Poetsen & cleanen?
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Leuk dat er nog zo'n poetsfreak op het forum zit
Volgende stap is machinaal hè Nexus, dan wordt het pas echt leuk

Volgende stap is machinaal hè Nexus, dan wordt het pas echt leuk

- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooie verzameling Rob!
Misschien leuk om een keertje samen te gaan poetsen met wat andere poetsidioten

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Sinds de MINI bij ons op de oprit staat is ook de Meguiar's bij ons in huis gekomen en het is echt geweldig spul. Ik gebruikte altijd al de NXT Car Wash met de Wash Mitt (en drogen met de Water Magnet) en de NXT Tech Wax i.c.m. de pads van Meguiar's en daar was ik altijd al zeer goed over te spreken. Vorige week heb ik voor het eerst de klei gebruikt met de Quick Detailer en dat is helemaal fantastisch spul. Ongelooflijk hoe veel mooier en gladder hij wordt na het kleien, hoe goed je de auto van tevoren ook hebt gewassen met de Car Wash. Het lijkt allemaal vrij duur, maar je hebt overal maar weinig van nodig en de auto wordt zo veel mooier dan wanneer hij door de (ook niet al te goedkope) wasstraat gaat.

- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Het poetsvirus heeft je toen te pakken genomen volgens mij
Wat voor machine heb je aangeschaft ? En poets je iedere keer met die machine ?
Ik doe het met de hand, maar de Mini is nog geen half jaar oud en ik denk dat als ik de lak en de waslaag goed verzorg dat ik dan eigenlijk geen machine nodig heb.
Grtz,
Rob
Dat hebben we toch in Alkmaar al gedaan ? Ik herinner me nog dat je daar ook al met een machine aan de gang was.Ralph-cooper schreef:Mooie verzameling Rob!
Het poetsvirus heeft je toen te pakken genomen volgens mij

Wat voor machine heb je aangeschaft ? En poets je iedere keer met die machine ?
Ik doe het met de hand, maar de Mini is nog geen half jaar oud en ik denk dat als ik de lak en de waslaag goed verzorg dat ik dan eigenlijk geen machine nodig heb.
Grtz,
Rob
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klopt ja, sindsdien is het (helaas voor de bankrekening
) een beetje begonnen en ben ik me erin gaan verdiepen 
Ik gebruikte eerst een puur roterende (had ik al liggen), maar heb nu een goedkope excentrische erbij gekocht (Parkside van de Lidl
).
Bij de laatste hoef je net wat minder op te letten als je bezig bent, want je kan het niet zo snel fout doen wat ik wel relaxed vind. Ik poets niet elke keer met de machine, eens in de zoveel poetsbeurten gebruik ik 'm.
Bij jou zal machinaal idd niet zo nuttig zijn omdat je auto tijdens jou bezit nooit een spons of wasstraat zal zien. Gewoon netjes met de hand je waxlaagje bijhouden

Ik gebruikte eerst een puur roterende (had ik al liggen), maar heb nu een goedkope excentrische erbij gekocht (Parkside van de Lidl

Bij de laatste hoef je net wat minder op te letten als je bezig bent, want je kan het niet zo snel fout doen wat ik wel relaxed vind. Ik poets niet elke keer met de machine, eens in de zoveel poetsbeurten gebruik ik 'm.
Bij jou zal machinaal idd niet zo nuttig zijn omdat je auto tijdens jou bezit nooit een spons of wasstraat zal zien. Gewoon netjes met de hand je waxlaagje bijhouden

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
knip
en de grap is, doordat de lak gladder is zijn alle wax/poets producten nogeens makkelijker te verwerken ook

knipIvo schreef:Vorige week heb ik voor het eerst de klei gebruikt met de Quick Detailer en dat is helemaal fantastisch spul. Ongelooflijk hoe veel mooier en gladder hij wordt na het kleien, hoe goed je de auto van tevoren ook hebt gewassen met de Car Wash. Het lijkt allemaal vrij duur, maar je hebt overal maar weinig van nodig en de auto wordt zo veel mooier dan wanneer hij door de (ook niet al te goedkope) wasstraat gaat.
en de grap is, doordat de lak gladder is zijn alle wax/poets producten nogeens makkelijker te verwerken ook

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jawel, ook de teerspetters krijg je weg met de klei en detailer, het is echt fantastisch spul.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja joh, lekker je auto kleien! Naar mijn mening een van de betere producten om echt een goed resultaat te krijgen.

Zijn er eigenlijk ook nog mensen actief op het Meguiars forum?

Quik Clay Detailing System
Boomhars, spuitnevel en industriële neerslag zijn slechts enkele contaminaties die zich vasthechten aan onze autolak waardoor deze ruw aanvoelt en er vaag uitziet.
Meguiar's Quik Clay Detailing system herstelt snel en veilig deze "net als glas" finish.
Polish en Wax kunnen voortaan snel aangebracht en uitgewreven worden met een verpletterend resultaat.
Zijn er eigenlijk ook nog mensen actief op het Meguiars forum?
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors