Airbag lampje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: airbag lampje

06 jan 2011, 21:51

Quinten schreef:mijn airbag lampje brand, ik moet binnenkort keuring dus moet het nu echt verhelpen..
wat kan het allemaal zijn dan loop ik het even na!
alvast bedankt!
De dealer wist mij te vertellen dat een MINI die jij en ik hebben (uit 2002) nog wel eens last kon hebben van een storing bij de gordelspanners. Als je echt wil weten waar hij vandaan komt moet je hem uitlezen. Bij de dealer of met eigen apparatuur :wink: Succes ermee.
Quinten
Be Mini
Be Mini

06 jan 2011, 21:53

oke!
dan wordt het toch maar langs de dealer om uit te lezen, moet zoiezo ook nog achterruitenwisser halen...

thanks
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2011, 20:28

Quinten schreef:oke!
dan wordt het toch maar langs de dealer om uit te lezen, moet zoiezo ook nog achterruitenwisser halen...

thanks
Hoe is dit afgelopen?

Ik kreeg onlangs een rekening van 72,- voor het uitlezen/doorsolderen van de dealer... toch een beetje jammer.

Ga proberen coulance te fiksen m.b.v. die brief van Mini USA... die erkennen dit veelvoorkomende probleem en verlengen de garantie hier op naar 10 jaar... Proberen kan geen kwaad toch?! zal hier de ontwikkelingen plaatsen.
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 feb 2011, 19:56

Shag schreef:
Quinten schreef:oke!

thanks
Hoe is dit afgelopen?

Ik kreeg onlangs een rekening van 72,- voor het uitlezen/doorsolderen van de dealer... toch een beetje jammer.

Ga proberen coulance te fiksen m.b.v. die brief van Mini USA... die erkennen dit veelvoorkomende probleem en verlengen de garantie hier op naar 10 jaar... Proberen kan geen kwaad toch?! zal hier de ontwikkelingen plaatsen.
Heeft de dealer jouw airbagstekker gesoldeerd en vervolgens uitgelezen? Hm, dat is misschien ook het proberen waard :wink:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 feb 2011, 19:58

Yep!

Net nog bij de dealer geweest en wat geinformeerd..helaas is Mini Nederland stukken minder klantgericht dan Mini USA volgens de dealer. Best wel logisch eigenlijk. zal hier dus gewoon dokken worden zonder coulance.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 feb 2011, 01:07

Hmm dat is jammer Sjaak, had mooi kunnen zijn... maarja het lastig hier uit deze maatschappij geld vandaan troggelen..
BenCooper
4 op een rij!
4 op een rij!

28 dec 2011, 13:26

die van mij brand ook opeens vanuit het niets. Volgens mij nadat de bijrijdersstoel naar voren en naar achteren was geschoven, anders zou ik het echt niet weten. Waar zit deze stekker precies, kan iemand dat aangeven ?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 dec 2011, 14:27

Misschien moet je het topic even doorlezen?

De stekker zit onder de stoel maar het lampje kan beide stekkers zijn.
Stoelairbag of gordelspanner.
Birraio
One wheel wonder
One wheel wonder

Stekkers onder de stoelen - airbaglampje

17 jul 2012, 14:54

Goedemiddag,

Afgelopen zaterdag Mini uit 2002 gekocht en airbag lampje blijft branden, auto bij handelaar gekocht en moet binnenkort terug voor het uitzetten van het lampje, iets over het solderen ofzo...

Kwam onder de bijrijders stoel stekkers tegen, grote brede gele en kleine gele die uit een blauwe stekkercombinatie komt met daarin een grijs blokje, een een grijze stekker.
Onder de bestuurders stoel zit net zon set maar dan niet met het grote gele blok, wel de kleine grijze stekker.
http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /62927.jpg hier de foto.. hoop dat plaatsen is gelukt...

Dit heeft geheid met de airbag lamp die blijft branden te maken maar kan ik dat kleine grijze blokje er zomaar uit halen en het weer doorstekkeren of gaat er dan iets fout. Of hoe is de normale combinatie van de blokjes?
Kan iemand mij uitleg geven wat het beste te doen? Of wat zit er anders fout?
Alvast bedankt voor een reactie!
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jul 2012, 19:36

Hoi
Dat solderen van de stekkers onder de stoelen is niet echt een fraai oplossing.
Het probleem zit in het verschil in materiaal van de stekkers.
Wat je het beste kunt doen is in de stekkers met de mannetjes de pennetjes iets verbuigen naar het massa lipje waardoor je een iets grotere aanlegdruk maakt in de stekker zodat je geen overgangsweerstand meer heb.
Gr Ben
Minipepper02
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jul 2012, 10:40

Hoi Nou ik heb hetzelfde probleem, net mini uit 2003 gekocht, bij uitlezen left side airbag en stuurairbag melding, bij resetten van uitlezen ging lampje even uit, maar nu bij starten brand hij weer..
Zijn deze draden gekoppeld met het stuur? zit hier een apparte stekkergroep op? waar moet ik het anders in zoeken?

graag jullie hulp

Groetjes
MCS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jul 2012, 12:44

Ook bij mijn is vandaag de bekende rode lantaarn gaan branden :cry: :cry: Zal de zaken is nalopen zoals hier omschreven in het topic, bedankt voor de geplaatste tips! :o

PS Minipepper02 jet is netter om je eerst even voor te stellen op het forum :oops:

Groet MCS :mrgreen:
Bartman
One wheel wonder
One wheel wonder

06 okt 2012, 21:52

Hoi,
Ook bij mij is, na een schoonmaakbeurt, het airbaglampje gaan branden. De gele en blauwe stekkers heb ik gevonden maar deze zitten zo vast dat ik niet harder durft te trekken. Zowel de klemming aan de stoel, als de klemming van de stekkers zelf. Stekker zelf zal wel een indrukpalletje opzitten.
Vraag is dus, hoe krijg ik ze los van de stoel?
2e vraag is, is er iemand in de buurt van Hoorn met een resetapparaatje? (De dealer is nogal prijzig voor 1 minuutje werk heb ik begrepen)
Vet fun zo'n Cooper-S!!
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 okt 2012, 22:03

Bartman schreef:is er iemand in de buurt van Hoorn met een resetapparaatje?
Zo'n 160km valt daar zeker niet onder? :mrgreen:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Bartman
One wheel wonder
One wheel wonder

06 okt 2012, 22:22

Hmmm, wel een lekker ritje natuurlijk! :D Maar met de verbruikscijfers van de R53 en de huidige benzineprijs wordt de dealer al snel een goedkoper alternatief :s
Vet fun zo'n Cooper-S!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”