Want heb nog steeds het idee dat er wat lucht in zit.. die R56 Works remt zo lekker.. daar was ik wel jaloers op

Ik dacht van ver naar dichtbij; dus rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoorHans schreef:Nu weet ik wel hoe je de remmen moet ontluchten maar er schijnt een speciale volgorde voor te zijn.. eerst links achter of rechtsachter ofzo.. wie weet het of weet waar ik dat terug kan vinden?
Want heb nog steeds het idee dat er wat lucht in zit.. die R56 Works remt zo lekker.. daar was ik wel jaloers op
Robert schreef:Of zoiets:
Bovenstaand apparaatje zorgt dat er druk op je remvloeistof-reservoir gezet wordt. (druk max 2 bar voor de MINI)
En ook zorgt ie ervoor dat remvloeistof wordt bijgevuld, en daarmee voorkom het dat er weer lucht in de leidingen wordt geblazen.
Voor de R50/R52/R53 (zonder DSC):
Eerst achterkant (rechts, dan links) ontluchten.
Aan de voorzijde (rechts, dan links) dan wel je rempedaal bedienen, terwijl de ontluchter er ook op blijft.
Daarna remvloeistof bijvullen tot maximumniveau in het reservoir.
Als je MINI voorzien is van DSC, dan moet je officieel het DSC-systeem ook spoelen en ontluchten. En dat gaat via de diagnose-computer... Het spoelen en ontluchten van DSC gaat vooraf aan het ontluchten van je remmen.
Voor de R56/R55 geldt dezelfde procedure als voor een MINI met DSC, dus ontluchtingscyclus via de diagnosecomputer.
't Is de info van BMWTIS. Daar staat het zelfs nog meer gedailleerd in, zoals bijvoorbeeld dat je minimaal 12x het pedaal moet bedienen bij beide voorwielen bij het ontluchten.Che schreef: Hmmm..... ik heb dit systeem (variant ervan) en het is super easy maar wist niet van bovenstaande procedure.
Heb de remleidingen vernieuwd en hele systeem ververst zonder pompen etc en hij remt als een tierelier (Mini heeft DSC)????
Deutsche Grundlichheit mein Herr !!@mr schreef:is ook een duitse procedure
Robert schreef:'t Is de info van BMWTIS. Daar staat het zelfs nog meer gedailleerd in, zoals bijvoorbeeld dat je minimaal 12x het pedaal moet bedienen bij beide voorwielen bij het ontluchten.Che schreef: Hmmm..... ik heb dit systeem (variant ervan) en het is super easy maar wist niet van bovenstaande procedure.
Heb de remleidingen vernieuwd en hele systeem ververst zonder pompen etc en hij remt als een tierelier (Mini heeft DSC)????
Bij een MINI met DSC is dat 5x per wiel na afloop de ontluchting-procedure met de DIS.
Blijkbaar werkt jouw methode dus net zo goed als de officiele werkwijze die BMW uitgedacht heeft.
Met een set die er van bovenaf de vloeistof onder druk door perst.Svensens schreef:Hoe krijg ik dit verholpen ?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors