Poetsen & cleanen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jul 2007, 14:01

Exactemundo :)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2007, 14:08

Leuk dat er nog zo'n poetsfreak op het forum zit :mrgreen:
Volgende stap is machinaal hè Nexus, dan wordt het pas echt leuk :wink: :D
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

26 jul 2007, 15:33

Hier nog een. :mrgreen:

Afbeelding

Geweldig spul !

Grtz,
Rob
DEMini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 jul 2007, 15:42

Mooie verzameling. Ik moet nog kijken welke spullen ik uit Robbee's lijst ga kopen om de lak van mijn MINI helemaal schoon te maken. Het is toch een hele hoop geld :cry:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2007, 15:49

Mooie verzameling Rob!
Misschien leuk om een keertje samen te gaan poetsen met wat andere poetsidioten :mrgreen:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2007, 17:31

Sinds de MINI bij ons op de oprit staat is ook de Meguiar's bij ons in huis gekomen en het is echt geweldig spul. Ik gebruikte altijd al de NXT Car Wash met de Wash Mitt (en drogen met de Water Magnet) en de NXT Tech Wax i.c.m. de pads van Meguiar's en daar was ik altijd al zeer goed over te spreken. Vorige week heb ik voor het eerst de klei gebruikt met de Quick Detailer en dat is helemaal fantastisch spul. Ongelooflijk hoe veel mooier en gladder hij wordt na het kleien, hoe goed je de auto van tevoren ook hebt gewassen met de Car Wash. Het lijkt allemaal vrij duur, maar je hebt overal maar weinig van nodig en de auto wordt zo veel mooier dan wanneer hij door de (ook niet al te goedkope) wasstraat gaat.
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

26 jul 2007, 19:23

Ralph-cooper schreef:Mooie verzameling Rob!
Misschien leuk om een keertje samen te gaan poetsen met wat andere poetsidioten :mrgreen:
Dat hebben we toch in Alkmaar al gedaan ? Ik herinner me nog dat je daar ook al met een machine aan de gang was.
Het poetsvirus heeft je toen te pakken genomen volgens mij >)

Wat voor machine heb je aangeschaft ? En poets je iedere keer met die machine ?

Ik doe het met de hand, maar de Mini is nog geen half jaar oud en ik denk dat als ik de lak en de waslaag goed verzorg dat ik dan eigenlijk geen machine nodig heb.

Grtz,
Rob
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2007, 19:45

Klopt ja, sindsdien is het (helaas voor de bankrekening :wink:) een beetje begonnen en ben ik me erin gaan verdiepen :lol:
Ik gebruikte eerst een puur roterende (had ik al liggen), maar heb nu een goedkope excentrische erbij gekocht (Parkside van de Lidl :roll:).
Bij de laatste hoef je net wat minder op te letten als je bezig bent, want je kan het niet zo snel fout doen wat ik wel relaxed vind. Ik poets niet elke keer met de machine, eens in de zoveel poetsbeurten gebruik ik 'm.
Bij jou zal machinaal idd niet zo nuttig zijn omdat je auto tijdens jou bezit nooit een spons of wasstraat zal zien. Gewoon netjes met de hand je waxlaagje bijhouden :)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2007, 20:20

knip
Ivo schreef:Vorige week heb ik voor het eerst de klei gebruikt met de Quick Detailer en dat is helemaal fantastisch spul. Ongelooflijk hoe veel mooier en gladder hij wordt na het kleien, hoe goed je de auto van tevoren ook hebt gewassen met de Car Wash. Het lijkt allemaal vrij duur, maar je hebt overal maar weinig van nodig en de auto wordt zo veel mooier dan wanneer hij door de (ook niet al te goedkope) wasstraat gaat.
knip

en de grap is, doordat de lak gladder is zijn alle wax/poets producten nogeens makkelijker te verwerken ook :roll: :wink:
Bsim67
Be Mini
Be Mini

05 aug 2007, 08:53

Is die klei ook goed te gebruiken bij het verwijderen van 'teer' op de achterklep? Zijn op vakantie door Duitsland gereden ('s nachts!) en daar waren ze aan de weg bezig, het was net of je wagen 'gesteenstraald' werd!!
Compressed air is GREAT!!
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 aug 2007, 09:22

Jawel, ook de teerspetters krijg je weg met de klei en detailer, het is echt fantastisch spul.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 aug 2007, 10:39

Meer uitleg over die klei? Welk product is dat?
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 aug 2007, 10:46

meguiars detailler clay
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 aug 2007, 13:01

Ja joh, lekker je auto kleien! Naar mijn mening een van de betere producten om echt een goed resultaat te krijgen.

Afbeelding
Quik Clay Detailing System
Boomhars, spuitnevel en industriële neerslag zijn slechts enkele contaminaties die zich vasthechten aan onze autolak waardoor deze ruw aanvoelt en er vaag uitziet.

Meguiar's Quik Clay Detailing system herstelt snel en veilig deze "net als glas" finish.

Polish en Wax kunnen voortaan snel aangebracht en uitgewreven worden met een verpletterend resultaat.

Zijn er eigenlijk ook nog mensen actief op het Meguiars forum?
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 aug 2007, 10:07

Ik niet, zit er eigenlijk tot nu toe alleen te lezen :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”