Ja, heb m net terug, ik ga het zeker in de gate houden. Hoor hier ook dat bij sommige het niet na de eerste keer direct verholpen was. Maar ze waren vrij zeker van hun zaak, maar we gaan het zien. Anders krijgen ze hem gewoon weer terug.Jenkins schreef:Balen man!![]()
Alvast een tip voor als je je Mini terug hebt: check de eerste paar dagen, bij koude motor, je koelvloeistofniveau!
Grote kans dat er een luchtbel in het systeem zit die zich langzaam maar zeker naar boven werkt.
En dus het vloeistofniveau laat dalen.
Ontluchten is lastig bij deze motor, namelijk.
Lek (thermostaat huis)
- jstuyts
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Hoorn
Bericht
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht
een nieuwe klem op de slag onder het tankje heeft idd geholpen. Echter het tankje was dusdanig op dat deze is vervangen. Nu geen problemen meer, alleen een wit uitgeslagen hitteschilt onder het tankje...
De 'tik' die ik duidelijk hoorde had wellicht te maken met het springen van de oude klem.
De 'tik' die ik duidelijk hoorde had wellicht te maken met het springen van de oude klem.
- jomati
- Leerling Mini lid
Bericht
lucht ? of lekkage ? Help !
Hallo Allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem, mijn koelvloeistoftankje is ook binnen een week onder minimum. Mijn auto gaat morgen voor de 3e keer naar de garage, want ze kunnen niets vinden.Ze hebben het systeem onder druk gezet en niets gevonden. Ik heb ze op dit forum gewezen, maar ze willen niet zomaar wat vervangen zonder dat ze zeker weten dat dat het is.
Nou houd ik mijn auto iedere dag in de gaten en het lijkt wel alsof 's morgens bij het eerste starten er iets gebeurt, dan ligt er namelijk een plasje onder de auto, later op de dag niet meer of nauwelijks.
Gisteren hoorde ik na een tijdje rijden en vervolgens parkeren, ook geborrel onder de motorkap.
Kan het kwestie van alleen maar lucht zijn of is er toch meer aan de hand.
Ik vind het raar dat hij bij koude motor, koelvloeistof eruit "spuugt"
groetjes Mar
Ik heb hetzelfde probleem, mijn koelvloeistoftankje is ook binnen een week onder minimum. Mijn auto gaat morgen voor de 3e keer naar de garage, want ze kunnen niets vinden.Ze hebben het systeem onder druk gezet en niets gevonden. Ik heb ze op dit forum gewezen, maar ze willen niet zomaar wat vervangen zonder dat ze zeker weten dat dat het is.
Nou houd ik mijn auto iedere dag in de gaten en het lijkt wel alsof 's morgens bij het eerste starten er iets gebeurt, dan ligt er namelijk een plasje onder de auto, later op de dag niet meer of nauwelijks.
Gisteren hoorde ik na een tijdje rijden en vervolgens parkeren, ook geborrel onder de motorkap.
Kan het kwestie van alleen maar lucht zijn of is er toch meer aan de hand.
Ik vind het raar dat hij bij koude motor, koelvloeistof eruit "spuugt"
groetjes Mar
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht
Update LEK = dus geen lekkage meer
Re: lucht ? of lekkage ? Help !
Mar, beetje late reactie maar het kan idd van alles zijn. Wat mij opviel was borrelende lekkage van het tankje. Zag er ook een beetje gaar uit (6 jr oud). Weet niet hoe oud de jouwe is maar vervangen kan dus helpen. Kosten vervanging plus tankje 60 tientjes.jomati schreef:Hallo Allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem, mijn koelvloeistoftankje is ook binnen een week onder minimum. Mijn auto gaat morgen voor de 3e keer naar de garage, want ze kunnen niets vinden.Ze hebben het systeem onder druk gezet en niets gevonden. Ik heb ze op dit forum gewezen, maar ze willen niet zomaar wat vervangen zonder dat ze zeker weten dat dat het is.
Nou houd ik mijn auto iedere dag in de gaten en het lijkt wel alsof 's morgens bij het eerste starten er iets gebeurt, dan ligt er namelijk een plasje onder de auto, later op de dag niet meer of nauwelijks.
Gisteren hoorde ik na een tijdje rijden en vervolgens parkeren, ook geborrel onder de motorkap.
Kan het kwestie van alleen maar lucht zijn of is er toch meer aan de hand.
Ik vind het raar dat hij bij koude motor, koelvloeistof eruit "spuugt"
groetjes Mar
Update LEK = dus geen lekkage meer
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
MY TURN
thermostaathuis naar zn grootje
Ik wist al dat er een haarscheurtje zat, laatst afgeperst bij de dealer. Ben de afgelopen weken liters koelvloeistof verloren. Maar ach de monteur verzekerde mij dat ik het wel kon uitzingen tot dat het gemaakt zou worden volgende week.
F*ck mooi niet. Gister veel in file gereden en de ventilator bleef maar aan slaan. Kreeg de boel dus niet gekoeld.
Mooie boel, net met dit mooie weer blijft m'n MINI mooi op de oprit staan
Wat een geborrel en gepruttel. Koelvloeistof zero........alles dus uitgekotst. Gelukkig gister nog wel thuis gekomen
Dus blijf er nooit meerijden is m'n advies!!!

gr, PC

thermostaathuis naar zn grootje

Ik wist al dat er een haarscheurtje zat, laatst afgeperst bij de dealer. Ben de afgelopen weken liters koelvloeistof verloren. Maar ach de monteur verzekerde mij dat ik het wel kon uitzingen tot dat het gemaakt zou worden volgende week.
F*ck mooi niet. Gister veel in file gereden en de ventilator bleef maar aan slaan. Kreeg de boel dus niet gekoeld.
Mooie boel, net met dit mooie weer blijft m'n MINI mooi op de oprit staan


Dus blijf er nooit meerijden is m'n advies!!!

gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
MY Turn Too,
Vorige week zag ik dat de koelvloeistof onder de min stond. Dus even bijgevuld en ik dacht nog na 25000km (na de 1e beurt) is dat niet zo gek. Helaas nog geen 100km later reservoir weer op zelfde lege niveau. Vandaag dus even check bij
de dealer gedaan en ja hoor kassa THERMOSTAATHUIS kaduuk. Kosten ongeveer 200 euro incl BTW.
Nu moet de MINI zowiezo over 3000km een grote beurt, dus volgende week krijgt ie een grote beurt incl een nieuw thermostaat huisje. Coulance = out of the question zeiden ze helaas
.
Anyways wat een slecht systeem als het bij iedereen kapot gaat.
Groeten
Vorige week zag ik dat de koelvloeistof onder de min stond. Dus even bijgevuld en ik dacht nog na 25000km (na de 1e beurt) is dat niet zo gek. Helaas nog geen 100km later reservoir weer op zelfde lege niveau. Vandaag dus even check bij
de dealer gedaan en ja hoor kassa THERMOSTAATHUIS kaduuk. Kosten ongeveer 200 euro incl BTW.
Nu moet de MINI zowiezo over 3000km een grote beurt, dus volgende week krijgt ie een grote beurt incl een nieuw thermostaat huisje. Coulance = out of the question zeiden ze helaas

