oke!
dan wordt het toch maar langs de dealer om uit te lezen, moet zoiezo ook nog achterruitenwisser halen...
thanks
Airbag lampje
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik kreeg onlangs een rekening van 72,- voor het uitlezen/doorsolderen van de dealer... toch een beetje jammer.
Ga proberen coulance te fiksen m.b.v. die brief van Mini USA... die erkennen dit veelvoorkomende probleem en verlengen de garantie hier op naar 10 jaar... Proberen kan geen kwaad toch?! zal hier de ontwikkelingen plaatsen.
Hoe is dit afgelopen?Quinten schreef:oke!
dan wordt het toch maar langs de dealer om uit te lezen, moet zoiezo ook nog achterruitenwisser halen...
thanks
Ik kreeg onlangs een rekening van 72,- voor het uitlezen/doorsolderen van de dealer... toch een beetje jammer.
Ga proberen coulance te fiksen m.b.v. die brief van Mini USA... die erkennen dit veelvoorkomende probleem en verlengen de garantie hier op naar 10 jaar... Proberen kan geen kwaad toch?! zal hier de ontwikkelingen plaatsen.
- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht
Heeft de dealer jouw airbagstekker gesoldeerd en vervolgens uitgelezen? Hm, dat is misschien ook het proberen waardShag schreef:Hoe is dit afgelopen?Quinten schreef:oke!
thanks

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm dat is jammer Sjaak, had mooi kunnen zijn... maarja het lastig hier uit deze maatschappij geld vandaan troggelen..
- Birraio
- One wheel wonder
Bericht
Stekkers onder de stoelen - airbaglampje
Goedemiddag,
Afgelopen zaterdag Mini uit 2002 gekocht en airbag lampje blijft branden, auto bij handelaar gekocht en moet binnenkort terug voor het uitzetten van het lampje, iets over het solderen ofzo...
Kwam onder de bijrijders stoel stekkers tegen, grote brede gele en kleine gele die uit een blauwe stekkercombinatie komt met daarin een grijs blokje, een een grijze stekker.
Onder de bestuurders stoel zit net zon set maar dan niet met het grote gele blok, wel de kleine grijze stekker.
http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /62927.jpg hier de foto.. hoop dat plaatsen is gelukt...
Dit heeft geheid met de airbag lamp die blijft branden te maken maar kan ik dat kleine grijze blokje er zomaar uit halen en het weer doorstekkeren of gaat er dan iets fout. Of hoe is de normale combinatie van de blokjes?
Kan iemand mij uitleg geven wat het beste te doen? Of wat zit er anders fout?
Alvast bedankt voor een reactie!
Afgelopen zaterdag Mini uit 2002 gekocht en airbag lampje blijft branden, auto bij handelaar gekocht en moet binnenkort terug voor het uitzetten van het lampje, iets over het solderen ofzo...
Kwam onder de bijrijders stoel stekkers tegen, grote brede gele en kleine gele die uit een blauwe stekkercombinatie komt met daarin een grijs blokje, een een grijze stekker.
Onder de bestuurders stoel zit net zon set maar dan niet met het grote gele blok, wel de kleine grijze stekker.
http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /62927.jpg hier de foto.. hoop dat plaatsen is gelukt...
Dit heeft geheid met de airbag lamp die blijft branden te maken maar kan ik dat kleine grijze blokje er zomaar uit halen en het weer doorstekkeren of gaat er dan iets fout. Of hoe is de normale combinatie van de blokjes?
Kan iemand mij uitleg geven wat het beste te doen? Of wat zit er anders fout?
Alvast bedankt voor een reactie!
- Ben
- 4 op een rij!
Bericht
Hoi
Dat solderen van de stekkers onder de stoelen is niet echt een fraai oplossing.
Het probleem zit in het verschil in materiaal van de stekkers.
Wat je het beste kunt doen is in de stekkers met de mannetjes de pennetjes iets verbuigen naar het massa lipje waardoor je een iets grotere aanlegdruk maakt in de stekker zodat je geen overgangsweerstand meer heb.
Gr Ben
Dat solderen van de stekkers onder de stoelen is niet echt een fraai oplossing.
Het probleem zit in het verschil in materiaal van de stekkers.
Wat je het beste kunt doen is in de stekkers met de mannetjes de pennetjes iets verbuigen naar het massa lipje waardoor je een iets grotere aanlegdruk maakt in de stekker zodat je geen overgangsweerstand meer heb.
Gr Ben
- Minipepper02
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi Nou ik heb hetzelfde probleem, net mini uit 2003 gekocht, bij uitlezen left side airbag en stuurairbag melding, bij resetten van uitlezen ging lampje even uit, maar nu bij starten brand hij weer..
Zijn deze draden gekoppeld met het stuur? zit hier een apparte stekkergroep op? waar moet ik het anders in zoeken?
graag jullie hulp
Groetjes
Zijn deze draden gekoppeld met het stuur? zit hier een apparte stekkergroep op? waar moet ik het anders in zoeken?
graag jullie hulp
Groetjes
- MCS
- Mod virus alert!
Bericht
Ook bij mijn is vandaag de bekende rode lantaarn gaan branden
Zal de zaken is nalopen zoals hier omschreven in het topic, bedankt voor de geplaatste tips!
PS Minipepper02 jet is netter om je eerst even voor te stellen op het forum
Groet MCS

PS Minipepper02 jet is netter om je eerst even voor te stellen op het forum

Groet MCS

- Bartman
- One wheel wonder
Bericht
Hoi,
Ook bij mij is, na een schoonmaakbeurt, het airbaglampje gaan branden. De gele en blauwe stekkers heb ik gevonden maar deze zitten zo vast dat ik niet harder durft te trekken. Zowel de klemming aan de stoel, als de klemming van de stekkers zelf. Stekker zelf zal wel een indrukpalletje opzitten.
Vraag is dus, hoe krijg ik ze los van de stoel?
2e vraag is, is er iemand in de buurt van Hoorn met een resetapparaatje? (De dealer is nogal prijzig voor 1 minuutje werk heb ik begrepen)
Ook bij mij is, na een schoonmaakbeurt, het airbaglampje gaan branden. De gele en blauwe stekkers heb ik gevonden maar deze zitten zo vast dat ik niet harder durft te trekken. Zowel de klemming aan de stoel, als de klemming van de stekkers zelf. Stekker zelf zal wel een indrukpalletje opzitten.
Vraag is dus, hoe krijg ik ze los van de stoel?
2e vraag is, is er iemand in de buurt van Hoorn met een resetapparaatje? (De dealer is nogal prijzig voor 1 minuutje werk heb ik begrepen)
Vet fun zo'n Cooper-S!!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors