clubman was dat ook, is onder garantie verholpen, moest opnieuw ingelezen worden! :wink:

Inlezen :s Het is dat het onder garantie was :wink:
Mechanisch afstellen en 5sec in hoogste stand vast houden en klaar is kees :wink:
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Electrisch raam

17 jul 2009, 21:23

Hoi,

Mijn electrische raam van de bestuurderskant werkt niet meer. Iemand een idee? Of moet ik naar de stealer?

Killer-Bee
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Electrisch raam

18 jul 2009, 10:28

Killer-Bee schreef:Hoi,

Mijn electrische raam van de bestuurderskant werkt niet meer. Iemand een idee? Of moet ik naar de stealer?

Killer-Bee
Motor vervangen ! als je het zelf gaat doen eerst het verhaal hierboven goed lezen :wink:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Electrisch raam

18 jul 2009, 11:10

HIER heb ik nog een DIY gemaakt met pics.
pits
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

elec. raam pasagierszijde werkt niet ?

22 aug 2012, 11:19

beste
mijn elec. raam aan de pasagierszijde werkt niet meer in de mini van mij dochter
wel klikt het motortje als je de raam bedienig gebruikt en dus hoor je het motortje schakelen
en heeft een monteur me gezegd dat als je het motortje hoord er ergens een kabelbreuk of
iets dergelijks moet zijn
ik heb het paneel erafgehaald maar kan nergens iets zien of er een kabelbreuk is
en zie voor de rest ook niets geks
weet iemand van jullie wat dit kan zijn

bij voorbaat dank alvast
harry

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”