Anyways wat een slecht systeem als het bij iedereen kapot gaat.
Groeten
- J00st
- 4 op een rij!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Vandaag toen ik terug kwam uit Rotterdam en de auto uit zette bleef de ventilator draaien. Toen ik op de temperatuurmeter van de koelvloeistoftemperatuur keek zag ik dat deze ongeveer 10 graden celcius boven de normale waarde stond. Dus de motor weer even aangezet en de kachel op de hoogste stand. Echter kwam er geen warme lucht uit en toen ik de motorkap omhoog deed voelde de radiator koud aan.
Ik ben toen naar een vriend van mij die bij de garage werkt gereden en hier hebben we hem eerst ontlucht. Dit leverde niet veel op en vervolgens is er 3 liter(!) aan koelvloeistof bijgevuld. Hierna werd de radiateur wel weer warm en werd de kachel ook weer warm. Daarna is er gegeken waar de koelvloeistof precies lekte. Dit is tot op heden onduidelijk want om het moment dat het expansievat van de koelvloeistof onder druk wordt gezet dan lekt er nergens koelvloeistof. Ook is de auto op de brug gegaan en onder de auto was ook niets te zien wat op een lekkage van de koelvloeistof duidde.
Ik heb de auto nu een maand en na de proefrit rook het onder de motorkap naar koelvloeistof dus ik heb ik het koopcontract laten opnemen dat dit verholpen moest worden. Op de auto zit 6 maanden BOVAG garantie. Na een week in het bezit te zijn van de auto heb ik het koelvloeistofpeil zelf gecontrolleerd en dit was toen nog goed. Wel was tijdens het starten een borrelend geluid te horen vanachter het dashbord.
Vanmiddag heb ik gelijk contact opgenomen met de garage waar ik de auto gekocht heb en deze bellen mij morgen terug over de verdere afhandeling.
Groeten, Joost
Ik ben toen naar een vriend van mij die bij de garage werkt gereden en hier hebben we hem eerst ontlucht. Dit leverde niet veel op en vervolgens is er 3 liter(!) aan koelvloeistof bijgevuld. Hierna werd de radiateur wel weer warm en werd de kachel ook weer warm. Daarna is er gegeken waar de koelvloeistof precies lekte. Dit is tot op heden onduidelijk want om het moment dat het expansievat van de koelvloeistof onder druk wordt gezet dan lekt er nergens koelvloeistof. Ook is de auto op de brug gegaan en onder de auto was ook niets te zien wat op een lekkage van de koelvloeistof duidde.
Ik heb de auto nu een maand en na de proefrit rook het onder de motorkap naar koelvloeistof dus ik heb ik het koopcontract laten opnemen dat dit verholpen moest worden. Op de auto zit 6 maanden BOVAG garantie. Na een week in het bezit te zijn van de auto heb ik het koelvloeistofpeil zelf gecontrolleerd en dit was toen nog goed. Wel was tijdens het starten een borrelend geluid te horen vanachter het dashbord.
Vanmiddag heb ik gelijk contact opgenomen met de garage waar ik de auto gekocht heb en deze bellen mij morgen terug over de verdere afhandeling.
Groeten, Joost
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Alle tekenen van de lekkage zijn er. Het is niet altijd makkelijk te vinden waar het lek zit. Succes met de oplossing. Je hebt het gelukkig gemerkt tijdens de proefrit, dat kan je nu heel veel geld gaan schelen!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- J00st
- 4 op een rij!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ik ben blij dat ik er iniedergeval 6 maanden BOVAG garantie op heb. Net heeft de garage gebeld en de werkplaats chef die de afleverbeurt gedaan heeft, die heeft ook tijdens de afleverbeurt het koelvloeistofexpansievat onder druk gezet en toen is er ook geen lek geconstateerd net zoals gisteren nadat er koelvloeistof was bijgevuld.
Vrijdag 16 april gaat de auto terug naar de garage waar ik hem gekocht heb en dan zullen ze hem nakijken.
Groeten, Joost
Vrijdag 16 april gaat de auto terug naar de garage waar ik hem gekocht heb en dan zullen ze hem nakijken.
Groeten, Joost
- Suusje
- Nieuw Lid
Bericht
Thermosstaathuis en koppeling
Heb vandaag mijn Thermosstaathuis+thermosstaat moeten laten vervangen. Heb hier gelezen dat dat bekend probleem is. 300 Euro kost dat. Bij navraag blijkt dat na ±5 jaar en ±100.000 km ook de koppeling de geest kan geven. Ook dat lees ik hier.
Hoe komt Mini wereldwijd weg met deze problemen? Toyota haalt hun auto's gewoon terug. Waarom Mini niet?
Hoe komt Mini wereldwijd weg met deze problemen? Toyota haalt hun auto's gewoon terug. Waarom Mini niet?
- Bukkie
- Mod virus alert!
- Locatie: Huizen
Bericht
Nou een koppeling met 100000 km is zo gek nog niet.
Ligt natuurlijk ook hoe de chauffeur met zijn voet zit tijdens het rijden. Er zijn mensen die hebben altijd hun voet op het koppelingspedaal staan. Die moeten niet raar opkijken als het nog veel eerder gebeurd
Re: Thermosstaathuis en koppeling
Suusje schreef:Heb vandaag mijn Thermosstaathuis+thermosstaat moeten laten vervangen. Heb hier gelezen dat dat bekend probleem is. 300 Euro kost dat. Bij navraag blijkt dat na ±5 jaar en ±100.000 km ook de koppeling de geest kan geven. Ook dat lees ik hier.
Hoe komt Mini wereldwijd weg met deze problemen? Toyota haalt hun auto's gewoon terug. Waarom Mini niet?
Nou een koppeling met 100000 km is zo gek nog niet.
Ligt natuurlijk ook hoe de chauffeur met zijn voet zit tijdens het rijden. Er zijn mensen die hebben altijd hun voet op het koppelingspedaal staan. Die moeten niet raar opkijken als het nog veel eerder gebeurd
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat kan 1 van de oorzaken zijn. Alleen kiest Bmw/mini er voor om voor design te gaan en iets minder voor kwaliteit van materialen. En dat merk je aan de reparaties en aan de prijzen.
En voor wat betreft de terugroepacties en de het commercieel denken en handelen tussen bepaalde automerken daar zit ook een wereld van verschil in...daar kunnen ook leuke discussies over gehouden worden.
En voor wat betreft de terugroepacties en de het commercieel denken en handelen tussen bepaalde automerken daar zit ook een wereld van verschil in...daar kunnen ook leuke discussies over gehouden worden.
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- Locatie: Breda
Bericht
thermosstaathuis+radiateur
maar lijkt me geen reden voor een terugroepactie.
Greetz BigD
Re: Thermosstaathuis en koppeling
zoiezo omdat een koppeling een aan slijtage verheven onderdeel is en wat het thermosstaathuis betrefd, je kan geluk en pech hebben. Ik had pechSuusje schreef:Heb vandaag mijn Thermosstaathuis+thermosstaat moeten laten vervangen. Heb hier gelezen dat dat bekend probleem is. 300 Euro kost dat. Bij navraag blijkt dat na ±5 jaar en ±100.000 km ook de koppeling de geest kan geven. Ook dat lees ik hier.
Hoe komt Mini wereldwijd weg met deze problemen? Toyota haalt hun auto's gewoon terug. Waarom Mini niet?


Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”